Gå til innhold

Kontrollere e-postadresser


Cyrus664

Anbefalte innlegg

Finnes det no (gratis) programmer der ute som automatisk sjekker om en e-postadresse inneholder ugyldige tegn, f.eks. øæå,; etc.



La oss si at jeg har en Excel eller tekstfil med 1000 e-postadresser. Jeg vil importere listen i programmet og sjekke hvilken rader som inneholder ugyldige tegn.



PS. Jeg har Googlet det litt, men fant ikke no særlig selv.


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Finnes det no (gratis) programmer der ute som automatisk sjekker om en e-postadresse inneholder ugyldige tegn, f.eks. øæå,; etc.

La oss si at jeg har en Excel eller tekstfil med 1000 e-postadresser. Jeg vil importere listen i programmet og sjekke hvilken rader som inneholder ugyldige tegn.

PS. Jeg har Googlet det litt, men fant ikke no særlig selv.

 

Kan du ikke bare søke i Excel før du importer filen - søkefunksjonen i Excel burde holde lenge!

Eller er det noe jeg ikke skjønner med dit spørsmål?

Lenke til kommentar

google "regular expression for email validation". f.eks. her er en liten diskusjon: http://stackoverflow.com/questions/201323/using-a-regular-expression-to-validate-an-email-address

 

regulære uttrykk - regex - er en slags "formel" som beskriver generelt hvordan en tekst eller del av en tekst skal se ut. brukes til f.eks. søk etter visse mønstre i tekst, eller validering av tekststrenger som email-adresser.

 

de fleste programmeringsspråk har en mekanisme for å evaluere regex, antar også Microsoft sine produkter kan dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...