Gå til innhold

AOC g2460PQU Kun 60Hz, får ikke satt 144Hz


Coffinshaker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat pakket opp og koblet til AOC g2460PQU 144Hz.

Den er koblet til følgende laptop med medfølgende DVI-kabel:

  • Multicom Kunshan P150
  • 8GB RAM
  • INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache
  • AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

Jeg har installert driverne fra CDen som fulgte med, ville egentlig ha de helt nyeste fra nettsidene deres, men jeg fant de ikke der.

 

Som dere ser på skjermbildet jeg har lagt ved er 60Hz den raskeste oppdateringsfrekvensen jeg kan sette på, selv om skjermen støtter 144Hz.

 

Vet noen hvordan jeg kan fikse dette?

post-166351-0-93457600-1411725881_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv fra AMD kontroll panelet du (catalyst?) så ser du nok at det går :)

 

edit : Antar da at det er en DVI-D kabel og kontakt du bruker, ettersom "vanlige" DVI utganger/kabelr ikke støtter 144 hz. men ettersom det er en 144hz monitor vil jeg tro det faktisk er en DVI-D kabel som har fulgt med.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jepp, burde forklart det i den originale posten. Kabelen jeg bruker er dual link, så vidt jeg kan skjønne. I forhold til bildet over er "rutenettet" til høyre på pluggen "helt", som på begge dual link pluggene. I Catalyst står det at skjermen kan lever opptil 122Hz, men jeg finner ikke hvor jeg endrer dette i Catalyst. Vet dere? Det mangler jo fortsatt 22Hz uansett, så noe stemmer ikke.

 

Er dere enig i at 6990M støtter 144Hz?

 

Jeg kan legge ut bilder av kabelen og utgangen i PC i morgen eller i kveld om dere fortsatt tror det er problemet.

 

Takk for svar så langt, håper dere kan fortsette å hjelpe meg. Litt frustrert her.

Lenke til kommentar

Dobbelsjekket akkurat. Det er 100% en DVI-D (Dual-link)-kabel jeg har.

 

Edit: Her er bilder av begge to, for å være sikker :)

 

post-166351-0-77503400-1411850598_thumb.jpg

post-166351-0-28631800-1411850608_thumb.jpg

 

Så hvis kabelen og uttaket er i orden, hva kan det da være?

Har det noe med Catalyst å gjøre? Jeg har liksom en følelse av det, men jeg vet ikke hvordan man endrer slike ting i Catalyst.

Endret av Coffinshaker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Prøv å reinstaller grafikk driveren din - mulig det hjelper.

 

Du har ikke tilfeldigvis Displayport på laptopen og i skjermen?

Leste nå at AMD ikke støtter 144hz over displayport - om det stemmer eller ikke, er jeg usikker på. Har ikke hatt det røde merket siden Radeon 9800 back in the good old days.

Posten jeg leste det er fra 27 juli 2014.

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg har kjøpt den sammen skjermen, men får heller ikke 144 Hz på skjermen. Skjermkortet er Nvidia GeForce GTX 760. Bruker HDMI-kabel.

 

Hva kan jeg gjøre for å få den ønskede oppløsningen?

På Nvidia Control panel må du sette TV-type til PC, og ikke HDTV.

Display - Change resolution. Lengre ned på lista over oppløsninger vil du finne PC-oppløsninger.

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Jeg har kjøpt den sammen skjermen, men får heller ikke 144 Hz på skjermen. Skjermkortet er Nvidia GeForce GTX 760. Bruker HDMI-kabel.

 

Hva kan jeg gjøre for å få den ønskede oppløsningen?

På Nvidia Control panel må du sette TV-type til PC, og ikke HDTV.

Display - Change resolution. Lengre ned på lista over oppløsninger vil du finne PC-oppløsninger.

 

Det gjorde jeg, men merket at bildet ble annerledes enn da jeg valgte innstillingene for HDTV. Er det slik det skal være?

 

Bildet var best under Ultra HD, HD og SD. Det ble annerledes under PC med høyeste oppløsning 1680 X 1050. Fikk ikke 144 Hz der heller.

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har kjøpt den sammen skjermen, men får heller ikke 144 Hz på skjermen. Skjermkortet er Nvidia GeForce GTX 760. Bruker HDMI-kabel.

Ikke lest post #4? -> "Du må ha DVI Dual-Link-kabel."

 

 

 

Hva kan jeg gjøre for å få den ønskede oppløsningen?

Hva slags oppløsning snakker du om? 144Hz er oppdateringsfrekvens...

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Jeg har kjøpt den sammen skjermen, men får heller ikke 144 Hz på skjermen. Skjermkortet er Nvidia GeForce GTX 760. Bruker HDMI-kabel.

Ikke lest post #4? -> "Du må ha DVI Dual-Link-kabel."

 

 

Hva kan jeg gjøre for å få den ønskede oppløsningen?

Hva slags oppløsning snakker du om? 144Hz er oppdateringsfrekvens...

 

Da må jeg spørre om det er fordeler og ulemper med å bruke DVI vs HDMI da jeg ikke vet så mye om dette. Mente selvsagt oppdateringsfrekvens.

Lenke til kommentar

 

Merker man egentlig noe forskjell? Jeg ser at bildet er mye skarpere med Dual-Link-kabel.

Hva spør du egentlig om? Hvis du ser at bildet er skarpere, så ser du vel en forskjell...

 

Tja, lurer egentlig på hva som anbefales til spilling. Er noob og må derfo spørre om "elementære" ting.

 

Merket at Crysis 2 ble tregere på 144Hz, men ble raskere da jeg skiftet tilbake til HDMI.

Endret av yosraz
Lenke til kommentar

Dobbelsjekket akkurat. Det er 100% en DVI-D (Dual-link)-kabel jeg har.

 

Edit: Her er bilder av begge to, for å være sikker :)

 

attachicon.gifDSC_0001.JPG

attachicon.gifDSC_0003.JPG

 

Så hvis kabelen og uttaket er i orden, hva kan det da være?

Har det noe med Catalyst å gjøre? Jeg har liksom en følelse av det, men jeg vet ikke hvordan man endrer slike ting i Catalyst.

Det kommer av at hovedkortet i desktop-replacementen din ikke har signalbaner for Dual Link DVI, det støtter bare Single Link.

AMD støtter forøvrig 144Hz oppdatering over displayport, problemet her er at skjermen din kun kan kjøre 144Hz over DVI takket være dårlige løsninger fra AOC.

 

 

Svaret er fortsatt: Du må ha DVI Dual-Link-kabel.

 

Poenget er at HDMI og "vanlig" DVI kun støtter opptil 60 Hz.

Jeg fikk det til nå.

 

Merker man egentlig noe forskjell? Jeg ser at bildet er mye skarpere med Dual-Link-kabel.

 

HDMI er tiltenkt TVer, PCer kjører ofte noe som heter overskalering når HDMI-porter brukes. En PC-skjerm skal du aldri bruke HDMI på.

DVI er tiltenkt PCer, og er et greit alternativ om skjermen mangler displayport. Ikke kjøp en PC-skjerm uten displayport i dag.

Bildekvalitetsmessig skal det ikke være noen forskjell på HDMI/DVI/displayport, det har kun noe å si i forhold til maksimal oppløsning og eventuell tukling med farger/kontraster på driversiden (HDMI får nesten aldri samme farger og kontraster som DVI med Nvidia-kort...)

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...