Gå til innhold

bygget pc på teppe


Anbefalte innlegg

hei. Jeg kjøpte meg nytt hovedkort, grafikkkort og cpu.

 

en kamerat av meg som kan pc, hjalp meg med å bygge den.. og vi bygget den oppå et gulvteppe, noe som jeg leser på nettet er "no no" pga statisk elektrisitet . men how bad is it? har ikke noe problemer enda, men er det sånn at det kan oppstå i fremtiden? og er det sant at vist jeg f.eks skrur av kabinett døra, og tar på den før jeg tar på hardware, så forsvinner statisk el.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den funker nå og er stabil så har dere trolig berget ok , det hele er avhengig av type teppe dere har og om det generer mye statisk elektrisitet.

 

Dagens komponenter er noe bedre vernet mot statisk elektrisitet, men de er ikke usårbare , eventuelle skader som har oppstått nå vil trolig dukke opp om noen måneder i form av ustabilitet om du er ekstra uheldig.

 

Du får håpe det har gått bra.

Lenke til kommentar

hva mener du med ustabilitet? men hjelper det ikke om jeg f.eks plantet fingrene mine på kabinettdøra før jeg tok de på pc delene?

 

Trolig så har det sørget for at noe av den statiske elektrisiteten har forsvunnet , men du har sikkert ikke holdt i pcen mens du har flyttet komponenter inn i den ?

 

Ustabilitet er når pcen ikke fungerer optimalt, spill henger seg , pcen rebooter osv.

Lenke til kommentar

hei. Jeg kjøpte meg nytt hovedkort, grafikkkort og cpu.

 

en kamerat av meg som kan pc, hjalp meg med å bygge den.. og vi bygget den oppå et gulvteppe, noe som jeg leser på nettet er "no no" pga statisk elektrisitet . men how bad is it? har ikke noe problemer enda, men er det sånn at det kan oppstå i fremtiden? og er det sant at vist jeg f.eks skrur av kabinett døra, og tar på den før jeg tar på hardware, så forsvinner statisk el.?

 

Jeg har bygget alle mine PCer hjemme, der det er vegg-til-veggteppe. Aldri noe merkbare problemer med det.

Lenke til kommentar

Ja, det hjelper. Det er jo det som skjer når du er oppladet og tar på f.eks et dørhåndtak, du får et støt i fingeren fordi du lades ut.

Når du tar på kabinettet så vil du og kabinettet få samme potensiale. Da er det mindre fare for at det skal være en utladning når du flytter en komponent fra posen sin til kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...