Gå til innhold

Er du bekymret for at Ebola kan komme til Norge?


Ebola-poll  

135 stemmer

  1. 1. Er du bekymret for at Ebola kan komme til Norge?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn som det ser ut nå, så bør vel vi i vesten greie å ta hånd om syke mennesker her. Viruset smitter ikke så lett - ennå. Men, så er det en gang slik at virus kan mutere. Noen fagfolk virker å være bekymret for det, andre ikke. Jeg vet ikke hvem jeg skal tro på, jeg kan ingenting om sånt.

 

Men hvis Ebola begynner å smitte like lett som forkjølelse og omgangssyke, da kan vi fort få et kjipt problem...

Lenke til kommentar

"Smitten har nå nådd USA" er ikke akkurat noe rart. De kunne sikkrt ha hatt sanitærtiltak på flyplassen og oppfølging om de virkelig ville.

Ser ikke ut til å være spesielt dødelig heller, med god behandling.

Dødeligheten oppgis til å være 70-90%, med eksperimentelle antivirale medikamenter har man klart å redde folk, spørsmålet er hvor mange som vil få tilgang til disse om det virkelig smeller.

 

Jeg håper jo for all del at dette vil snu og roe seg, men en dag vil det komme en pandemi som tar kål på et enormt antall mennesker. Mennesker har selv en migrerende natur ala virus, og vi har snart ødelagt fullstendig for oss selv ved at vi får multiresistens. Dette som følge av ren idioti. Kynisme. Over f.eks. å øke produksjonen i kjøttindustrien, ved å overmedisinere dyrene. 2/3 av verdens antibiotikakonsum går til kjøttindustrien og en dag har vi tapt sjakkspillet vi fører mot moder jord. Det er en helt naturlig selvregulerende mekanisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut nå, så bør vel vi i vesten greie å ta hånd om syke mennesker her. Viruset smitter ikke så lett - ennå. Men, så er det en gang slik at virus kan mutere. Noen fagfolk virker å være bekymret for det, andre ikke. Jeg vet ikke hvem jeg skal tro på, jeg kan ingenting om sånt.

 

Men hvis Ebola begynner å smitte like lett som forkjølelse og omgangssyke, da kan vi fort få et kjipt problem...

Om det skjer med ebola vil vi har en pandemi som vil drepe hundrevis av millioner om ikke milliarder. Om jeg husker rett tar det ca. 6 mnd. fra et nytt influensavirus oppstår i Asia til det har skyllet over kloden.

Lenke til kommentar

Jeg er litt redd for at det er mye hubris ute og rusler. En person kan være smittet i tre uker før de blir symptomatiske, og da kan det gå ytterligere en uke eller lengre før man trenger legehjelp, hvor man går rundt og smitter folk på akkurat samme måte som forkjølelse og influensa - dråpesmitte.

"Second patient monitored for Ebola in Texas."
"Six students in quarantine."

Hvor lang tid etter smitte kan man forresten påvise eller avkrefte Ebola via blodprøve?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er litt redd for at det er mye hubris ute og rusler. En person kan være smittet i tre uker før de blir symptomatiske, og da kan det gå ytterligere en uke eller lengre før man trenger legehjelp, hvor man går rundt og smitter folk på akkurat samme måte som forkjølelse og influensa - dråpesmitte.

 

"Second patient monitored for Ebola in Texas."

"Six students in quarantine."

 

Hvor lang tid etter smitte kan man forresten påvise eller avkrefte Ebola via blodprøve?

Hehe, det er nettopp det. :)

 

Hva gjelder smitte så hevdes det at ebola er væskesmittende og ikke dråpesmittende, slik som hiv kontra influensa, men man er ikke sikker på dette og man tror at det kan ha evne til å også være dråpesmittende.

