Gå til innhold

[Løst] Hvilke av disse SSD diskene?


cyberpark

Anbefalte innlegg

Skal erstatte min gamle X25-M 160GB med ny SSD disk.

 

Har prøvd å oppdatere meg med hva som er bra om dagen, men ønsker likevel å sjekke hva "ekspertene" anbefaler. Jeg har valgt meg ut følgende modeller jeg vurderer:

  1. CRUCIAL MX100 512GB - ca 1.800 NOK
  2. OCZ 480GB Vector 150 SSD, ca 2.500 NOK
  3. OCZ Vertex 460 480GB SSD, ca 2.250 NOK
  4. SAMSUNG 840 Pro SSD 512GB, ca 2.500 NOK
  5. SAMSUNG 840 EVO SSD 500GB, ca 2.100 NOK

 

Hva hadde dere gått for, og eventuelt hvorfor?

 

Pris er IKKE avgjørende. Jeg er mer ute etter ytelse, kapasitet og driftsikkerhet/stabilitet. All-around PC til Gaming, Video, Musikk. På forhånd takk for all hjelp :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

840 EVO har alvorlig ytelsedegradering som nylig ble oppdaget, men en fiks skal være på vei. Ytelsen er i utgangspunktet knallbra så det er ikke noe i veien for den i ikke-degradert tilstand. Stabilitet og driftsikkerheten har fortsatt godt rykte.

 

OCZ-variantene kjenner jeg ikke så godt til så de skal jeg ikke uttale meg om.

 

MX100 går for å være det beste budsjettkjøpet for tida. Bedre ytelse enn 840 EVO og god driftsikkerhet.

 

840 Pro og etterfølgeren 850 Pro er noe dyrere, men de skal ha særdeles god driftsikkerhet og ikke det ytelseproblemet EVO-varianten har. 850 Pro skal ha mange forbedringer fra 840 pro og liten prisforskjell så jeg ville erstattet 840 Pro med 850 Pro i alternativene.

 

Jeg ville styrt unna 840 Evo på grunn av usikkerhet rundt hvor godt fiksen vil fungere og heller velge mellom budsjettvarianten MX100 eller smelle til med en 850 Pro.

 

OCZ-variantene kjenner jeg som sagt ikke til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar. Det ble en Samsung 850 PRO.

 

Også en hyggelig overraskelse var migreringssoftwaren som fulgte med på CD. Og vips så var OS og alle programmer over på ny SSD disk uten så mye som en installering eller tweak.

 

Eneste jeg gjorde var å skifte fra IDE til AHCI i Bios for å støtte nyere funksjoner på SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...