Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Duran: Har du testet om 1612MHz er stabilt over tid i spill?(BF4 MP, Farcry 4 f.eks). Eller er det kun benchmarking du har kjørt? Min erfaring med Farcry 4 er at jeg måtte laangt ned på i forhold til hva jeg kunne kjøre i benchmarks ser du :(

Ikke hatt tid til å teste enda, men har en kupong med FC4 her så jeg får vel sjekke etterhvert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Sliter med en rar artifact i far cry 4 som jeg ikke finner så mange som har.

 

Har sli gtx 970 og gsync skjerm (hvis det har noe å si).

 

Hvis jeg starter spillet og ikke går ut av det, er alt veldig flott. Men hvis jeg går inn i menyene i spillet og fks endrer noe, eller alt taber ut til Windows og går inn igjen, så virker det som det som jeg så på sist er "brent" i skjermen.

Fks hvis jeg ser på et tre, kan man se konturene av det uansett hvor jeg beveger meg. Litt vanskelig å forklare men dere fatter sikkert. Fks jeg ser på et tre, alt tabber, går tilbake igjen i spillet, og snur meg å ser på fjellene er det fortsatt konturer av et tre der. Dog er det veldig transparent og syntes bare såvidt. Men det syntes!

 

Om jeg spiller på ultra eller low er av ingen betydning. Noen grunn til å være bekymra, eller er bare far cry 4 en så elendig PC port.

 

 

Edit;
Bør nevnes at det ikke skjer på noen andre spill eller benchmarks. Bare syntes det var rart at jeg ikke har sett det nevnt andre steder.

 

Edit2;

Ser ut som jeg suger til å google

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2382248/cry-sli-dark-shadows-texture-ghosting-fix-344-drivers.html

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hm. Sliter med en rar artifact i far cry 4 som jeg ikke finner så mange som har.

 

Har sli gtx 970 og gsync skjerm (hvis det har noe å si).

 

Hvis jeg starter spillet og ikke går ut av det, er alt veldig flott. Men hvis jeg går inn i menyene i spillet og fks endrer noe, eller alt taber ut til Windows og går inn igjen, så virker det som det som jeg så på sist er "brent" i skjermen.

Fks hvis jeg ser på et tre, kan man se konturene av det uansett hvor jeg beveger meg. Litt vanskelig å forklare men dere fatter sikkert. Fks jeg ser på et tre, alt tabber, går tilbake igjen i spillet, og snur meg å ser på fjellene er det fortsatt konturer av et tre der. Dog er det veldig transparent og syntes bare såvidt. Men det syntes!

 

Om jeg spiller på ultra eller low er av ingen betydning. Noen grunn til å være bekymra, eller er bare far cry 4 en så elendig PC port.

 

 

Edit;

Bør nevnes at det ikke skjer på noen andre spill eller benchmarks. Bare syntes det var rart at jeg ikke har sett det nevnt andre steder.

 

Edit2;

Ser ut som jeg suger til å google

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2382248/cry-sli-dark-shadows-texture-ghosting-fix-344-drivers.html

Ja. Kjent problem med FC4. Se på denne linken: http://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/2mt8fy/nvidia_users_who_stutter_in_far_cry_4_everyone/

 

Fungerte ok for meg.

Lenke til kommentar

Hm. Sliter med en rar artifact i far cry 4 som jeg ikke finner så mange som har.

 

Har sli gtx 970 og gsync skjerm (hvis det har noe å si).

 

Hvis jeg starter spillet og ikke går ut av det, er alt veldig flott. Men hvis jeg går inn i menyene i spillet og fks endrer noe, eller alt taber ut til Windows og går inn igjen, så virker det som det som jeg så på sist er "brent" i skjermen.

Fks hvis jeg ser på et tre, kan man se konturene av det uansett hvor jeg beveger meg. Litt vanskelig å forklare men dere fatter sikkert. Fks jeg ser på et tre, alt tabber, går tilbake igjen i spillet, og snur meg å ser på fjellene er det fortsatt konturer av et tre der. Dog er det veldig transparent og syntes bare såvidt. Men det syntes!

 

Om jeg spiller på ultra eller low er av ingen betydning. Noen grunn til å være bekymra, eller er bare far cry 4 en så elendig PC port.

 

 

Edit;

Bør nevnes at det ikke skjer på noen andre spill eller benchmarks. Bare syntes det var rart at jeg ikke har sett det nevnt andre steder.

 

Edit2;

Ser ut som jeg suger til å google

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2382248/cry-sli-dark-shadows-texture-ghosting-fix-344-drivers.html

Opplevde det samme med gtx 780 i sli i går. Dropper sli og går for det kraftigste enkeltkortet jeg finner. 980 classy kanskje?
Lenke til kommentar

 

 

Opplevde det samme med gtx 780 i sli i går. Dropper sli og går for det kraftigste enkeltkortet jeg finner. 980 classy kanskje?