Lenke til kommentar

Haha, hundre ja. Ja, der ser man menneskets fraktalske natur når det kommer til sosial omgang. Dette kan bli spennende. Det bærer rett på Europris og innvandrerbutikken for å tømme hyllene for boksemat, ris og pasta om så mye som én jævel av de 100 er smittet. Jeg tror det kunne blitt meget spennende tider. Tenk så mye vi får ryddet opp i verden da gitt. Tenk så god plass det hadde blitt på de dårlige veiene våre. Vi hadde ikke trengt å fornye infrastrukturen på hundre år minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den typen ebola som nå spres er utviklet i amerikanske og canadiske laboratorier, og den er spesiellt utviklet for å smitte gjennom luften.

Dette ebolaviruset er utviklet som en del av FNs program for befolkningsreduksjon, og CDC i USA fikk patent på det i 2010.,patent No. CA2741523A1

 

http://www.naturalnews.com/046290_Ebola_patent_vaccines_profit_motive.html#ixzz39NqF8AJW

 

Det er også utviklet en vaksine mot dette viruset, og denne var klar før utbruddet.

Hva som er i denne vaksinen eller hvem som får den, vet jeg ikke.

Men jeg vil uansett fraråde alle å ta den om ebola skulle komme till Norge og de får tilbud om å la seg vaksinere.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Men jeg vil uansett fraråde alle å ta den om ebola skulle komme till Norge og de får tilbud om å la seg vaksinere.

Du mener at det er bedre å henvende seg til gud og håpe på hjelp fra den kanten? :fun:

 

 

Ja.

Gud vil beskytte alle som tror og som følger Jesus.

 

Men det er også slik at Gud har skapt oss alle, også ateistene; og Gud har utstyrt oss alle med et forsvarssystem mot virus og infeksjoner, det kalles på godt norsk for kroppens immunforsvar.

 

Hvis vi sørger for å få i oss alle de vitaminer, mineraler og næringsstoffer som dette systemet trenger for å virke, så kan det være en mulighet for andre også til å unngå å bli smittet av ebola om den kommer til Norge.

Og om Gud vil, så vil du klare deg gjennom dette.

 

Men betingelsen er at du da også må unngå alle giftige medisine og alle vaksiner, samt prøve å holde kroppen mest mulig fri for alle andre giftstoffer som vi alle daglig blir utsatt for.

 

 

For til nå så har medisiner drept mange ganger flere mennesker enn ebola, og det vil nok gå en stund før anntall døde av ebola overstiger det anntall mennesker som er drept av medisiner, både direkte og indirekte.

 

http://www.collective-evolution.com/2013/05/07/death-by-prescription-drugs-is-a-growing-problem/

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ja.

Gud vil beskytte alle som tror og som følger Jesus.

 

Heldigvis vet de fleste mennesker at det du her skriver er reint tøv. Det hadde holdt på 1300 tallet, da viste ikke folk bedre. Men vi lever i 2014 og vi har kunnskap. Ditt tøv vil aldri nå inn. Skulle gjerne sett deg etter et møte med et smittet menneske. Da kunne du hylt etter dine fantasifigurer. Det er ellers meget interessant å lese slike meninger i dagens moderne kunnskapsrike samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ja.

Gud vil beskytte alle som tror og som følger Jesus.

 

Heldigvis vet de fleste mennesker at det du her skriver er reint tøv. Det hadde holdt på 1300 tallet, da viste ikke folk bedre. Men vi lever i 2014 og vi har kunnskap. Ditt tøv vil aldri nå inn. Skulle gjerne sett deg etter et møte med et smittet menneske. Da kunne du hylt etter dine fantasifigurer. Det er ellers meget interessant å lese slike meninger i dagens moderne kunnskapsrike samfunn.

 

 

Jeg levde ikke på 1300 tallet, men om det du sier er riktig så var de faktisk mer fornuftige på 1300 tallet enn de fleste er nå.

 

At vi nå lever i 2014 betyr ikke nødvendigvis at vi har mer kunnskap, for de fleste har ingen anelse om hvor mye kunnskap som er underslått og skjult for dem av makthaverne.

 

Og hvis vi går lenger tilbake i tiden, gjerne til før syndfloden, så hadde de en kunnskap og en teknologi som langt overgår det vi har i dag på de fleste områder,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...