Gå til innhold

[Løst] Kan ikke installere .NET Framework 3.5


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forsøker å installere ".NET Framework 3.5" til "DS3 Tool"-programmet, for å bruke PS3-kontrollen på PCen, som tydeligvis krever dette. Jeg bruker Windows 8.1 og får opp

 

Error code: 0x800F0906

 

Hvor følgende meldinger kommer med:

Windows couldn't connect to the Internet to download necessary files. Make sure that you're connected to the Internet and click "Retry" to try again.

 

Jeg eg åpenbart tilkoblet internettet uten tvil, så jeg forstår ikke hvorfor denne feilmeldingen oppstår. Forsøket også å gå innpå "Programs" og videre innpå "Turn Windows features on or off" hvor jeg huket av ".NET Framework 3.5". Men det løste heller ikke problemet.

 

Help me out please!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøket begge lenkene men ingenting hjalp. For eksempel i lenke to kan du laste ned en installer for framework 3.5, men den krever at du finner SXS-mappen under Setup-mappen hvor du installerte Windows 8. Den klarer jeg ikke å finne. Noen tips?

Lenke til kommentar

 

Jeg har forsøket begge lenkene men ingenting hjalp. For eksempel i lenke to kan du laste ned en installer for framework 3.5, men den krever at du finner SXS-mappen under Setup-mappen hvor du installerte Windows 8. Den klarer jeg ikke å finne. Noen tips?

 

Hvis du faktisk gidder å lese den første lenken ser du at du må inn i kontroll på panel og skru på funksjonen for å installere .NET 3.5 :wallbash:

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har forsøket begge lenkene men ingenting hjalp. For eksempel i lenke to kan du laste ned en installer for framework 3.5, men den krever at du finner SXS-mappen under Setup-mappen hvor du installerte Windows 8. Den klarer jeg ikke å finne. Noen tips?

 

Hvis du faktisk gidder å lese den første lenken ser du at du må inn i kontroll på panel og skru på funksjonen for å installere .NET 3.5 :wallbash:

 

Det samme tenkte jeg, men så leste jeg litt nøyere og så at TS allerede har gjort det?

Lenke til kommentar

 

Der er løsbart.

(http://support.esri.com/fr/knowledgebase/techarticles/detail/41097 )

 

 

"An error has occurred. Not all of the features were successfully changed."

 

Cause

 

Windows 8 is not able to connect to the Windows servers to download and install .NET 3.5 content.

 

Solution or Workaround

 

This solution requires the user to have a Windows 8 DVD available.

 

Insert the Windows 8 Installation Disk and note the drive. Check for the folders /source/sxs.

Run a Command Prompt as Administrator.

 

a) From the Windows Start Page, right-click any open space and click 'All apps'.

b) Find Command Prompt, right-click the application, and choose 'Run as administrator'.

c) If the User Account Control prompt appears, choose Yes.

Use the Deployment Image Servicing and Management tool to install .NET 3.5

 

Type the following command in the Command Prompt window and hit Enter:

 

Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:"Path to installation media":\sources\sxs /LimitAccess

 

 

For example, if the 'Path to installation media' is drive D: the code would look like the following:

 

Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:D:\sources\sxs /LimitAccess

Lenke til kommentar

Der er løsbart.

(http://support.esri.com/fr/knowledgebase/techarticles/detail/41097 )

 

 

"An error has occurred. Not all of the features were successfully changed."

 

Cause

 

Windows 8 is not able to connect to the Windows servers to download and install .NET 3.5 content.

 

Solution or Workaround

 

This solution requires the user to have a Windows 8 DVD available.

 

Insert the Windows 8 Installation Disk and note the drive. Check for the folders /source/sxs.

Run a Command Prompt as Administrator.

 

a) From the Windows Start Page, right-click any open space and click 'All apps'.

b) Find Command Prompt, right-click the application, and choose 'Run as administrator'.

c) If the User Account Control prompt appears, choose Yes.

Use the Deployment Image Servicing and Management tool to install .NET 3.5

 

Type the following command in the Command Prompt window and hit Enter:

 

Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:"Path to installation media":\sources\sxs /LimitAccess

 

 

For example, if the 'Path to installation media' is drive D: the code would look like the following:

 

Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:D:\sources\sxs /LimitAccess

 

Har ikke Windows 8 CD fordi jeg hadde kun produktnøkkelen hvor jeg lastet ned og installerte OS-et.

 

 

 

 

Jeg har forsøket begge lenkene men ingenting hjalp. For eksempel i lenke to kan du laste ned en installer for framework 3.5, men den krever at du finner SXS-mappen under Setup-mappen hvor du installerte Windows 8. Den klarer jeg ikke å finne. Noen tips?

 

Hvis du faktisk gidder å lese den første lenken ser du at du må inn i kontroll på panel og skru på funksjonen for å installere .NET 3.5 :wallbash:

 

Det samme tenkte jeg, men så leste jeg litt nøyere og så at TS allerede har gjort det?

 

 

Stemmer det. Siterer meg selv:

 

"Forsøket også å gå innpå "Programs" og videre innpå "Turn Windows features on or off" hvor jeg huket av ".NET Framework 3.5". Men det løste heller ikke problemet."

