Gå til innhold

ANMELDELSE: DriveClub


Anbefalte innlegg

 

Ingenting er viktigere enn FPS i et bilspill.

Bilene? Fysikken? Omgivelsene? Variasjon? Kjørefølelsen? Flerspillermuligheter?

 

I følge meg er ALT viktigere enn FPS i et bilspill. ^^

 

 

Kjørefølelsen er helt håpløst med 30 fps, alt henger sammen. Men du får fortsette å spille på 30 fps du, så skal jeg holde meg til mine 60+ fps i bilspill som jeg har gjort på PCn i 10-15 år allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Problemet" er jo ikke at konsollene ikke klarer å kjøre 1080p i 60Hz. Problemet for oss som vil ha 60Hz er at det er enklere å selge spill hvor det kan vises til eye candy enn ekstra god bildeflyt, så det lesses på med effekter og bling til spillene nærmer seg konsollenes bristepunkt.

 

Nevnte Forza Horizon 2 kjører vel forresten også i 30 fps, hvis jeg husker riktig. I motsetning til Forza Motorsport-spillene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingenting er viktigere enn FPS i et bilspill.

Bilene? Fysikken? Omgivelsene? Variasjon? Kjørefølelsen? Flerspillermuligheter?

 

I følge meg er ALT viktigere enn FPS i et bilspill. ^^

Kjørefølelsen er helt håpløst med 30 fps, alt henger sammen. Men du får fortsette å spille på 30 fps du, så skal jeg holde meg til mine 60+ fps i bilspill som jeg har gjort på PCn i 10-15 år allerede.

Men hvorfor poster du her om et bilspill til konsoll hvis du har dedikert spilt bilspill på PC i 10-15år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ingenting er viktigere enn FPS i et bilspill.

Bilene? Fysikken? Omgivelsene? Variasjon? Kjørefølelsen? Flerspillermuligheter?

 

I følge meg er ALT viktigere enn FPS i et bilspill. ^^

Kjørefølelsen er helt håpløst med 30 fps, alt henger sammen. Men du får fortsette å spille på 30 fps du, så skal jeg holde meg til mine 60+ fps i bilspill som jeg har gjort på PCn i 10-15 år allerede.

Jeg spør igjen, hvorfor er du bestandig inne i så mange tråder som omhandler konsoll og maser og tyter om de nøyaktige samme tingene hver eneste gang? Blir du hard av det? Det er jo opplagt at du sverger til PC, så jeg skjønner ikke helt gleden din med å henge i samtlige konsoll tråder altså.

 

Det er vel kanskje innlegg som det jeg skriver nå du finner glede i. Hver sin smak selvsagt :)

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fatter ikke, er fps hore deluxe selv men i bilspill på konsoll så er det ikke noe som hemmer meg noe særlig. I Drive Club klarer jeg ikke å se at det er 30fps, særlig på nyere TV så er det veldig vanskelig å se om man ikke spillet et fast paced FPS eller noe.

 

Du har muligens motion interpolation på til tven din? Omtrent alle moderne tv'er i dag som du sier har dette.

 

Det lager altså nye frames matematisk, noe som gjør at 30fps ser ut som 60fps.

 

Jeg har dette nesten alltid på når jeg spiller 30fps spill.

 

Det skaper litt input delay, men det er minimalt så lenge man har mulighet til, som på min tv, å bare ha på interpolationen men ikke alle de andre bilde teknikkene.

 

Forza Horizon 2 ser så mye bedre ut med interpolation på hos meg, det flyter silkemykt 60fps og alt blir så mye bedre.

 

Alle som misliker hvordan 30fps ser ut burde gjøre dette, hvis de har mulighet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingenting er viktigere enn FPS i et bilspill.

Bilene? Fysikken? Omgivelsene? Variasjon? Kjørefølelsen? Flerspillermuligheter?

 

I følge meg er ALT viktigere enn FPS i et bilspill. ^^

Kjørefølelsen er helt håpløst med 30 fps, alt henger sammen. Men du får fortsette å spille på 30 fps du, så skal jeg holde meg til mine 60+ fps i bilspill som jeg har gjort på PCn i 10-15 år allerede.

Jeg spør igjen, hvorfor er du bestandig inne i så mange tråder som omhandler konsoll og maser og tyter om de nøyaktige samme tingene hver eneste gang? Blir du hard av det? Det er jo opplagt at du sverger til PC, så jeg skjønner ikke helt gleden din med å henge i samtlige konsoll tråder altså.

 

Det er vel kanskje innlegg som det jeg skriver nå du finner glede i. Hver sin smak selvsagt :)

 

 

Kanskje fordi jeg har barn i huset som bruker konsoll og som jeg spiller på sammen med dem?

Lenke til kommentar

Jeg vil gi spillet 5/10. Det er middelmådig slik som det er nå.

Man kan ikke kjøre utenfor banen. Man kan ikke kjøre feil vei. Man kan kun være medlem i èn Club. Man kan ikke gå ut av bilen. Man kan ikke oppgradere og fikse på bilene. Hvor ble det av
friheten?
Spillet kan sies å være en hybrid mellom racing simulator / arcade
, med mest vekt lagt på arcadedelen.

Bilene i single player har "catch-up" slik at det er så og si umulig å kjøre fra dem. Det går heller ikke an å kjøre utenfor banen i det hele tatt mange steder på grunn av en usynlig "vegg".

Man ser ikke hvilken nasjonalitet andre spillere kommer fra.

På sitt beste får man den gode fartsfølelsen og nervene kommer krypende når man passerer 250km/t. Bremser man ned i så høy fart vil man merke at bremsene fungerer noenlunde som de ville gjort i virkeligheten. Men krasjer man derimot, mister man alt av kjøreglede igjen og man blir skuffet. Ikke fordi at man krasjer, men fordi skademodellen kun består av å ripe opp bilen og knuse lyktene.
Jeg hadde likt å se en bil i virkeligheten krasje i 250km/t og komme unna det med et par riper i lakken og ei knust lykt. I tillegg blir man teleportert direkte inn på banen igjen dersom man flyr litt utenfor banen.

Jeg forventer mer fra et bilspill i 2014. Det ser flott ut, men mangler personlighet, som overskriften her sier.


Når det gjelder fps-raten ser jeg ikke at det kjører i 30fps. Det kunne like gjerne vært 60fps for min del. Det er likevel ikke det som kommer til å være deal-breakeren her.

Lenke til kommentar

 

til dere som har dette spillet: er det verdt å kjøpe en ps4 nå for å spille driveclub? selv er jeg veldig glad i forza serien og koser meg med horizon 2 om dagen, men jeg synes driveclub ser spennende ut.

 

Personlig ville jeg ikke kjøpt PS4 kun for DriveClub, nei. Samtidig kjøper man vel aldri en konsoll kun for å spille ett enkelt spill? ^^

Tja, kjøpte nå egentlig bare xbox'en for forza spillene. Håper virkelig det kommer andre nyheter i fremtiden, hvis ikke ser jeg det som litt bortkastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...