Gå til innhold

Lumina 930 vs Xperia z2


Bjorpa

Anbefalte innlegg

iPhone 5 har tatt kvelden.

 

Forrige telefon var en Sony Erircsson Xperia, og var ikke veldig fornøyd med Android, men villig til gi det en ny sjanse.

 

Synes også WP virker spennende, selv med begrensede apper.

 

Bruker mobilen til rigging, meldinger, nett, Twitter og noe mail. Ser fotball hvis "på farten" på Sumo.

 

Alle svar tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noe jeg skrev ang 930 til en annen som vurderte den.

 

Jeg syns den er fantastisk. Liker utseendet og følt kvalitet. Kanon samtalekvalitet, skjerm og kamera selvom kameraet ikke er like raskt som iPhone sitt. Grei lyd i hodetelefonutgangen.

 

Er fortsatt mangler i appkatalogen, men det finner du ut om før du kjøper i store. Også hvis du MÅ vite på sekundet når en snap kommer så går det ofte noen minutter før du får varsling.

 

Ie er en grei browser. Noen irriterende svakheter som at den ikke går til siste uleste post her på forumet som hvertfall safari gjør på iprodukter.

 

Batteriet er for min del ikke no problem. Holder en hel dag uten problemer. Obsobs, jeg spiller ikke og jeg ser ikke filmer. Er mye surfing/sosiale medier/endomondo/litt musikk og bt i bilen. Har aldri opplevd å komme til 20% og batteisparing iløpet av en vanlig dag.

 

Jeg SKULLE ha iphone6, men nå vet jeg ikke. Har hatt LG G2 som jeg aldri ville byttet tilbake til fra 930en hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har testet alle toppmodellene fra de fleste produsentene de siste 12 mnd og jeg vil råde deg til å gå for Lumia 930.

 

Jeg er ikke spesielt imponert over Snys telefoner. Det er en del bugs og hver gang det kommer Androidoppdateringer er det ett eller annet som skaper krøll. Ja, det blir som regel fikset etter hvert, men frem til det har du en veldig lunefull telefon. Nokia får sine oppdateringer fra seg selv og det er sjelden det er noe problem.

 

Synes det er utrolig mye hype om denne Z2 telefonen. Bade du ofte med telefonen? Da trenger du ikke vanntett telefon, som jeg føler er en gimmick. Kameraet er nok like bra på de begge, men min erfaring er at Androidtelefoner generelt er treige når det gjelder kameraappen.

 

Dessuten synes jeg Android er et ganske kjedelig og mainstream valg. ALLE har det jo!

 

Mitt råd er Lumia 930. Den er dessuten mye penere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis du ser på antallet Z2 til salgs på Finn til tross for at dette er en ganske ny telefon, så tror jeg vi kan dra den konklusjonen at mange av de som kjøpte den, ble litt skuffet.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at 930 telefonen IKKE har mulighet til notifikasjoner?

Altså at man får opp sms/ubesvarte ved bare å kaste et blikk på tlf.

 

Om det er sånn, så er den helt uaktuell for meg.

Men, ellers tror jeg det er en veldig bra tlf.

Det er faktisk feil. WP har notifications, og OS'et fekk eit notification center i 8.1.

Det er også mogleg å velge opp til fem apps som kan vise ein hurtigstatus på låseskjermen, og det kan for eksempel vere alt i frå kor mange uleste SMS ein har til antall notifications på Facebook.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at 930 telefonen IKKE har mulighet til notifikasjoner?

Altså at man får opp sms/ubesvarte ved bare å kaste et blikk på tlf.

 

Om det er sånn, så er den helt uaktuell for meg.

Men, ellers tror jeg det er en veldig bra tlf.

Om du tenker på Øyekast funksjonen, så er den tatt bort på 930

 

Hadde det på min 1020, savner den ikke på min 930, er jo bare ett lite trykk på låsetasten, så får man full oversikt

Lenke til kommentar

 

Er det ikke slik at 930 telefonen IKKE har mulighet til notifikasjoner?

Altså at man får opp sms/ubesvarte ved bare å kaste et blikk på tlf.

 

Om det er sånn, så er den helt uaktuell for meg.

Men, ellers tror jeg det er en veldig bra tlf.

Om du tenker på Øyekast funksjonen, så er den tatt bort på 930

 

Hadde det på min 1020, savner den ikke på min 930, er jo bare ett lite trykk på låsetasten, så får man full oversikt

 

 

 

Er det ikke slik at 930 telefonen IKKE har mulighet til notifikasjoner?

Altså at man får opp sms/ubesvarte ved bare å kaste et blikk på tlf.

 

Om det er sånn, så er den helt uaktuell for meg.

Men, ellers tror jeg det er en veldig bra tlf.

Om du tenker på Øyekast funksjonen, så er den tatt bort på 930

 

Hadde det på min 1020, savner den ikke på min 930, er jo bare ett lite trykk på låsetasten, så får man full oversikt

 

 

Akkurat.

Det er den jeg mener.

Er konklusjonen at det ikke går altså? (2 forskjellige svar)

For meg så er den veldig viktig.

Tlf står i hylla f eks på jobb og jeg går vanligvis ikke med den. Derfor ønsker jeg bare å¨ta et blikk for å se om "noe" har skjedd.

Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke slik at 930 telefonen IKKE har mulighet til notifikasjoner?

Altså at man får opp sms/ubesvarte ved bare å kaste et blikk på tlf.

 

Om det er sånn, så er den helt uaktuell for meg.

Men, ellers tror jeg det er en veldig bra tlf.

Om du tenker på Øyekast funksjonen, så er den tatt bort på 930

 

Hadde det på min 1020, savner den ikke på min 930, er jo bare ett lite trykk på låsetasten, så får man full oversikt

 

 

 

Er det ikke slik at 930 telefonen IKKE har mulighet til notifikasjoner?

Altså at man får opp sms/ubesvarte ved bare å kaste et blikk på tlf.

 

Om det er sånn, så er den helt uaktuell for meg.

Men, ellers tror jeg det er en veldig bra tlf.

Om du tenker på Øyekast funksjonen, så er den tatt bort på 930

 

Hadde det på min 1020, savner den ikke på min 930, er jo bare ett lite trykk på låsetasten, så får man full oversikt

 

 

Akkurat.

Det er den jeg mener.

Er konklusjonen at det ikke går altså? (2 forskjellige svar)

For meg så er den veldig viktig.

Tlf står i hylla f eks på jobb og jeg går vanligvis ikke med den. Derfor ønsker jeg bare å¨ta et blikk for å se om "noe" har skjedd.

 

Om det var Glance du meinte so må eg berre beklage, då var det eg som misforsto.

Lumia 930 har ikkje Glance, og det har noko med at skjermen som telefonen brukar ikkje har minne til det elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...