Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

R9 290X er jo på mange måter bedre til sin pris og bedre egnet for høyere oppløsninger, for ikke å snakke om at jeg ikke har sett AMD handicappe kortene sine på en slik håpløs måte.

 

Hvis jeg måtte velge mellom å spille med lavere bildekvalitet så lenge jeg har dette fordømte skrapkortet eller leve med litt høyere strømforbruk tror jeg ikke valget er så vanskelig.

 

Lav FPS er jo ikke hele problemet. Stuttering er jo det som ødelegger spillopplevelsen i alle spillene dette kortet kan kjøre.

 

Så var jo også 290X toppkortet, eller er det fortsatt for den del.

970 er midrange og har hatt en pris på ned mot 2500.

Fatter ikke at folk ikke skjønner at dem får det dem betaler for?

God ytelse har aldri kostet mindre enn nå og kortene man kjøper får stadig lengre levetid pga tregere utvikling

Fortsatt klages det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo prinsippet da.
Om du kjøper en billig bil med 75HK, og senere finner du at det var var 60HK fordi "de har klippet en ledning" så er det ikke et godt argument at "du får det du betaler for" fordi det er faktisk ikke det de har betalt for iht specs. Å si noe annet er nesten på grensen til arroganse. Har du betalt for 4GB/256bit, så skal man ikke stå med lua i handa å si "ok" når det viser seg å ikke være sant, det er helt riktig å klage, noe jeg er glad for at folk gjør. :)

MEN, nå får vi vel uansett få bevis på hva som faktisk ER greia her da, det er fortsatt ikke kommet noe offisielle uttalelser, annet enn fra en moderator i Geforce-forumet. Som Nizzen sa, det er jo mye synsing der ute nå. :p

Lenke til kommentar

 

 

Leste en plass at nvidia slipper nye kort i februar. Noen som vet mer om dette? Trenger litt mer kraft i far cry 4 :)

Kommer ikke noen nye kort i februar etter det jeg har hørt/lest. HKS her på forumet hinter om GTC i mars for GM200, som blir GREIT badass. Nye AMD-kort kommer i Q2 (april-juni).
Gtc? Altså i butikkene i Norge i mars? Så må jeg jo vente på at classified versjonen skal komme ut også ;)

 

Kommer ikke noe Classified av Titan vettu. Når kortene kommer i butikken er for tidlig å si, da det ikke en gang er BEKREFTET at GM200 blir lansert på GTC. Husk at GM200-chipen ikke en gang er bekreftet offisielt fra NV...

Lenke til kommentar

 

 

 

Leste en plass at nvidia slipper nye kort i februar. Noen som vet mer om dette? Trenger litt mer kraft i far cry 4 :)

Kommer ikke noen nye kort i februar etter det jeg har hørt/lest. HKS her på forumet hinter om GTC i mars for GM200, som blir GREIT badass. Nye AMD-kort kommer i Q2 (april-juni).
Gtc? Altså i butikkene i Norge i mars? Så må jeg jo vente på at classified versjonen skal komme ut også ;)

 

Kommer ikke noe Classified av Titan vettu. Når kortene kommer i butikken er for tidlig å si, da det ikke en gang er BEKREFTET at GM200 blir lansert på GTC. Husk at GM200-chipen ikke en gang er bekreftet offisielt fra NV...

 

Tror du ikke det kommer en eller annen variant av gm200 som blir classified ? :cry:

Lenke til kommentar

Jeg får ikke sett videoen, sitter på et elendig nett på en rigg langt uti havet i Afrika, men kanskje dere kan se om dere ser det? Den ble postet på geforce-forumet.

 

Youtube

Kanskje jeg ikke får det med meg men så vidt jeg kan se ligger den på 50-70 FPS med et par dypp ned til 40 FPS. Jeg oppdaget ingenting som passer beskrivelsen enkelte har gitt av problemet. Videoen viser nok heller at opptil 3.5 GB går i det minste fint?

Lenke til kommentar

 

Jeg får ikke sett videoen, sitter på et elendig nett på en rigg langt uti havet i Afrika, men kanskje dere kan se om dere ser det? Den ble postet på geforce-forumet.

 

Youtube

Kanskje jeg ikke får det med meg men så vidt jeg kan se ligger den på 50-70 FPS med et par dypp ned til 40 FPS. Jeg oppdaget ingenting som passer beskrivelsen enkelte har gitt av problemet. Videoen viser nok heller at opptil 3.5 GB går i det minste fint?

 

Ganske betydelig forskjell på 980 og 970 i fps da.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg får ikke sett videoen, sitter på et elendig nett på en rigg langt uti havet i Afrika, men kanskje dere kan se om dere ser det? Den ble postet på geforce-forumet.

 

Youtube

Kanskje jeg ikke får det med meg men så vidt jeg kan se ligger den på 50-70 FPS med et par dypp ned til 40 FPS. Jeg oppdaget ingenting som passer beskrivelsen enkelte har gitt av problemet. Videoen viser nok heller at opptil 3.5 GB går i det minste fint?

 

Ganske betydelig forskjell på 980 og 970 i fps da.

 

Det skal være ganske betydelig forskjell på GTX 970 og GTX 980 også.

 

Problemet som det har vært snakk om er at når minneforbruket passerer en bestemt grense så skal plutselig bilderaten falle ned til en brøkdel(f.eks. fra 50 til 5), det skal ikke være snakk om noen få FPS til eller fra.

Lenke til kommentar

Et spm, Nå har jeg gjort klar en handlevogn hos DI, 980 fra Evga ACX 2.0 (Referanse deisgnet) vannblokk (acteal/nickel, samme som Cpu blokka) + 2x bitspower komp nippler, og bakplate fra EK.

 

Dette er forsatt 800Kr billigere enn å gå 970 Sli.

 

Men referanse designet til 980, er det ok? Hadde det før, men det var på luft, med ref kjøler.

Eller er det verdt og legge ca 600Kr og få et 980 G1 under vann? (samme som jeg hadde)

 

Takker!

 

EDIT: har ikke drainport, hvordan er det best og tømme systemet?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...