Gå til innhold

Slik blir din mobile lommebok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple har jo låst ned sin chip til å utelukkende fungere med Apple Pay, så det skal du slippe! Det er kun utvalgte Android telefoner som får dette (Valyou) til å begynne med.

 

Edit: Her er listen:

 

Samsung: S3, S4, S4 Active, S4 Mini, S5, Note 3

Sony: Z1 Compact, Z1, Z2

HTC: One, One M8

LG: G3

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"NFC er for komplisert"

 

For noe tull. Det er jo enklere for forbrukeren med NFC - såfremst man -har- en telefon med NFC da.

 

Som betalingsløsning, slik den er presentert f.eks. av Apple med Apple Pay er ikke NFC komplisert. Men NFC er komplisert for forbrukeren som betalingsteknologi når man må ha en spesiell telefon, en spesiell teleoperatør, være kunde i en spesiell bank og handle hos en butikk med en spesiell terminal. Det er det som gjør NFC komplisert, og som trolig gjør at folk generelt ikke bryr seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er nesten bare tull og jeg har ikke tenkt å bruke dette, kort og kontanter er nok. Et kort er da virkelig mindre å lettere å dra med seg enn en av de nye store mobilene, jeg husker før i tiden da var mobilene sa små at du kunne ha dem i skjortelommen.

 

Det er tryggest å holde på det gamle :)

Handle på krita ble erstattet av å betale med rigsdaler

Store sedler ble erstatet av sjekkheftet

papirbetaling ble erstattet av kortbetaling

kortbetaling blir erstattet av mobil-betaling

Så er spørsmålet hva som erstatter mobilen din. Hvis det er briller, klokker eller netthinneskjerm, så kommer betaling der også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal nok ikke bruke mobilbetaling før det har kommet ett alternativ jeg får lese sourcen av

 

Så jeg får nok vente en stund..

 

Hvis du kommer på besøk hos oss kan du få lese kildekoden vår. Du kan også se på hvordan vi håndterer f.eks. sikkerhet mot våre brukersteder ved å lese om vårt Merchant API.

 

http://dev.mca.sh/

 

Vi elsker geeks! Sikkerheten hos oss er heller ingen hemmelig black boks - den har bl.a. vært plukket fra hverandre av studenter på universitetet i Bergen. Samme menneskene som hadde en runde med BankID ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er minuset med å ha betaling i en telefon, er at man må stole på at telefonen fungerer.

 

Synsing:

Hvor treig kan ikke en overfull, eller lite pleiet telefon bli - altså jo lengre man bruker telefonen. 5 NFC-kunder i en kø, med treige telefoner .. You see tha picture?

 

Hvordan NFC-betaling fungerer har jeg ikke begrep om. Kan jo hende at det er i kasseapparatet man må akseptere betalingen og ikke på selve telefonen.

 

På android kan du velge et standard program for nfc. Du trenger da ikke gjøre noe annet en å låse opp telefonen og skanne taggen, det som er rart er at ikke PP er på banen i norge .

Lenke til kommentar

Dette er nesten bare tull og jeg har ikke tenkt å bruke dette, kort og kontanter er nok. Et kort er da virkelig mindre å lettere å dra med seg enn en av de nye store mobilene, jeg husker før i tiden da var mobilene sa små at du kunne ha dem i skjortelommen.

Er like mye motstander av all ny teknologi eller er det kun teknologi du vil ha som du mener er bra? Husker du den gang man betalte med kontanter?

Lenke til kommentar

Hvorfor åpner ikke DNB opp for mCash i stedet for Apple Pay? Ser ut for at de har valgt et fornuftig (lavt) prisnivå på transaksjonene til brukerstedene og gratis for forbrukerne. Da bør jeg som kunde få mulighet til å velge det alternativet jeg ønsker slik at transaksjonskostnadene Valyou og Apple Pay blir prisdrivende på varer og tjenester.

 

Heia utfordrerne! :-).

