Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - Ett fastobjektiv


Anbefalte innlegg

Den eneste kommentaren jeg kan gi er at de som kommer med denne argumentasjonen, om at zoombrukere blir stengt ute, sjelden er å se på de andre festene som arrangeres i april, juni og august. Når jeg eventuelt skulle oppleve at festdeltakere på de andre festene blir "stengt ute" fra oktoberfesten p.g.a. manglende fastoptikk, da skal jeg heller vurdere å støtte din problemstilling.

Blodig URETTFERDIG....., men

 

DET ER SÅNN VI VIL HA DET !!!

 

:w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

polljen har allerede svaret at det er "tradition", og at det er det.

Hvis du ser etter, så ser du at polljen svarte mens jeg skrev mitt svar. Derav overlappingen ...

 

Og nej jeg argumenterede IKKE for at "tillate zoom", men for at tillade zoomOBJEKTIVER brugt på fast brændevidde.

Og det argumentet har blitt fremført så og si hvert eneste år siden 2007. Og svaret er da at det er tradisjon å ikke tillate zoom. Det er kun ekte fast-optikk som er tillatt.

 

Urettferdig? Det er det sikkert; men det er ingen som nekter dere å starte en egen oktoberfest for de som kun har zoom, og bruker de på en bestemt brennvidde hele måneden.

 

 

Og det har vært prøvd, uten at det ble noen suksess.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

polljen har allerede svaret at det er "tradition", og at det er det.

Hvis du ser etter, så ser du at polljen svarte mens jeg skrev mitt svar. Derav overlappingen ...

 

Og nej jeg argumenterede IKKE for at "tillate zoom", men for at tillade zoomOBJEKTIVER brugt på fast brændevidde.

Og det argumentet har blitt fremført så og si hvert eneste år siden 2007. Og svaret er da at det er tradisjon å ikke tillate zoom. Det er kun ekte fast-optikk som er tillatt.

 

Urettferdig? Det er det sikkert; men det er ingen som nekter dere å starte en egen oktoberfest for de som kun har zoom, og bruker de på en bestemt brennvidde hele måneden.

 

 

Og det har vært prøvd, uten at det ble noen suksess.

 

 

Det absurde ligger jo i at praktisk taget enhver smartphone overholder kravene... Men at fx en med fem dSLR huse og ti objektiver med zoom ikke gør. :hmm:

 

Nå, lad det hvile, har forstået at det som så meget anden religion ikke er noget der er sund fornuft i, men blot skyldes tradition... :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå, lad det hvile, har forstået at det som så meget anden religion ikke er noget der er sund fornuft i, men blot skyldes tradition... :tease:

 

Du har full frihet til å starte din egen tradisjon, gjør det gjerne når som helst. Om problemet er så stort som du vil ha det til vil det nok bli god oppslutning om din alternative zoomfest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den eneste kommentaren jeg kan gi er at de som kommer med denne argumentasjonen, om at zoombrukere blir stengt ute, sjelden er å se på de andre festene som arrangeres i april, juni og august. Når jeg eventuelt skulle oppleve at festdeltakere på de andre festene blir "stengt ute" fra oktoberfesten p.g.a. manglende fastoptikk, da skal jeg heller vurdere å støtte din problemstilling.

Blodig URETTFERDIG....., men

 

DET ER SÅNN VI VIL HA DET !!!

 

:w00t:

Det er faktisk beste formuleringen om akkurat det emnet jeg har sett, og jeg er helt enig. :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

 

 

polljen har allerede svaret at det er "tradition", og at det er det.

Hvis du ser etter, så ser du at polljen svarte mens jeg skrev mitt svar. Derav overlappingen ...

 

Og nej jeg argumenterede IKKE for at "tillate zoom", men for at tillade zoomOBJEKTIVER brugt på fast brændevidde.

Og det argumentet har blitt fremført så og si hvert eneste år siden 2007. Og svaret er da at det er tradisjon å ikke tillate zoom. Det er kun ekte fast-optikk som er tillatt.

 

Urettferdig? Det er det sikkert; men det er ingen som nekter dere å starte en egen oktoberfest for de som kun har zoom, og bruker de på en bestemt brennvidde hele måneden.

 

 

Og det har vært prøvd, uten at det ble noen suksess.

 

 

Det absurde ligger jo i at praktisk taget enhver smartphone overholder kravene... Men at fx en med fem dSLR huse og ti objektiver med zoom ikke gør. :hmm:

 

Nå, lad det hvile, har forstået at det som så meget anden religion ikke er noget der er sund fornuft i, men blot skyldes tradition... :tease:

 

Når det eneste argumentet er at det er tradisjon har fornuften tapt. :hm:

 

Hvorfor skal man lage en parallell oktoberfest når man kan delta på den som allerede finnes?

 

Som en mellomløsning, hva med å åpne opp for at "pingler" kan delta med fast brennvidde uavhengig av objektiv?

 

Hva skjer hvis man likevel melder seg på og likevel bruker zoom? :hmm:

 

Hva er ett fastobjektiv? Et objektiv som sitter fastmontert på kamera? :p

Endret av Slettet-U8ZiojSR
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg var med på en fest, så kanskje jeg melder meg på. :) Lurer på om det er lov å bruke mellomringer? Tror vi snakket om det for noen år siden, men jeg husker ikke hva svaret ble.

Jeg mener at jeg har brukt mellomringer på tidligere oktoberfester. Mellomringer endrer vel kun nærgrensen (fokus) til objektivet og ikke utsnittet som det en konkret brennvidde gir, så jeg ser ikke neo problemet med en slik bruk.

 

En telekonverter (1.4x eller 2x) dermot ville nok ha brutt "reglene" hvis den ble brukt "sporadisk", men en slik kunne vel blitt brukt hvis den stod permanent på objektivet gjennom hele festen :wee:

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Jeg mener at jeg har brukt mellomringer på tidligere oktoberfester. Mellomringer endrer vel kun nærgrensen (fokus) til objektivet og ikke utsnittet som det en konkret brennvidde gir, så jeg ser ikke neo problemet med en slik bruk.

 

En telekonverter (1.4x eller 2x) dermot ville nok ha brutt "reglene" hvis den ble brukt "sporadisk", men en slik kunne vel blitt brukt hvis den stod permanent på objektivet gjennom hele festen :wee:

Det stemmer at mellomringer er tillatt, men ikke telekonverter. Nettopp fordi mellomringene ikke endrer brennvidden. Om man bruker et objektiv med en og samme telekonverter i hele festen må vel sees på som greit - da brukes samme brennvidde i hele festen.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid jeg er så ofte her inne for tiden, og når jeg tar bilder samler jeg mange ganger opp for flere dager og redigerer alle en dag samlet (når jeg har tid og lyst). Det ville derfor for min del kunne vært greit med en mulighet for å poste f.eks 3 bilder samme dag pr uke men som er tatt 3 forskjellige dager i stedenfor å måtte redigere og laste opp 3 dager enkeltvis pr uke.

 

Tor

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid jeg er så ofte her inne for tiden, og når jeg tar bilder samler jeg mange ganger opp for flere dager og redigerer alle en dag samlet (når jeg har tid og lyst). Det ville derfor for min del kunne vært greit med en mulighet for å poste f.eks 3 bilder samme dag pr uke men som er tatt 3 forskjellige dager i stedenfor å måtte redigere og laste opp 3 dager enkeltvis pr uke.

 

Tor

 

Det går helt fint. De er ikke så fornøyd med mer enn 4 bilder pr posting her på forumet. (jeg har i hvert fall fått påpekning på det tidligere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...