Gå til innhold

Krever å få innsyn i Googles søketeknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja Zicozz for det er jo ikke myndighetene som vil ha tak i Googles søkealgiritme for å styrke sine egne interesser og manipulere befolkningen neiida. Har du helt glemt hvor mye dritt CIA, NSA, britisk etterretning o.l. driver med? Jeg håper Google gir myndighetene fingern og forteller at myndighetene ikke har rett til å skulle snoke i alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dante, du er sikkert en hyggelig fyr, men du har jo store bilder i nesten annenhvert innlegg, bilder som oftest sier mindre enn tekst. Det blir mye plass i tråden til lite informasjon med disse store bildene hele tiden.

 

AtW

 

Takk takk, det samme til deg :) Ja jeg vet at jeg har litt store bilder innimellom (ofte) sorry hvis det er plagsomt. Jeg synes et bilde sier mer enn 1000 ord og i min mening så får de frem hva jeg mener. Jeg bør kanskje bli bedre til å bruke ord mer ja :p

 

Meningen med det bildet var; Yes da, myndighetene gjør mye fornuftig, ironisk ment.

 

Her er hva jeg tenker om saken. Bruke så mye resurser på disse tingene er latterlig, og det er virkelig kostbart. Rådgivere, politikere, advokater etc. koster mye penger og dette har de jobbet med i lang tid. At et selskap promoterer seg selv er vanlig og det er lite forskjell på små og store firmaer som gjør dette. Små firmaer har dog mindre penger å bruke og kan vel ikke gjøre slike ting på en like stor skala som de større aktørene.

 

Dette vil ikke skape et monopol som gjør ting dyrere eller "skjevt" for forbrukerne, som jeg regner med at er litt av poenget med denne saken. De pengene man bruker her kunne gått til langt mer samfunnsnyttige formål eller miljøting. Det er også mange andre bedrifter som bruker makten sin på enormt mye verre ting en Google.

 

Thumbs up, politikere FTW!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om myndigheter har tilstrekkelige sanksjonsmidler i denne saken. La oss si at tyske myndigheter vil straffe Google. Å sende en regning (les: bøter) må vel følges opp i en amerikansk rettsal?

 

Å stenge google.de eller google.com, altså påtvinge alle ISP'er å blokke Google vil nok det tyske folk bli ganske fortvilet over, ikke sant !?

 

Hvor kan myndighetene straffe Google egentlig. Internettet i seg selv er jo anarkistisk anlagt for det meste.

Endret av G
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om myndigheter har tilstrekkelige sanksjonsmidler i denne saken. La oss si at tyske myndigheter vil straffe Google. Å sende en regning (les: bøter) må vel følges opp i en amerikansk rettsal?

 

Å stenge google.de eller google.com, altså påtvinge alle ISP'er å blokke Google vil nok det tyske folk bli ganske fortvilet over, ikke sant !?

 

Hvor kan myndighetene straffe Google egentlig. Internettet i seg selv er jo anarkistisk anlagt for det meste.

Google er avhengig av europeiske myndigheter fordi de driver forretninger i europeiske land. De har feks serverparker i Europa og selger tjenester til europeere. De kan så klart trekke seg ut av det europeiske markedet. Da vil google.de osv bli borte og alle tjenester som er tilrettelagt for europeere vil bli borte, men det er økonomisk ikke veldig bra for Google, så tviler sterkt på at det vil skje. Land som norge som ikke er med i EU vil muligens ikke bli berørt. Vet ikke hvor mye EØS avtalen har å si for sånt.

 

Edit: Sanksjonsmuligheten EU har er bøter som blir gitt i Europa, trenger ikke blande inn USA avdelingen til Google. Viss ikke Google betaler, så kan EU nekte Google å drive forretningsvirksomhet i EU.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...