Gå til innhold

Leter etter bokserie (ca 90-tallet) om overnaturlige hendelser


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For godt over ti år siden var jeg på det lokale biblioteket og lånte noen kule bøker om overnaturlige hendelser. Jeg vil nå gjerne finne dem igjen for å se om de fortsatt er artige. Problemet er at jeg ikke husker tittelen eller forfatter, men jeg husker noen detaljer:

 

- Svarte cover, ganske enkelt design. Stort format, ikke pocketbøker eller noe. Lignende faktabøker.

- Alle historiene var veldig sentrerte rundt England/Storbritannia, så jeg mistenker at originalforfatter var derfra. Blant annet var det mye om spøkelser på Tower of London, og jeg husker veldig godt en historie on en Banshee (Irland?).

- Disse var på flere biblioteker rundt om i landet, ettersom jeg først ble tipset om dem av en venn fra en annen landsdel

 

 

Hadde håpet på at noen der ute leste de samme bøkene og kanskje husker mer enn meg. Det er et skudd i mørket, men alle tips hadde vært velkomment. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bøker snakker vi om? Barnebøker? Voksenbøker? Humor? Skrekk? Lage historier, eller korte småhistorier? Hvor gamle er de? Du må nok gis oss mer informasjon om vi skal ha sjans til å hjelpe.

 

Jeg vil si at det ble presentert som faktabøker (selv om det åpenbart ikke var fakta), for ungdom. Det var samlinger med historier gjenfortalt fra perspektivet av de som påsto at de hadde sett spøkelsene. Historiene hadde varierende grad av alder, de fleste var fra 1800- og 1900-tallet når det kom til observasjonene, selve spøkelsene var alt fra tusen år gamle og nyere.

 

Hmm, høres kjent ut.

Hunden fra baskerville ellernoe slikt var en av historiene?

 

Det kan godt hende at Baskerville var en av dem ja.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=ftFwtwMKLe0

 

Er noen på Ebay som selger ganske store bunker med ganske ålreite fraktpriser.

Dette var jo bestselgere, så det burde ikke være så vrient å få tak i. Annenhver babyboomer over dammen har sikkert denne bokserien på loftet. Kanskje sette inn en "ønskes kjøpt" i en amerikansk storbyavis?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Er noen på Ebay som selger ganske store bunker med ganske ålreite fraktpriser.

Dette var jo bestselgere, så det burde ikke være så vrient å få tak i. Annenhver babyboomer over dammen har sikkert denne bokserien på loftet. Kanskje sette inn en "ønskes kjøpt" i en amerikansk storbyavis?

 

Det finnes tonnevis av dem, både på eBay og Amazon. Det var fint å finne ut at disse var såpass populære (tok visst et par salgsrekorder av noe slag), det gjør dem lett å få tak i. Tviler på at jeg gidder å kjøpe hele serien, men det er et par jeg vil ha tak for nostalgiens skyld. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...