Gå til innhold

Slik blir din mobile lommebok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om man må bestille nytt SIM for å ta i bruk Valyou?

 

Blir uansett morsomt å prøve, men legger nok ikke bankkortet igjen hjemme med det første, tilfelle tom for batteri..

 

Er nok lurt å ha med bankkortet uansett, men skal være mulig å betale, ihvertfall inntil et visst beløp, selv om mobilen går tom for strøm.

Lenke til kommentar

Det som er minuset med å ha betaling i en telefon, er at man må stole på at telefonen fungerer.

 

Synsing:

Hvor treig kan ikke en overfull, eller lite pleiet telefon bli - altså jo lengre man bruker telefonen. 5 NFC-kunder i en kø, med treige telefoner .. You see tha picture?

 

Hvordan NFC-betaling fungerer har jeg ikke begrep om. Kan jo hende at det er i kasseapparatet man må akseptere betalingen og ikke på selve telefonen.

Endret av G
Lenke til kommentar

selv om mobilen går tom for strøm.

 

 

Vi har en mengde NFC-lesere av ymse typer på jobben, og ingen ville lese telefonen min når den var avslått så jeg tviler på at dette er tilfelle.

 

Jeg har forøvrig mer trua på Visa PayWave som gjør selve kortet berøringsfritt samt PIN-fritt inntil en viss grense: http://www.visa.ca/en/personal/visa-paywave/index.jsp. Det har vært under testing de siste årene, men skal visstnok begynne å rulles ut til kunder iløpet av året (noe sier meg at det ikke blir før neste år siden vi har hørt så lite om det).

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig mer trua på Visa PayWave som gjør selve kortet berøringsfritt samt PIN-fritt inntil en viss grense: http://www.visa.ca/en/personal/visa-paywave/index.jsp. Det har vært under testing de siste årene, men skal visstnok begynne å rulles ut til kunder iløpet av året (noe sier meg at det ikke blir før neste år siden vi har hørt så lite om det).

 

Det har allerede kommet. http://www.aftenposten.no/digital/Satser-pa-kontaktlose-bankkort-7696837.html

Lenke til kommentar

 

Er det en maks sum med penger med apple pay, som med valyou? Der valyou har 200 som maks.

 

Jeg så at du kunne betale så mye du bare orker, men overstiger du 200 må du skrive pinkode..

Det stemmer, 200,- for én enkelt transaksjon, eller 600,- på en dag.

Og betaling uten strøm på mobilen fungerer, som nevnt, med beløp inntil 200,-.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke leste i artikkelen. Hvor mye vil telenor ta seg betalt for hver transaksjon, og hvor mye av den kaka vil bankene ha ? For største problemet med dette, bankene skal vel ha en sinsvakt påslag for hver transaksjon. Så det vel ta enda lenere tid før det blir populært her. Da man så hvordan stjelenor gjorde det med bank id'n.

Lenke til kommentar

Hva er fordelen med å betale med mobilen? Et kort er både mindre og lettere å drasse på!

 

En av funksjonene de planlegger å lansere er å overføre penger mellom venner/familie o.l. med mobilen, kontaktløst uten noen form for bankID, kontonumre o.l.

 

En ting jeg ikke leste i artikkelen. Hvor mye vil telenor ta seg betalt for hver transaksjon, og hvor mye av den kaka vil bankene ha ? For største problemet med dette, bankene skal vel ha en sinsvakt påslag for hver transaksjon. Så det vel ta enda lenere tid før det blir populært her. Da man så hvordan stjelenor gjorde det med bank id'n.

 

Såvidt jeg har lest tar telenor seg betalt av DnB, så for din del er det kun påslaget til banken du trenger å tenke på.

Lenke til kommentar

 

Hva er fordelen med å betale med mobilen? Et kort er både mindre og lettere å drasse på!

 

En av funksjonene de planlegger å lansere er å overføre penger mellom venner/familie o.l. med mobilen, kontaktløst uten noen form for bankID, kontonumre o.l.

 

En ting jeg ikke leste i artikkelen. Hvor mye vil telenor ta seg betalt for hver transaksjon, og hvor mye av den kaka vil bankene ha ? For største problemet med dette, bankene skal vel ha en sinsvakt påslag for hver transaksjon. Så det vel ta enda lenere tid før det blir populært her. Da man så hvordan stjelenor gjorde det med bank id'n.

 

Såvidt jeg har lest tar telenor seg betalt av DnB, så for din del er det kun påslaget til banken du trenger å tenke på.

 

 

Du kan ha anonyme eller ikke-anonyme penger som kan overføres mellom folk med kort også, det er jo ingenting teknisk i veien for det.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...