Gå til innhold

Ny LG lydplanke henger seg opp i "oppstartsfasen"


Anbefalte innlegg

Hei,

Bestille i begynnelsen av september denne lydplanken fra cdon.no. Men pga. posten klarte å feilsende den, fikk jeg ikke pakken før i går.

 

Monterte den i dag og fulgte bruksanvisningen. Problemet mitt kommer når jeg prøver å skru den på. Legger med et bilde fra bruksanvisningen som forklarer led-lysenes betydning.

 

post-268707-0-32787600-1410609877_thumb.png

 

Når jeg tar i stikkontakten skrur det seg på et konstant rødt lys. Som man ser på bild betyr att den er i standby. Når jeg trykker på "på-knappen" (både lydplanken og fjernkontrollen) blinker det røde lyset sakte i 2-3 sekunder.

Dette står det om en annen plass i bruksanvisningen. På disse sekundene kobler den seg til den trådløse subwooferen. Ifølge lys på subwooferen klarer den det. Men etter dette er gjort begynner den å blinke fort, rundt to blink i sekundet. På det vedlagte bilde ser man att det betyr den booter/starter-opp. Problemet er att den blir stående her.

 

Uansett hva jeg gjør påvirker det ikke den røde blinkingen. Trykket på alle knapper og prøvd å la den stå slik i 2t uten noe annet resultat. Så i korte trekk er problemet mitt att jeg ikke kommer forbi "oppstartsfasen".

 

Har noen her inne peiling på hva jeg kan prøve eller tips? Er selvfølgelig takknemlig for all hjelp! :)

(vedlagt fil er hele bruksanvisningen til lydplanken)

 

 

 

NB5530A-NB.DGBRLLK_MFL68102495.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bare må klage på den til CDON. Hadde den vært tilkoblet med HDMI fra TVen (kan ikke se at den har HDMI inngang i manualen) så kunne dette vært problemet.

 

Det står heller ingenting om reset i manualen. Du kan teste om den har en resetfunksjon selv om det ikke står. Hold på knappen på enheten inne lenge og se om du får noen reaksjon fra enheten, pip eller starter å blinke eller noe slikt. eller hold på knappen inne når du plugger i strømmen på den.

 

Det kjedelige med å klage på den til CDON, er at de absolutt skal sende den på reperasjon. Det går ann å håpe på de tar den som en DOA enhet og sender deg ny. Har akuratt måtte sende tilbake ett sett hodetelefoner som det er feil på den ene klokken, og de skal absolutt reparere. Sende den inn i midten av august, og progresjonen i prossessen står fortsatt kun som at reperasjon prossessen er satt i gang (altså at jeg skal sende inn).

Lenke til kommentar

Var det jeg fryktet..

Det er som du sier ikke noen HDMI inngang på den, kun strøm- og en optical inngang. Har prøvd på reset på alle slags mulige måter uten å komme noen vei. Da blir det å ta kontakt med CDON i morgen.

 

Vet fra tidligere erfaringer att kundeservicen til cdon er noe "herk", å vil helst unngå mye venting osv. Er ikke helt sikker på rettighetene mine her, men kan jeg ikke teoretisk sett kreve å sende den i retur til dem? For så å bestille en ny, da den fortsatt er på tilbud.

Lenke til kommentar

Tror de har rett fra sin side til å forsøke å reparerer 3 ganger før du kan oppheve kjøpet.

Men du har også angrerett ved kjøp på nettet, som er innen 14 dager fra kjøp, men det varierer hvordan selger reagerer på det når det er en defekt vare, og brukt. Samt litt kjedelig hvis den går tilbake som angrevare, og CDON sender den ut igjen til neste kunde (eventuelt deg selv :D )

 

Har vært borti CDON via deres kontaktskjema på sidene, og har egentlig ikke noe spesielt negativt å si om den, utenom at jeg ikke fikk viljen min med de nevnte hodetelefonene, og at de måtte på reperasjon, men det er jo deres rett. De videreselger jo kun ett produkt, som fortsatt har garantitid fra produsenten.

 

Du får prøve på en hyggelig metode å få en ny med en gang, men ikke ta det for negativt hvis den må på reperasjon. Vi har jo ekstremt gode garanti og reklamasjons ordninger i Norge (Noe som koster oss nokså mye pr podukt), og selger har noen rettigheter de kan følge også, de tjener dessverre ikke veldig mye pr produkt uansett, spesielt elektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...