Gå til innhold

AOC g2460PQU Kun 60Hz, får ikke satt 144Hz


Coffinshaker

Anbefalte innlegg

 

Dobbelsjekket akkurat. Det er 100% en DVI-D (Dual-link)-kabel jeg har.

 

Edit: Her er bilder av begge to, for å være sikker :)

 

attachicon.gifDSC_0001.JPG

attachicon.gifDSC_0003.JPG

 

Så hvis kabelen og uttaket er i orden, hva kan det da være?

Har det noe med Catalyst å gjøre? Jeg har liksom en følelse av det, men jeg vet ikke hvordan man endrer slike ting i Catalyst.

Det kommer av at hovedkortet i desktop-replacementen din ikke har signalbaner for Dual Link DVI, det støtter bare Single Link.

AMD støtter forøvrig 144Hz oppdatering over displayport, problemet her er at skjermen din kun kan kjøre 144Hz over DVI takket være dårlige løsninger fra AOC.

 

 

290 korta mine fungerer ikkje med 144hz på Swiftskjermen over DP, bare 120hz :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dobbelsjekket akkurat. Det er 100% en DVI-D (Dual-link)-kabel jeg har.

 

Edit: Her er bilder av begge to, for å være sikker :)

 

attachicon.gifDSC_0001.JPG

attachicon.gifDSC_0003.JPG

 

Så hvis kabelen og uttaket er i orden, hva kan det da være?

Har det noe med Catalyst å gjøre? Jeg har liksom en følelse av det, men jeg vet ikke hvordan man endrer slike ting i Catalyst.

Det kommer av at hovedkortet i desktop-replacementen din ikke har signalbaner for Dual Link DVI, det støtter bare Single Link.

AMD støtter forøvrig 144Hz oppdatering over displayport, problemet her er at skjermen din kun kan kjøre 144Hz over DVI takket være dårlige løsninger fra AOC.

 

 

Svaret er fortsatt: Du må ha DVI Dual-Link-kabel.

 

Poenget er at HDMI og "vanlig" DVI kun støtter opptil 60 Hz.

Jeg fikk det til nå.

 

Merker man egentlig noe forskjell? Jeg ser at bildet er mye skarpere med Dual-Link-kabel.

 

HDMI er tiltenkt TVer, PCer kjører ofte noe som heter overskalering når HDMI-porter brukes. En PC-skjerm skal du aldri bruke HDMI på.

DVI er tiltenkt PCer, og er et greit alternativ om skjermen mangler displayport. Ikke kjøp en PC-skjerm uten displayport i dag.

Bildekvalitetsmessig skal det ikke være noen forskjell på HDMI/DVI/displayport, det har kun noe å si i forhold til maksimal oppløsning og eventuell tukling med farger/kontraster på driversiden (HDMI får nesten aldri samme farger og kontraster som DVI med Nvidia-kort...)

 

 

Ah, så jeg er fucked? Frustrerende at denne informasjonen skal være så vanskelig å få tak i. Men jeg var vel ikke grundig nok og så det jeg trodde var DVI-Dual Link-plugger og regnet med det skulle fungere. Takk for svar, da har jeg endelig funnet ut hva problemet er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...