Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Dette er absolutt en telefon å begjære... Når den virker vel og merke... Kjøpte en z3 for en måned siden, og har siden da gått gjennom 3 telefoner. Den første hadde en høyttaler som var DOA (Dead Om Arrival), den andre var ikke vanntett og konket hele sliten, og den jeg har nå vil ikke aktivere mobildata for en hver pris. Noen andre som har opplevd lignende? Venter bare på at Telenor går med på å heve kjøpet, sånn at jeg får kjøpt en Nexus 6...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen driter i motgang på valutamarkedet og setter ned den norske prisen på Sony Xperia Z3. Siden julaften har den stupt rundt 1000 kr. Siste nytt(?) er at NetOnNet i tillegg til å ha den laveste prisen 4290 kr legger ved Sony SmartBand SWR10 for bare en hundrelapp ekstra: 4390 kr.

 

Det kan selvsagt ha noe å gjøre med at Z4 er like om hjørnet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder trådløs lading, så er det noen telefoner som har dette (klar til å legges på en ladeplate for lading), noen som har mulighet for dette (de mangler induksjonsspole, men har interne kontaktpunkter som kan benyttes av et deksel med spole (induksjonsspoler kan også kjøpes separat og ofte legges ubder eksisterende deksel) (dette gjelder endel Samsung-telefoner), og noen som egentlig ikke har mulighet for trådløs lading men som kan få det ved å bruke et deksel som kobler seg på telefonens vanlige ladekontakt (f eks Iphone).

 

Jeg vil forøvrig sterkt anbefale trådløs lading! Det gav nytt liv til min Nexus 4. Kjøpte et par billige ladeplater på Ebay på et tidspunkt hvor jeg var blitt veeeeldig lei av telefonens dårlige batterikapasitet. Med ladeplater strategisk plassert (for meg: nattbordet og kontorpulten) kan jeg lade så enkelt og så ofte at jeg nesten aldri er under 50% på Nexus-en lengre. Nexus 4 er egentlig fremdeles mer enn bra nok (for meg), så jeg tipper de to ladeplater gav to ekstra leveår til telefon.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe telefon i fremtiden uten mulighet for trådløs lading!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kan med glede informere om at Sony's nye firmwareoppdatering gav Xperia Z3+ en skikkelig overhaling hva ytelse angår.

 

Den blir ikke lengre særlig varm, bruker mindre strøm og har langt bedre ytelse.

Sveiping, start/bruk av apps og surfing gir mye mykere og raskere opplevelser nå.

 

Og i Antutu får den nå en langt høyere score enn tidligere med 58296 poeng, og ligger godt over blant annet Note 4 og helt likt med Galaxy S6.

 

post-131058-0-93148000-1441270628_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...