Gå til innhold

Nikon lanserer kompakt fullformat


Anbefalte innlegg

 

Sikkert et flott kamera, men salgsargumentet "kompakt" henger ikke helt på greip. Det er jo digert!

 

http://camerasize.com/compare/#488,567

Neida. Kompakt kommer an på hva du sammenligner med. D750 er omtrent på samme størrelse som APS-C-husene D80, D90 og D7x00, som er rimelig kompakt til et 135-format-speilrefleks å være.

 

Neida, det finnes langt mer kompakt SLR som f eksempel OM serien til Olympus, A serien til Canon osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, det finnes langt mer kompakt SLR som f eksempel OM serien til Olympus, A serien til Canon osv.

Mange av de eldre speilreflekskameraene (og noen nyere, som Nikon Df) oppleves gjerne som mer kompakte fordi de har mindre fyldig grep. I praksis, når du henger på optikk, så spiller det ikke så stor rolle.

 

Jeg har for all del sansen for FM2-en min, men det er ikke like ergonomisk som et moderne hus med med fyldig grep, og henger jeg på en 50mm, så tar det ikke noe nevneverdig mindre plass enn D80en.

Lenke til kommentar

Ja, jeg sysler faktisk med tanken om ev. å oppgradere fra D7000, som jeg forøvrig har syntes være akkurat passe stor..

Jeg liker jo egentlig størrelsen på D70s bedre enn D80, så for min del ser D750 ut som et veldig bra design.

 

Grei størrelse ja, men "kompakt" synes jeg er feil markedsføring

Ja, vi har skjønt at du mener det. Du trenger ikke å fortsette å gjenta deg selv.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har sett noen priser på D750 med 24-120 f/4?

 

Søkeresultatet til JP viser pakken med ikke fastsatt pris, men hvis jeg klikker meg inn på den så står det 24999. Det er egentlig det eneste hintet jeg har sett på hva den pakken kan komme til å koste her til lands. Hvis det er der vi ender opp, så ser det jo ut som en grei besparelse sammenlignet med å kjøpe dem separat.

 

Bortsett fra det, så har jeg bare sett pakken med 24-85, og den er ikke så interessant.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...