Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg får ikke sett videoen, sitter på et elendig nett på en rigg langt uti havet i Afrika, men kanskje dere kan se om dere ser det? Den ble postet på geforce-forumet.

 

Youtube

Kanskje jeg ikke får det med meg men så vidt jeg kan se ligger den på 50-70 FPS med et par dypp ned til 40 FPS. Jeg oppdaget ingenting som passer beskrivelsen enkelte har gitt av problemet. Videoen viser nok heller at opptil 3.5 GB går i det minste fint?

 

Ganske betydelig forskjell på 980 og 970 i fps da.

 

 

Håpløst at de ikkje gjør testen lik da.. GTX 980 kortet er oppe i 1450mhz og 970 kortet ser man ikkje hastigheten på engang. Minnehastigheten er også stor forskjell på. Russere er det vel også som har laget det. Stole på en Russer? :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Leste en plass at nvidia slipper nye kort i februar. Noen som vet mer om dette? Trenger litt mer kraft i far cry 4 :)

Kommer ikke noen nye kort i februar etter det jeg har hørt/lest. HKS her på forumet hinter om GTC i mars for GM200, som blir GREIT badass. Nye AMD-kort kommer i Q2 (april-juni).
Gtc? Altså i butikkene i Norge i mars? Så må jeg jo vente på at classified versjonen skal komme ut også ;)

 

Kommer ikke noe Classified av Titan vettu. Når kortene kommer i butikken er for tidlig å si, da det ikke en gang er BEKREFTET at GM200 blir lansert på GTC. Husk at GM200-chipen ikke en gang er bekreftet offisielt fra NV...

 

Tror du ikke det kommer en eller annen variant av gm200 som blir classified ? :cry:

 

det kommer garantert en versjon av GM200 i classified - dette blir dog Geforce GTX og ikke Titan. ETA : lenge til.

 

håper for helvete at de slipper Titan X eller hva det heter med FULL GM200 denne gangen. katta med Titan X først og så Titan "noe bedre" senere som de gjorde med forrige Titan.. 3000 CUDA cores blir rått!

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Fra forumet på Sweclockers:

 

...Däremot kör du SLI som jag skaffade ett par dagar innan det här problemet dök up (och varför jag började gräva om det här problemet) så är det MASSIV stuttering, tänkte avaktivera SLI en stund eftersom alla stutters gör det ospelbart.

 

SLI Går INTE över 3.5GB på GTX 970 och det är med SLI man ofta kräver så mycket vRAM.

Blir en refund för mig självklart, det räknas också som missledande marknadsföring.

Kan lägga upp en video med SLI på imorgon.

 

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1349618-nvidia-bekraftar-minnesproblem-i-geforce-gtx-970-begransning-i-hardvara/index9.html

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Fra forumet på Sweclockers:

 

...Däremot kör du SLI som jag skaffade ett par dagar innan det här problemet dök up (och varför jag började gräva om det här problemet) så är det MASSIV stuttering, tänkte avaktivera SLI en stund eftersom alla stutters gör det ospelbart.

 

SLI Går INTE över 3.5GB på GTX 970 och det är med SLI man ofta kräver så mycket vRAM.

 

Blir en refund för mig självklart, det räknas också som missledande marknadsföring.

 

Kan lägga upp en video med SLI på imorgon.

 

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1349618-nvidia-bekraftar-minnesproblem-i-geforce-gtx-970-begransning-i-hardvara/index9.html

Fuck it, går for 980, Sender DI mail imorgen asap jeg kommer hjem fra holocaust dagen, og bestiller blokk til kortet elns neste helg hos de også!

 

Blokk til 980 G1 ikke på lager enda :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Christian Thorkildsen

binary_1231949782.jpg

 

 

 

 

 

----------

Blokk til 980 G1

Ek har lovet å sende de til uken :)

 

 

Jau!, Hahaha, Fikk jeg endelig bestemt meg (igjen :whistle: )

 

Da blir det blokk neste uke elns da, må får klare og draine systemet UTEN og søle noe skikkelig, har ikke drainport :wallbash:

 

Håper jeg ikke får et kort som klokket værre en det gml, 1515/2000Mhz kjørte jeg 24/7 :innocent:

 

http://www.eteknix.com/nvidia-release-statement-regarding-gtx-970-vram-issue

 

Dette har blit nevnt?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det verdens undergang.. ( :p) Gidder ikke og legge det under vann om det ikke klarer MINST 1515/2000Nhz stabilt :p ^^

 

Men trenger mer radiator areal uansett, tempen på cpu er allerede oppe i 70C, på 4.75Ghz 1.330V, en ekstra 280/240mm rad, hadde vært digg, men allerede for lite plass i R5 med xtx 360

den tempen på cpu må du nesten regne med uansett. der ser du grunnen til at R5 ikke er ideelt til vannkjøling, men ville du høre..? ;)

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig er det verdens undergang.. ( :p) Gidder ikke og legge det under vann om det ikke klarer MINST 1515/2000Nhz stabilt :p ^^

 

Men trenger mer radiator areal uansett, tempen på cpu er allerede oppe i 70C, på 4.75Ghz 1.330V, en ekstra 280/240mm rad, hadde vært digg, men allerede for lite plass i R5 med xtx 360

den tempen på cpu må du nesten regne med uansett. der ser du grunnen til at R5 ikke er ideelt til vannkjøling, men ville du høre..? ;)

 

 

Spørsmålet er vell om det har noen reel verdi?

 

Christian har hatt en bratt kurve hva ytelse angår for sin hardware. Om det har noen faktisk betydning å øke enda noen Mhz for Christian sin del (annet enn det psykiske kicket enhver får i en slik situasjon) er jeg heller usikker på.

 

Samme som problemet med Nvidia som er diskutert her som "ild i tørt gress".

 

Jeg siterer Nizzen:

 

"Som sagt så vil kanskje ikkje noen merke "problemet" engang. 970 er et svært bra kort til prisen på alle måter fortsatt."

 

Sitat slutt.

 

Status qou: Christian er 15år som tidligere nevnt av han selv en rekke ganger. Det er mer vanlig å ta med i beregningene "hva alle andre synes" i den alderen. Ergo blir det frem og tilbake.

 

Det er jo overkill med et slikt oppsett uansett når 1080p 60Hz er alt gutten har av skjerm (og han er ikke alene) :whistle:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...