Gå til innhold

Støtte fra NAV?


ltdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Man må slutte ufrivillig.

 

Er det Nav da som avgjør om man har sluttet frivilllig eller om man av ulike årsaker har blitt tvunget til å slutte?

 

Om du får sparken bestemmer jo arbeidsgiver men om du lyver til NAV er en annen sak, men de kan fort finne ut om du snakker sant.

 

Eller for å si det sånn sier du " jeg slutter" eller "jeg sier opp" så har du sagt opp jobben

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Man kan få dagpenger selv om man sluttet frivillig, men det er gjerne åtte ukers karenstid.

ok. Uten å ville gå i detalj på saken så kan jeg si at arbeidsforholdene i jobben har blitt mye værre enn tidligere og at dette er utenfor min kontroll og kan ikke regnes med som en del av arbeidsoppgavene. Dette tærer selvsagt psykisk, og jeg ser på det som jeg kanskje er nødt til å si opp for å bevare min egen helse. Komplisert for å si det slik.

Lenke til kommentar

 

Man kan få dagpenger selv om man sluttet frivillig, men det er gjerne åtte ukers karenstid.

ok. Uten å ville gå i detalj på saken så kan jeg si at arbeidsforholdene i jobben har blitt mye værre enn tidligere og at dette er utenfor min kontroll og kan ikke regnes med som en del av arbeidsoppgavene. Dette tærer selvsagt psykisk, og jeg ser på det som jeg kanskje er nødt til å si opp for å bevare min egen helse. Komplisert for å si det slik.

 

 

Du kan nekte å utføre en jobb som ikke står i samsvar med arbeidskontrakten...

Lenke til kommentar

 

Man kan få dagpenger selv om man sluttet frivillig, men det er gjerne åtte ukers karenstid.

ok. Uten å ville gå i detalj på saken så kan jeg si at arbeidsforholdene i jobben har blitt mye værre enn tidligere og at dette er utenfor min kontroll og kan ikke regnes med som en del av arbeidsoppgavene. Dette tærer selvsagt psykisk, og jeg ser på det som jeg kanskje er nødt til å si opp for å bevare min egen helse. Komplisert for å si det slik.

 

 

Prøv å be fastlegen din om å dokumentere dette, så tar du en prat med NAV om situasjonen din.

 

Ellers stemmer det som Isbilen sier, at du kan få dagpenger etter en viss karantenetid.

Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på hvilken begrunnelse som blir gitt for oppsigelsen..

 

Vet ikke helt hvis man oppfører seg som en dritt, bryter lover, stjeler, etc men det jeg siktet til hvis han nektet å gjøre en jobb som ikke er beskrevet i kontrakten... altså en jobb som trenger en stillingsendring før han kan pålegges å gjøre den.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Hei,

 

Får man øknomisk støtte av nav hvis man frivillig slutter i sin jobb eller må man ha ufrivillig sluttet i jobben sin for å få økonimisk støtte?

Dette er bullshit! Skjerp deg, er ikke rart NAV er omdiskutert!

 

 

Hva er bullshit?

 

Hvordan skal TS skjerpe seg?

 

Hvorfor er NAV omdisutert?

 

Skjønte faktisk INGENTING av innlegget ditt...

Lenke til kommentar

 

 

Hei,

 

Får man øknomisk støtte av nav hvis man frivillig slutter i sin jobb eller må man ha ufrivillig sluttet i jobben sin for å få økonimisk støtte?

Dette er bullshit! Skjerp deg, er ikke rart NAV er omdiskutert!

 

 

Hva er bullshit?

 

Hvordan skal TS skjerpe seg?

 

Hvorfor er NAV omdisutert?

 

Skjønte faktisk INGENTING av innlegget ditt...

 

Det er ingen tvil om at NAV er nødvendig, men er det jo heller ingen tvil om at det er nok av folk som utnytter NAV til de grader!

Bullshit - Hvis man er så heldig å ha en jobb så er man fornøyd med det! Man tar ikke penger fra staten selv om man kan. Hvis man derimot blir sparket eller annen grunn mister jobb, er jeg enig i at man bør søke støtte/hjelp fra NAV.

Endret av Bæder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at NAV er nødvendig, men er det jo heller ingen tvil om at det er nok av folk som utnytter NAV til de grader!

 

Bullshit - Hvis man er så heldig å ha en jobb så er man fornøyd med det! Man tar ikke penger fra staten selv om man kan. Hvis man derimot blir sparket eller annen grunn mister jobb, er jeg enig i at man bør søke støtte/hjelp fra NAV.

 

 

Ja det ser virkelig ut som TS har en jobb man er fornøyd med og vill slutte fordi TS kan ta penger fra staten...

 

Man kan få dagpenger selv om man sluttet frivillig, men det er gjerne åtte ukers karenstid.

ok. Uten å ville gå i detalj på saken så kan jeg si at arbeidsforholdene i jobben har blitt mye værre enn tidligere og at dette er utenfor min kontroll og kan ikke regnes med som en del av arbeidsoppgavene. Dette tærer selvsagt psykisk, og jeg ser på det som jeg kanskje er nødt til å si opp for å bevare min egen helse. Komplisert for å si det slik.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...