Gå til innhold

Vil politianmelde om noen bøyer iPhone i butikken


Anbefalte innlegg

Consumer Report's test var i min mening veldig dårlig utført på ett punkt:: -nå er ikke norsken min så stø lenger, så vet ikke de korrekte uttrykkene, men de "støttet" telefonene på de to kort-sidene og la press-punktet mitt på mitten (på baksiden).. Dette er veldig forskjellig fra de ufaglige youtube video testene der trykk-punktet ble valgt utfra hvor skallet er svakest.. Dersom CR hadde tested med trykk punktet på det antatt svakeste punktet på samtlige modeller ville testen vært mer relevant.

Det er jo kunstige tester hvor trykket selektivt plasseres på det svakeste punktet som er irrelevant. Det som er relevant er jo hvordan telefonene takler de krefter og påkjenninger de med rimelighet må forventes å utsettes for under normal bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor står det i artikkelen at iPhone ikke bløyes lett? Er Hw finansiert av Apple?

 

Fordi den nettopp ikke kan bøyes så lett som du og dine troll kompiser tror,man må bruke kraft for at man skal bøye den,ergo : den bøyes ikke lett

Haha. Du kaller ham troll, men det er åpenbart du som slenger med leppa. Dersom du VIRKELIG misliker trolls så bør du gjerne ta en titt på deg selv først :)

Takk bro
Lenke til kommentar

Hva jeg og du opplever er revnende likegyldig. Det interessante er fakta og tester utført av profesjonelle under kontrollerte forhold - slik Anandtech gjorde med antennen og Consumer Reports nå har gjort med denne "bøyproblematikken"

Så personlige erfaringer og venners erfaringer teller null for deg.

Du går bare inn på en side du for å lese og stole blindt på det som står.

Sjokkerende at du er Apple-kunde? :ph34r:

Endret av kremt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vel, jeg har hatt iPhone 4 i mange år å dekningen er forferdelig dårlig. Men etter at gummideksel ble satt på så ble det bortimot ikke eksisterende. Så uansett hva du eller andre skriver om det så hadde iallefall min det problemet. Nå skal du vekk fortelle meg at jeg har holdt den feil?

Og jeg har hatt iPhone 4 i en årrekke og har aldri hatt problemer med dekningen, selv uten noe slags deksel og uansett hvordan jeg har holdt den. Skal så du fortelle meg at jeg tar feil?

 

Hva jeg og du opplever er revnende likegyldig. Det interessante er fakta og tester utført av profesjonelle under kontrollerte forhold - slik Anandtech gjorde med antennen og Consumer Reports nå har gjort med denne "bøyproblematikken".

kanskje dere skulle besøke hverandre for å se om ikke begge telefonene har dårlig dekning på det ene stedet ?

Lenke til kommentar

Så personlige erfaringer og venners erfaringer teller null for deg.

Du går bare inn på en side du for å lese og stole blindt på det som står.

Sjokkerende at du er Apple-kunde? :ph34r:

Du har da ikke noe problemer med å stole blindt på det som står, så lenge det står noe negativt om Apple. :roll:

 

Men ja, poenget er at personlige erfaringer ikke betyr stort. Det kan tenkes at han fikk en mandagsenhet (de finnes hos Apple like mye som de finnes hos alle andre produsenter). Det kan tenkes at jeg hadde griseflaks og fikk én av de få enhetene som fungerte greit. Det er umulig for oss å vite.

 

Måten vi i den moderne verden tilegner oss kunnskap på er ikke lenger bare å sitte rundt leirbålet og fortelle om hverandres følelser og erfaringer. Vi har metoder og verktøy for å tilnærme oss problemstillinger på en systematisk og etterprøvbar måte. Når såpass seriøse og uavhengige aktører som Anandtech og Consumer Reports benytter seg av disse metodene for å avdekke hvorvidt det faktisk er hold i påstander om dårlige antenner og bøyelige telefoner så er disse testresultatene mye mer verdt enn flere hundre random nettartikler og foruminnlegg fra frådende hateboys. Spesielt siden vi allerede vet fra før at Apple er et polariserende emne som gjerne får frem ekstremene i begge leire.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter bare ikke de som absolutt skal forsvare hver minste lille ting fra det firmaet. Har du personlige interesser i det?

Det er et par feil med de, so what? Ingenting er perfekt, plusser og minuser med alt.

Moderne verden, leirbål og alt det der kan du dra lenger med. Når folk opplever problemer er det reelt og et stort minus for de det gjelder.

Hvis du selv hadde fått en defekt eller mindre godt fungerende enhet er jeg sikker på du hadde tenkt deg godt om før du ville handlet noe annet fra nettopp det firmaet.

Lenke til kommentar

Jeg fatter bare ikke de som absolutt skal forsvare hver minste lille ting fra det firmaet.

Det er ikke snakk om å "forsvare hver minste lille ting" fra Apple. Det er snakk om å ikke blåse ting ut av proporsjoner til det absurde. Da jeg først hørte om dette "store problemet" trodde jeg på det og tenkte at Apple hadde gjort en enorm blunder. Så etter noen dager hørte jeg at kun 9 personer hadde rapportert om problemene, og allerede der faller det under skandalegrensen. Selv om vi tar i skikkelig og sier at mørketall sier at 9000 folk har hatt problemet, så er det fortsatt en ubetydelig liten del av de 10 millioner enheter som ble solgt de første dagene.

