geekfreak Skrevet 15. oktober 2014 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har Telenor Zyxel modem og ønsker å bruke min dlink 655 som aksesspunkt et annet sted i huset for å bedre WiFi dekningen. Jeg har funnet flere guide på hvordan man skal sette dette opp, men får det ikke til. IP adresse på Telenor modem er 10.0.0.138 med en IP-range fra 10.0.0.1-138. Standard ip-adresse på dlink er 192.168.0.1. Jeg har prøvd å endre ip-adressen på dlink, satt likt SSID som Telenor modem, slått av DHCP mm. Kan noen forklare meg med teskje hvilke ip-adresser jeg skal bruke etc.?
jultomten Skrevet 15. oktober 2014 Skrevet 15. oktober 2014 Hei! Bruker en 655 som aksesspunkt, og det fungerer glimrende. To viktige poenger for å få det til å fungere: 1) Kabelen fra Telenor-routeren settes i en LAN-port, ikke WAN. 2) DHCP skrus av i 655. Håper du får det til å fungere! Mvh Jultomten
geekfreak Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Skrevet 16. oktober 2014 Hvilken IP/Gateway bruker du på dlink da? Antar at du har samme IP-adresse som meg på Telenor-modemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå