Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Kjører en Q9400 @ 3640mhz med kun 1,144 vcore. Den er stabil i Prime 95 også. Kan nesten ikke tro det er sant. Skal prøve enda lavere spenning neste gang jeg får tid.

 

Edit: kjører den på 1,12 vcore nå. Får teste stabilitet senere for nå er det litt sent...

 

 

Mobo: Asus P5Q-EM

FSB 455mhz (er nok en vegg her på dette kortet)

 

post-176079-1272242868,2057_thumb.jpg

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle funnet fram et gammelt bilde..

 

C2D E8400 3,0 @ 4,9GHZ, 1,41V

Kingston HyperX PC6400 8GB. De laa vel paa noe saant som 1100 kanskje? Maa fyre opp min antikke eksterne harddisk for aa finne bildet.

 

3DMark06: 20636 saann cirka.

 

Har nettopp formatert, saa har ikke norsk tastaturoppsett :p Ill be back :)

 

EDIT: There you go :)

 

post-51466-1272247896,8738_thumb.jpg

 

Var 4,2GHz. Lurer på hvorfor jeg aldri tok 3DMark06 av 4,9GHz tho... Og høy volt på denne. 1,45. Tror jeg var redd for å ikke klare å kjøre 3DMark, var i mine noobdager :p Vet ikke om jeg har lagt ut dette bildet før.

 

Meeen, skal prøve imorra med samme CPU og se om jeg når 4,9GHz på dette hovedkortet. Så får vi se hva 3DMark06 gir da :p

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du virkelig når 4,9Ghz før du hitter 1,5-1,6 på vCore. Jeg har 4,5Ghz @ 1,425v og jeg ligger i grenseland til å være ustabil.

 

Er du sikker på at klokken er gyldig? Eller at du bare fikk startet Pcen?

 

Alle prosessorer er ulike. Klart det kan være mulig å få det til hvis man har flaks med hardware-en. Se i min post to plasser opp hva min Q9400 kjører på. Det må jo være bortimot verdensrekordklokking på så lav volt. Ihvertfall ingen på HWbot.org som slår den. I tillegg kjører den på et uATX hovedkort som ikke akkurat er kjent for sine overklokkingsegenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig klar over at alle prosessorer er ulike, og min er en svært god chip.

 

Men uansett hvor god chippen måtte være så er det ikke sannsynlig at han klarer 4,9Ghz på så lav spenning.

 

 

Da bør du ihvertfall betvile min overklokk.

 

 

Edit: Her er en som har klart 4,9ghz på enda lavere volt:

 

http://hwbot.org/community/submission/940004_devilek_cpu_z_core_2_e8400_3.0ghz_4925_mhz

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

@ Gavekort: sjekk min edit ovenfor. Vi krysset hverandre :)

 

Jeg bruker ofte hwbot.org og andre fora for å sjekke hva en prosessor eller et kort kan klare. Jeg finner utrolige forskjeller på hva samme komponentene kan klare. For prosessorer kan det være vcore fra 1,2 til 1,7 på samme klokkefrekvens. Noen ganger skyldes det annen hardware, som f.eks. hovedkort, men andre ganger er det bare jævlig stor forskjell på de samme komponentene.

 

Min Q9400 er sannsynligvis helt rå. Jeg ser én annen på HWbot (av 84 stk) som er i nærheten og har nesten like lav vcore som meg, men han kjører et full ATX Asus P5Q Pro og jeg har uATX P5Q-EM. Jeg har tilfeldigvis et P5Q Pro liggende, og det skal bli morro å se om jeg gruser ham når jeg testet det.

Lenke til kommentar

Jeg snakket om E8400 da :)

 

Men, jeg klarer ikke 3,4GHz på dette hovedkortet engang, tror det er frya. Kommer inn i BIOS hvert tredje forsøk, og den låser seg på temperatur i BIOS hele tiden. Så noe er svidd der.

 

Har fått RMA på det, så skal sende det inn og få tilbake et ASUS Rampage Formula (samme som jeg nådde 4,9GHz på).

 

Joda, jeg klarte 4,9GHz, det var stabilt, og det var ikke så mye høyere volt enn 1,4-1,44. Men, jeg tok jo faen ikke printscreen. Tror jeg satte meg ned og testa FPS i Conan elns istedet :p

 

Vel, jeg hiver ikke over E8400 når jeg ikke når 3,4GHz med en R0 Q9400 engang. Men kan jo se hva jeg får på gammeldelene mine :p Athlon64 X2 4400+ eller noe sånt :p Ha noe å gjøre i mellomtida :p

Lenke til kommentar

Jeg la ut en screenshot øverst på siden i min første post. Der er vcore 1,144v og som du kan se har den kjørt 9,30 minutter i Prime 95. Det er nok litt hardere last enn Super Pi for å si det mildt. Skal legge ut en screen av Super Pi når jeg kommer hjem sent i kveld.

 

Den brukte forøvrig ca 13,25 sek på 1M. Det er en tiendel raskere enn maskinen med core i7 860 stock jeg sitter ved nå.

 

Jeg prøvde vcore på 1,1v før jeg la meg i går, men da kræsjet den. Dvs. den ville ikke starte i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nettopp fått overklokket min Q9550 til 3.8ghz. Møtte mye motstand på 3.5ghz så måtte opp mye i vcore, helt til 1.384 (vet egentlig ikke om det er mye? men har sett for som klarer 4ghz med mindre). Prøver å senke den litt i morgen, kom opp i 70 grader med Corsair H50 da jeg kjørte prime95.

 

Har et Asus P5Q deluxe, og lurte på om noen har noen tips etc. angående optimale instillinger?

 

Jeg kjører min på 4.1 Ghz med 1.38 V. Hovedkorter er Asus PQ5. Har forsåvidt også samme kjøler som deg, men har 2 vifter på radiatoren.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Jeg snakket om E8400 da :)

 

Men, jeg klarer ikke 3,4GHz på dette hovedkortet engang, tror det er frya. Kommer inn i BIOS hvert tredje forsøk, og den låser seg på temperatur i BIOS hele tiden. Så noe er svidd der.

 

Har fått RMA på det, så skal sende det inn og få tilbake et ASUS Rampage Formula (samme som jeg nådde 4,9GHz på).

 

Joda, jeg klarte 4,9GHz, det var stabilt, og det var ikke så mye høyere volt enn 1,4-1,44. Men, jeg tok jo faen ikke printscreen. Tror jeg satte meg ned og testa FPS i Conan elns istedet :p

 

Vel, jeg hiver ikke over E8400 når jeg ikke når 3,4GHz med en R0 Q9400 engang. Men kan jo se hva jeg får på gammeldelene mine :p Athlon64 X2 4400+ eller noe sånt :p Ha noe å gjøre i mellomtida :p

Picture, or it did not happend  ;)

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...