Gå til innhold

Råd/tips til oppgradering av pc


Anbefalte innlegg

God dag, akkurat nå så er det disse delene som står i pc'n og har tenkt lenge på en oppgradering og har ventet til den nye 900 serie kom for ikke lenge siden.
Søker tips og råd til SSD til OS og noen spill. Har 3 stk 1TB disker der som så godt som fulle, den 4'e som os ligger på er kansje 4 år gammel på og har engang vært win vista på som har blitt oppgradert til neste windows siden.

Leste mye om 970 og 980 og havnet på 1 stk 970 til å begynne med også kanskje slenge på et 970 til senere, og har tenkt å gjøre noe med disse harddiskene til fordel av en større snurredisk og en SSD på minst 240gb så det jeg lurer på er hvilken SSD, HDD og hvilken gtx 970 som har bra ytelse/pris forhold?

Dagens specs;

Zotac GTX 570 (stock)

 

Intel i7-2600K CPU @ 3.40GHz

 

16gb ram Corsair Vengeance 4x4gb vet ikke mhz (noen som vet hvordan jeg finner ut?)

 

Strømforsyning Corsair HX 850W

 

Diverse harddisker av forskjellig kvalitet..

 

Hovedkort av MSI Z68A-GD65 (G3)

 

budsjett rundt 5k tenkte jeg, trenger ikke den råeste ytelsen :p

Endret av Sir3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for nytt skjermkort og en SSD.

 

 

Ang skjermkortet, viss ikke lommeboka holder deg igjen så gå for det beste med en gang :) 980!!! en at du finn et 970 til 2600kr som har vert tilbud på noen dager nå.

 

 

 

SSD:

minst 240GB, sitter selv på 500GB og det er en stor fornøyelse! Installert de 3 spilla jeg spiller mest på.

Samt har en 3TB HDD til film og resten av spilla mine :)

Lenke til kommentar

Har Zotac 570 fra før og er litt på budsjett så det ble Zotac sitt 970, Crucial MX100 256gb SSD og 4tb WD Green disk.

Får se hvordan Zotac kortet yter og om det virker solid, er jo muligheter for å returnere osv. Kan jo og hende det blkr 2 stk 970 overklokka med tida og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...