Lenke til kommentar

Hvorfor åpner ikke DNB opp for mCash i stedet for Apple Pay? Ser ut for at de har valgt et fornuftig (lavt) prisnivå på transaksjonene til brukerstedene og gratis for forbrukerne. Da bør jeg som kunde få mulighet til å velge det alternativet jeg ønsker slik at transaksjonskostnadene Valyou og Apple Pay blir prisdrivende på varer og tjenester.

 

Heia utfordrerne! :-).

 

Som mCASH nevner her: http://www.mobilen.no/artikler/alt-kan-bli-dyrere-med-mobilbetaling/163587 , blir det vanskelig når bukken vokter havresekken. Takk gud for at DNB ikke har bank monopol, så har bare en ting å si til deg: BYTT bank (til noen som bryr seg om KUNDENS beste og ikke sitt eget).

Lenke til kommentar

Elsker nye brukerkontoer som kun registrerer seg for å omtale en ny tjeneste fordelaktig, uten å egentlig komme med noe mer.

 

Just sayin'.

 

Hva "mer" er et du savner? Synes mCASH bruker sosiale media helt riktig. De opplyser om mulighetene og andre tilbydere på lik linke med sin egen tjeneste. Konseptet er tydeligvis genialt og definitivt best/billigst for forbrukerne og bremses vel bare av at man er avhengig av samarbeid fra (griske og vanskelige ) partnere som kort og bank selskaper for å få til tilgjengeligheten. En slik innovatør som mCASH bør heller hylles etter min mening.

Lenke til kommentar

 

Elsker nye brukerkontoer som kun registrerer seg for å omtale en ny tjeneste fordelaktig, uten å egentlig komme med noe mer.

 

Just sayin'.

Hva "mer" er et du savner? Synes mCASH bruker sosiale media helt riktig. De opplyser om mulighetene og andre tilbydere på lik linke med sin egen tjeneste. Konseptet er tydeligvis genialt og definitivt best/billigst for forbrukerne og bremses vel bare av at man er avhengig av samarbeid fra (griske og vanskelige ) partnere som kort og bank selskaper for å få til tilgjengeligheten. En slik innovatør som mCASH bør heller hylles etter min mening.

 

Dersom min mistanke er korrekt, så er det IKKE greit å fremstå som en upartisk bruker som skryter av ett produkt. Det er dårlig markedsføring og blir som regel både oppdaget og slått ned på. Om det stemmer her vet eg ikke, men det er alltid i mine øyne mistenkelig når en splitter ny bruker har en slik førstepost. De færreste oppretter en bruker for å skryte av ett produkt de nettopp har prøvd, eller aldri har prøvd.

 

Eg tipper fordelingen av nye brukere er relativt jevnt mellom brukere som ber om hjelp til en problemstilling og brukere som registrerer seg for å klage.

Lenke til kommentar

Elsker nye brukerkontoer som kun registrerer seg for å omtale en ny tjeneste fordelaktig, uten å egentlig komme med noe mer.

 

Just sayin'.

 

Om du leser hele tråden så ser du at mr mCASH er ansatt i mCASH. Han inviterer til og med folk ned på kontoret til mCASH for å se sourcekoden. Han legger heller ikke skjul på at han er Daniel Döderlein som er avbildet over. Han har også bilde av seg selv på mr mCASH profilen. Just sayin'

sayin'...;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, om du ser innlegget mitt så kommer det _rett_ etter en splitter ny bruker med kun ett innlegg, registrert i dag. Det har ikke slått deg at det var den eg siktet til? :)

 

God kveld, ser det er mye aktivitet på denne tråden, det er flott!

Til info så er mCASH helt transparente på måten vi driver vår virksomhet og vi står bak alle kommentarer. Hyggelig at brukere er positive til det vi driver med, men det er ingen andre enn meg på denne tråden som representerer mCASH med mindre dette de informerer eksplisitt om dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...