 

Når så denne rapporten foreligger hvor det viser seg at telefonen tåler stort sett det samme som sammenlignbare telefoner når den utsettes for de krefter det er rimelig å forvente at den utsettes for under normal bruk så må det være lov å påpeke at det er litt tullete hvordan hver eneste bagatell med Apple skal forårsake en mediestorm med tilhørende lynsjemobb av tastaturkrigere med horn i siden til Apple.

 

Som du selv sier: ingen telefoner er perfekte, alle har de noen fillefeil og bagateller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her har HW tatt utgangspunkt i den eneste objektive testen som er utført og artikkelen inneholder ingen subjektive antakelser. Likevel stiller man spørsmålet om "HW er finansiert av Apple?"

 

Videre så skal Apple-kunder "sies å være advart" fordi handlinger som bryter med norsk lov vil få konsekvenser.

 

Har verden mistet all fornuft?

 

Forlengst.

Man ble først klar over det når nettsidene åpnet for kommentering i artiklene.

Lenke til kommentar

Jeg fatter bare ikke de som absolutt skal forsvare hver minste lille ting fra det firmaet. Har du personlige interesser i det?

Det er et par feil med de, so what? Ingenting er perfekt, plusser og minuser med alt.

Moderne verden, leirbål og alt det der kan du dra lenger med. Når folk opplever problemer er det reelt og et stort minus for de det gjelder.

Hvis du selv hadde fått en defekt eller mindre godt fungerende enhet er jeg sikker på du hadde tenkt deg godt om før du ville handlet noe annet fra nettopp det firmaet.

Å kjøpe telefon i apple er det samme som å være shareholder. I alle fall virker det sånn. Apple gutter kan kun se apple og alt annet er som regel drit.

 

Mens oss andre dødelige innser at omtrent alle toppmodeller nå til dags holder skyhøy kvalitet og at det handler mer om preferanser. Det kommer aldri applegutter til å forstå.

 

Sier ikke at apple er dårlig. Men når du ser hvor latterlig lett det er å deformere 6 plus (tilsynelatende) så må det jo være lov å le? Hvor stort problemet er i praksis vet vi jo ikke enda.

Lenke til kommentar

De videoene du ser der folk har kjøpt en helt ny 6 Plus, og så bøyetester mot andre toppmodeller.

Det er jo en reeel video og test?

 

Har du spurt deg selv hvilke motiver folk har for å gjøre dette eller hvem som betaler? Er det mulig at ting du ikke ser eller som det ikke opplyses om er med og påvirker resultatene? Er telefonen "myket" litt opp på forhånd gjennom litt bøying fram og tilbake? Er det helt "tilfeldig" at en telefon av et annet fabrikat dras opp av veska og presenteres som ubøyelig, etter at en iPhone er bøyd?

 

Det er ikke noe ukjent fenomen at enkelte produsenter synker så dypt at de betaler folk for å spre dritt om konkurrenter, så kan man utelukke at det kan ha skjedd i noen av disse tilfellene? Jeg bare spør...sier ikke at det har skjedd, men at man ikke skal ta alt "noen" legger ut på YouTube eller i sosiale medier for god fisk.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

 

Jeg fatter bare ikke de som absolutt skal forsvare hver minste lille ting fra det firmaet. Har du personlige interesser i det?

Det er et par feil med de, so what? Ingenting er perfekt, plusser og minuser med alt.

Moderne verden, leirbål og alt det der kan du dra lenger med. Når folk opplever problemer er det reelt og et stort minus for de det gjelder.

Hvis du selv hadde fått en defekt eller mindre godt fungerende enhet er jeg sikker på du hadde tenkt deg godt om før du ville handlet noe annet fra nettopp det firmaet.

Å kjøpe telefon i apple er det samme som å være shareholder. I alle fall virker det sånn. Apple gutter kan kun se apple og alt annet er som regel drit.

 

Å lese en hvilken som helst artikkel som omhandler Apple eller iPhone tyder på det stikk motsatte.

 

Av en eller annen grunn flommer det over av negative kommentarer og kritikk fra alt som kan krype og gå av "Apple hatere".

 

Apple har de desidert mest misfornøyde "ikke kundene" og det er til tider imponerende hvor mye tid folk som "hater" Apple og aldri kommer til å kjøpe et Apple produkt har til rådighet til å sitte på nettfora for å skrive negativt om Apple produkter. Et fascinerende fenomen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er det jo veldig pussig at de som elsker Apple , elsker det selskapet nesten like nye som to turtelduer.

og at de som hater Apple hater det like mye som man hater jævelen

 

jeg kan ikke se at det er slik med konkurrentene som f.eks samsung eller Nokia

 

Man ser lit av de samme i pc verden også

 

Da skulle man tro at det som er perfekt for noen er virkelig til store ulemper for andre

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn flommer det over av negative kommentarer og kritikk fra alt som kan krype og gå av "Apple hatere".

Ser man hvor mye forguding det er av iOS fra media og ellers, så er ikke det noe rart. Selvfølgelig bør man komme med kritikk mot slikt - uansett om det er en produsent, religion, eller hva det er. Motvekt til samfunnets fanatisme for iOS produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...