Gå til innhold

Endless Legend - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting sluker tid som 4X spill, godt jeg er ferdig med skolegang og eksamener og det hele ellers så tror jeg dette hadde gått gærnt.. :p

 

Da har jeg ihvertfall vunnet på hard med alle faksjonene untatt Ardent Mages og The Roving Clans. Magene virker jo bra mens Roving Clan har jeg prøvd før uten å helt få det til (spess når man går for Elimination/Exspansion Victory). Syntes forøvrig spillet virker mye mer balansert nå etter nerfingen av ranged i siste patch, eneste jeg la merke til ved forrige spill var at The Wild Walkers sluttet å lage ranged styrker, 90% av hæren hans bestod av Tenai Walkers. Kan vel ha vært tilfeldig også, litt dumt om AI`n slutter å bruke ranged siden de nå ikke lenger er OP...

 

Hvilke map instillinger pleier folk å bruke her? Jeg har kjørt på Huge map med det meste annet random til nå, men på så store maps så tar jo ett game med 5-6 faksjoner sikkert 20-30 timer så vurderer å begrense meg til normal maps. Gjør vel underverker for laggingen jeg nå har på slutten av spillene også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

De siste gangene har jeg kjørt følgende:

 

Empires: 8

Difficulty: Serious

Game Speed: Fast

 

World size: Normal (6 players)

World shape: Pangea

Continent shape: Disturbed

Temperature: Temperate

Topography: Average

World Difficulty: Hard

 

Det blir altså ganske trangt om plassen, med 8 spillere og et kart tilpasset 6... Det fører til at jeg må spille ganske agressivt, med mindre jeg kun ønsker en 2-3 byer før jeg må gå på tokt... Samtidig så spiller jeg på fast, hvilket vil si at spillet totalt skal ta 150 turer, da rekker jeg et spill typisk ila en lang kveld. Jeg synes ikke at sjødelen av spillet er så interessant, derfor spiller jeg med pangea (et kontinent), men når jeg setter continent shape som disturbed, så ender man opp med svært mange innsjøer osv. Det gjør det ganske mye vanskeligere i kampen mot minor factions osv, og kan føre til interessante situasjoner der mindre hærer ender opp med å slå større osv. World difficulty er på hard, da det fører til at minor factions gir litt motstand, og at typisk et sted ikke alltid har både titanium og glassteel.

 

Edit: Om du ser videoen fra forrige side, så ser du at jeg bare har kopiert innstillingene de bruker der... (hvilket viste seg å være artigere enn tidligere). Største ulempen med fast er vel at det litt favoriserer mange byer, da units ofte tar 1-3 turer å bygge).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Ja, uforutsigbare maps er også artig. Akkurat den Fast/Normal biten er litt vanskelig. Litt av sjarmen med slike spill er at det skal ta litt tid, men samtidig så er jeg typen til å ikke klare å gi meg før jeg har fullført når jeg først har startet... = jeg blir fort sittende fra kl 18 til kl 06 om morgenen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilt på normal, og syns det egentlig er for kort. Blir at ofte til at jeg må gå all in på slutten og sikre meg en ledelse i poeng sånn at jeg vinner innen slutten. Tapte med rundt 10 poeng en gang, med en tur unna å kunne ta en fiendtlig by som trolig ville sikret med seieren. Var sårt... Kunne bare forlenga spillet litt, men følte det var litt juks.

Lenke til kommentar

Åja, nei du trenger ikke å være noe raskere på fast enn på normal. På normal så legger de bare opp til at det skal ta ca 300 turer å fullføre et spill, mens på fast så skal det ta ca 150 turer. (Hvilket f.eks innebærer at en unit som på normal hastighet bruker 5-6 turer å produsere tar en 2-3 turer på fast).

Lenke til kommentar

Var litt forsiktig i starten, men nå kjører jeg ganske agressivt på ekspansasjon inntil jeg har en 5-6 byer. Byen har alltid ressursene på food inntil den har vokst til 2 innbyggere, deretter overfører jeg begge ressursene til industri, mens jeg bygger mill foundry, før det kommer en settler. Gjentar dette i alle de nye byene jeg bygger inntil jeg er fornøyd med antallet.

Lenke til kommentar

Litt velfortjent skryt ifra Rock, Paper, Shotgun: "The Bestest Best 4X of 2014"

 

http://www.rockpapershotgun.com/2014/12/08/best-4x-games-2014-endless-legend/

 

Veldig fortjent ja. Et av de beste jeg har spilt på lenge i sjangeren. Ser mange klager litt på combat systemet i spillet. Utenom til tider horribel AI, er jeg egentlig ikke helt enig i det. Syns hele systemet med å bemanne styrkene som man vil, sammensette hæren av MF-units og selve kampene fungerer uhyre godt.

Lenke til kommentar

Nice! (Nesten så Thoto79 skulle endret emnetittel med litt "reklame" for tilbudet, så lenge det varer).

 

Hvordan er det folk pleier å spille det her multiplayer forresten? Fikser dere via Steam/ diverse forum, eller joiner dere bare et åpent game i spillet? (Oooog om det er noen herfra som er gira på litt multiplayer ila julen/romjulen så rop ut =) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...