Gå til innhold

HTC Nexus 9 - det perfekte android-nettbrettet?


Jakoozie

Anbefalte innlegg

 

Du kan bruke Nexus 9 til å speile skjermen via Chromecast. Men hvis du tenkte på kun dele musikken så har de ikke tilsvarende enda?

 

Tenkte på Spotify, helt fantastisk med airplay.

Jeg hadde samme problem som deg. Bytta fra spptify til google sin musikkløsning på grunn av dette, og har ikke sett tilbake. Fungerer like bra etter min mening, og du kan bruke native med chromecast på samme måte som spotify og Apple TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele tiden er det snakk om denne fantastiske ipad følelsen.

 

Eg har aldri fått denne uber kvalitetsfølelsen av å holde en ipad og flippe gjennom dusinvis med ikoner.

 

Vet ikke heilt ka det er, men når det nå er det eneste argumentet som brukes om og om igjen for ipad vs alt annet så begynner det å bli tynt. Min kones iphone oser ikke noe mer av noe som helst enn min z1 synest eg. Tvert om faktisk.

Men det handler nok mye om hva man er vant med.

Lenke til kommentar

Hele tiden er det snakk om denne fantastiske ipad følelsen.

 

Eg har aldri fått denne uber kvalitetsfølelsen av å holde en ipad og flippe gjennom dusinvis med ikoner.

 

Vet ikke heilt ka det er, men når det nå er det eneste argumentet som brukes om og om igjen for ipad vs alt annet så begynner det å bli tynt. Min kones iphone oser ikke noe mer av noe som helst enn min z1 synest eg. Tvert om faktisk.

 

Men det handler nok mye om hva man er vant med.

Du virker ikke så veldig erfaren med nettbrett heller da Kongsvinger gutten ja jeg kjenner deg ha ha.. Gå å prøv en Air/Air2 det er kvalitet, jeg har vel hatt min 20 Stk nettbrett i løpet av de siste 2 årene. Dusinvis med ikoner? Seriøst du kan vel begrense det til 8/10 klarer du ikke å leve med det eller hmm... Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Apple skal ha en ting, mye av det de designer ser bra ut. Spesielt liker jeg iPhone 5 og Macene deres, bortsett ifra den nye søppelbøtta da. Angående kvalitet / opplevd kvalitet kan jeg ikke svare på det siden jeg ikke eier noen av produktene.

Maccene deres er ubervakre. Det er eg enig i. Og utseende er det da ingenting i veien for. Men for meg handler kvalitet om det innvendige også, og da IOS. Det fremstår ikke for meg som noe moderne og utrolig fantastisk. Mer som en flett ny Rolls Royce.

Lenke til kommentar

 

 

Du virker ikke så veldig erfaren med nettbrett heller da Kongsvinger gutten ja jeg kjenner deg ha ha.. Gå å prøv en Air/Air2 det er kvalitet, jeg har vel hatt min 20 Stk nettbrett i løpet av de siste 2 årene. Dusinvis med ikoner? Seriøst du kan vel begrense det til 8/10 klarer du ikke å leve med det eller hmm...

 

Ok. Det var slike innlegg som dette eg hadde tenkt å få frem her, når eg stilte spørsmålstegn med den eneste negative siden av Nexus 9 vs Ipad i samtlige hands on eg har sett.

 

Kongsvinger greia skjønte eg ikke, men så gav ikke resten heller så mye mening.

Lenke til kommentar

 

Du virker ikke så veldig erfaren med nettbrett heller da Kongsvinger gutten ja jeg kjenner deg ha ha.. Gå å prøv en Air/Air2 det er kvalitet, jeg har vel hatt min 20 Stk nettbrett i løpet av de siste 2 årene. Dusinvis med ikoner? Seriøst du kan vel begrense det til 8/10 klarer du ikke å leve med det eller hmm...

 

Ok. Det var slike innlegg som dette eg hadde tenkt å få frem her, når eg stilte spørsmålstegn med den eneste negative siden av Nexus 9 vs Ipad i samtlige hands on eg har sett.

 

Kongsvinger greia skjønte eg ikke, men så gav ikke resten heller så mye mening.

Hmm du har samme avitor som en kjent Kongsvinger supporter i forumet for Kongsvinger supportere. Jeg trodde den var personlig men tydeligvis ikke. Mitt råd er å prøve begge brett. Nexus uten noe programvare allikevel ikke helt ren hvis du tror det.. Ipad er uansett mitt favoritt brett har selv nå Sony Z2 Android og Ipad Air. Har hatt både Nexus 7 2gen og Nexus 10 uten at jeg har behold noen av de.

Lenke til kommentar

iPad er fantastisk, enkelt å greit. Føles bra i hånden også, positivt at det finnes egne apper til nettbrettet. Det som er litt surt er at ipad ikke takler filmer og serier som er av annet format enn det som finnes på itunes.