 

Jeg fikk med andre ord opp akkuratt samme error code og melding.

Endret av DeathRaz0r
Lenke til kommentar

Du kan lage en windows 8 dvd av iso du finner på nettet.

Eller lage den selv fra produkt koden din(dowload +install fra media gir deg iso)

If you bought Windows 8.1 or Windows 8, you can download and install Windows from this page using just your product key. You'll have the option to install Windows now, later, or using media with an ISO file.

 

Du trenger heller ikke lage fysisk dvd men kun mounte iso.

 

Som sagt med litt velvilje og egeninnsats er det løsbart ihh til kilder.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du kan lage en windows 8 dvd av iso du finner på nettet.

Eller lage den selv fra produkt koden din(dowload +install fra media gir deg iso)

If you bought Windows 8.1 or Windows 8, you can download and install Windows from this page using just your product key. You'll have the option to install Windows now, later, or using media with an ISO file.

 

Du trenger heller ikke lage fysisk dvd men kun mounte iso.

 

Som sagt med litt velvilje og egeninnsats er det løsbart ihh til kilder.

Takk! Men er det ikke enklere å bare installere det via dette http://www.askvg.com/download-microsoft-net-framework-3-5-offline-installer-for-windows-8/ ? Problemet her er at for å kunne installere ".NET Framework 3.5" med det programmet, så må jeg kunne lokere "/source/sxs" mappen og installere det inni den. Men har ingen anelse hvor jeg kan finne mappen. Har forsøket å google det men har ikke kommet frem til et konkret svar.

Endret av DeathRaz0r
Lenke til kommentar

 

Du kan lage en windows 8 dvd av iso du finner på nettet.

Eller lage den selv fra produkt koden din(dowload +install fra media gir deg iso)If you bought Windows 8.1 or Windows 8, you can download and install Windows from this page using just your product key. You'll have the option to install Windows now, later, or using media with an ISO file.

Du trenger heller ikke lage fysisk dvd men kun mounte iso.

Som sagt med litt velvilje og egeninnsats er det løsbart ihh til kilder.

 

Takk! Men er det ikke enklere å bare installere det via dette http://www.askvg.com/download-microsoft-net-framework-3-5-offline-installer-for-windows-8/ ? Problemet her er at for å kunne installere ".NET Framework 3.5" med det programmet, så må jeg kunne lokere "/source/sxs" mappen og installere det inni den. Men har ingen anelse hvor jeg kan finne mappen. Har forsøket å google det men har ikke kommet frem til et konkret svar.

Tror du misforstår.

Du må ha windows 8 dvden eller iso , og extrahere /source/sxs til harddisken din (valgfri mappe). Eller ha det i dvdrom eller iso-mount.

Dism kommandoene henter data fra disse og oppdatere din windows installasjons egen repository (fixen som er omtalt).

Lenke til kommentar

 

 

Du kan lage en windows 8 dvd av iso du finner på nettet.

Eller lage den selv fra produkt koden din(dowload +install fra media gir deg iso)If you bought Windows 8.1 or Windows 8, you can download and install Windows from this page using just your product key. You'll have the option to install Windows now, later, or using media with an ISO file.

Du trenger heller ikke lage fysisk dvd men kun mounte iso.

Som sagt med litt velvilje og egeninnsats er det løsbart ihh til kilder.

Takk! Men er det ikke enklere å bare installere det via dette http://www.askvg.com/download-microsoft-net-framework-3-5-offline-installer-for-windows-8/ ? Problemet her er at for å kunne installere ".NET Framework 3.5" med det programmet, så må jeg kunne lokere "/source/sxs" mappen og installere det inni den. Men har ingen anelse hvor jeg kan finne mappen. Har forsøket å google det men har ikke kommet frem til et konkret svar.

Tror du misforstår.

Du må ha windows 8 dvden eller iso , og extrahere /source/sxs til harddisken din (valgfri mappe). Eller ha det i dvdrom eller iso-mount.

Dism kommandoene henter data fra disse og oppdatere din windows installasjons egen repository (fixen som er omtalt).

 

Ah nå forstår jeg! Da skal jeg laste ned ISO-filen og mounte den og deretter følge instruksjonene videre. Rapporterer tilbake hvordan det gikk når jeg har forsøket. Igjen, takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar

Om det er snakk om å bruke Motionjoy her så har jeg prøvd dette tidligere. Ja det fungerer, men for min del så fikk jeg faktisk blåskjemer av programmet.

Endte opp med å kjøpe en kablet x360 kontroll som ikke trenger drivere.

Akkuratt som du sier. Fikset .NET Framework 3.5 med å laste ned ISO-filen og mounte den. Men MotionJoy førte til bluescreen, som det også gjorde før jeg oppgraderte fra Windows 7 til Windows 8.1. Det som var merkeligt var at jeg har brukt MotionJoy i 3 år uten noen problemer inntil den siste tiden. Bestemte meg for å kjøpe en Logitech F710 Wireless Gamepad som løste opp hele problemet med dette.

 

Igjen, takk for hjelpen til dere som bidrog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...