 

Regner med Nexus 9 kan spille av det meste fra USB brikke? Virker også som android L på nexus 9 blir utrolig enkelt å navigere mellom apper i forhold til IOS. Mener da at du slipper å måtte dobbel klikke på den runde knappen (som på mine apple produkter alltid blir ødelagt etter en liten stund)

Lenke til kommentar

Regner med Nexus 9 kan spille av det meste fra USB brikke? Virker også som android L på nexus 9 blir utrolig enkelt å navigere mellom apper i forhold til IOS. Mener da at du slipper å måtte dobbel klikke på den runde knappen (som på mine apple produkter alltid blir ødelagt etter en liten stund)

 

Ja det vil kunne gå med en OTG kabel, men om det er offisielt støttet eller om det krever root er usikkert.

Jeg vil ikke si at Lollipop gjør det så mye enklere å bytte mellom apper, det bare ser litt bedre ut. Det har jo så og si alltid eksistert en dedikert navigansjonsknapp for multitasking i android. Dette er ikke noe som er nytt i Android Lollipop..

Lenke til kommentar

 

Regner med Nexus 9 kan spille av det meste fra USB brikke? Virker også som android L på nexus 9 blir utrolig enkelt å navigere mellom apper i forhold til IOS. Mener da at du slipper å måtte dobbel klikke på den runde knappen (som på mine apple produkter alltid blir ødelagt etter en liten stund)

 

Ja det vil kunne gå med en OTG kabel, men om det er offisielt støttet eller om det krever root er usikkert.

Jeg vil ikke si at Lollipop gjør det så mye enklere å bytte mellom apper, det bare ser litt bedre ut. Det har jo så og si alltid eksistert en dedikert navigansjonsknapp for multitasking i android. Dette er ikke noe som er nytt i Android Lollipop..

 

Har akkurat bestilt en nexus 9, gikk for 16 gb, fordi jeg har hatt en 64gb ipad, som jeg ikke har brukt i nærheten av plassen som finnes.

 

Mener dere at man kan bruke en usbpenn som "minnebrikke"? Sånn at jeg kan fylle en usbpenn med filmer når jeg trenger det?

Endret av Zezner
Lenke til kommentar

Dette hadde vært et lett kjøp for meg, perfekt design, minnekort bryr jeg meg ikke om

Men, syntes den har for stor bezel i topp/bunn. Sorry, men etter å ha brukt iPad air, og Samsung galaxy tab s, så er jeg blitt så glad i små rammer.

 

Kan hende jeg endrer mening dog etter å ha sett den.

 

Forøvrig, de som lurte på airplay etc, så finnes det jo airudio fks. Installeres på telefon/tablet, og så velger man fks apple tven, eller hvis du har plex/xbmc installert, så kan det også sendes ditt.

 

Kort fortalt. Airaudio, gjør at hvilken som helst telefon/tablet har airplay. Er gratis versjon, den varer 5 min før det kommer støy, koster 5 dollar. Men kan være greit å teste gratis først

 

---

 

Forøvrig denne her med nzb360 og diverse xbmc goodies, gjør denne til den perfekte sofa kompisen.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Dette hadde vært et lett kjøp for meg, perfekt design, minnekort bryr jeg meg ikke om

Men, syntes den har for stor bezel i topp/bunn. Sorry, men etter å ha brukt iPad air, og Samsung galaxy tab s, så er jeg blitt så glad i små rammer.

 

 

Jeg sitter nå her med en iPad Air foran meg, og den har da ikke noe mindre bezel enn Nexus 9 ser ut til å ha ...? Vet ikke med samsungen, men på iPad er det ganske mye. Den slanke rammen er jo også en av de største fordelene med Nexus 9 fremfor de fleste android-nettbrett. (Har ikke sett så mye på samsung, kan ikke fordra softwaren deres).

 

Bilde av ipad Air:

 

iPad-Air-2-component-suppliers-reportedl

 

Bilde av Nexus 9

 

nexus-9-release-date-578-80.jpg

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

Dette hadde vært et lett kjøp for meg, perfekt design, minnekort bryr jeg meg ikke om

Men, syntes den har for stor bezel i topp/bunn. Sorry, men etter å ha brukt iPad air, og Samsung galaxy tab s, så er jeg blitt så glad i små rammer.

 

 

Jeg sitter nå her med en iPad Air foran meg, og den har da ikke noe mindre bezel enn Nexus 9 ser ut til å ha ...? Vet ikke med samsungen, men på iPad er det ganske mye. Den slanke rammen er jo også en av de største fordelene med Nexus 9 fremfor de fleste android-nettbrett. (Har ikke sett så mye på samsung, kan ikke fordra softwaren deres).

 

Bilde av ipad Air:

 

iPad-Air-2-component-suppliers-reportedl

 

Bilde av Nexus 9

 

nexus-9-release-date-578-80.jpg

 

Du har så rett. iPad air var en dårlig sammenligning.

 

Og av en merkelig grunn trodde jeg at bezel var større på nexus 9.

 

Hadde egentlig tenkt på galaxy tab s mest tror jeg, men liker ikke det tablet pga 16:9 formatet. Endelig har android 4:3 aspect ratio på et tablet. Som jeg syntes er mye bedre for surfing og generelt bruk, dog litt dårligere til film etc

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...