 

Blir nok kraftigste nextgen på meg. SLi er ikke bare bare :sick:
Synn de ikkje lager et singlecore kort til 15k som har så mye ytelse at Sli/cfx blir unødvendig.

 

Veit.. DET hadde vært noe det. Får vel vente noen år da gitt :wallbash:

Lenke til kommentar

Ville nok allikevell gitt del dårligere ytelse enn SLI.

 

Enten måtte det vært ekstremt dårlige yields, eller så måtte de deaktivert så mange SMX enheter at de måtte gitt ut et rimelig ineffektivt kort i mellomtiden før de kanskje lanserte et par hundre kort som er ulåst. (Da det nok bare er noen få som kommer gjennom uten noen feil)

 

En kan jo tenke seg hvor dyrt et slikt kort med en slik GPU ville blitt når de bare klarer å lage noen få. For ikke å snakke om at du sikkert ville trengt peltierelement som stock for å takle varmen. :D

 

Tipper prisen øker eksponensielt med kraften, om ikke logaritmisk. Da snakker vi fort om kanskje 10 ganger så dyrt å produsere noe som yter det dobbelte.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Total noob her nå, menne lurer på et par ting her

 

GSync virker å dette ut etter jeg slår av skjermen og slår den på mens jeg er i Windows. Dette virker litt random, restarter og alt fungerer fint. Swift skjermen jeg har. Noen som har lest om noe slike bugs med GSYNC?

 

Ene kortet idler noe helt vilt. 860 mhz core, og 1756 memory. Adaptive står på i nvidia control panel. Det andre kortet har 0-1% usage. Selvfølgelig er jo det kortet som blir varmest (står øverst), så har jo idle temp på 60 grader nå, pga den har så high usage.

 

Dette er jævlig noob, menne når sist jeg hadde PC måtte man bruke et spesifikt kort å koble til skjermen når man hadde SLI. Er det noen måte å "force" kortet som står nederst til å bli brukt? Så det koret som har lite tilgang på luft kan slappe av når PCen idler. Prøvde å sette displayport kabelen i det nederste kortet, men fønka ikke.

 

Merkelig at kortet idler så høyt nå. Hadde 40ish før, men nå er det stuck på 860core og 1752 memory uansett om jeg ikke har noe oppe :|

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Prøvd å endre oppdateringsfrekvens?

Score. Dæven, "drar" 144hz så mye?

 

 

60hz gir 0 gpu usage. Det er jo bra jeg har funnet "feilen", men vil jo ikke sitte med 60 hz i windows.

 

Men er det noen måte at det nederste kortet gjør jobben i idle? har ikke imot at den idler litt høyere, men litt kjipt at topp kortet gjør det

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Prøv 120Hz.

 

144Hz er buggy på mange forskjellige plan.

Se på det som dataverdenens svar på downs synsrom, altså et kromoson for mye.

 

Resultatet kan være hyggelig til tider, men bak kulissene står mye slit bak, krever mer av deg, og var opprinnelig ikke slik utfallet var ment å være. Og evolusjonsmessig en blindvei.

 

Vil vel bugge seg på det kortet du har koblet skjermkabelen i?

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja 120hz gjør at kortet roer seg betraktelig. takk :)

 

gikk fra 60 til 33 grader idle.

 

Ka du mene med vil vel bugge seg på det koret du har koblet skjermkabelen i?

Kobler jeg til kabelen til det nederste GPUen blir skjermen bare svart. Hvis ikke jeg er helt idiot da og glemt noe veldig elementært? "før i tida" måtte man jo bruke topp kortet, men vet ikke om det er endret.

 

Dog er ikke det så veldig viktig lenger siden temperaturen nå er så lav med 120hz. Så dritt at 144hz gjør at GPUen jobber så mye tross idle.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kan fortelle at jeg fikk merkbar høyere fps med Hyperthread av i Farcry 4!


Jeg spiller med alt på max i 1440p uten AA. Dette for å få nærmest mulig 144fps. Med HT på så fikk jeg ca 15 fps mindre med min 5960x.



Ble overrasket over at det var så mye forskjell. Hva forskjellen blir hos andre vet jeg ikkje, men jeg skal nok fortsette en stund til unten HT for å teste litt mere.



Cpu-load er oppi 68-70% med 8 kjerner med HT av. Den kjernern er 100% hele tiden mens 2 andre er ca85-90% . De andre er ca 45-50% ser det ut som.


Lenke til kommentar

 

Kan fortelle at jeg fikk merkbar høyere fps med Hyperthread av i Farcry 4!

Jeg spiller med alt på max i 1440p uten AA. Dette for å få nærmest mulig 144fps. Med HT på så fikk jeg ca 15 fps mindre med min 5960x.

Ble overrasket over at det var så mye forskjell. Hva forskjellen blir hos andre vet jeg ikkje, men jeg skal nok fortsette en stund til unten HT for å teste litt mere.

Cpu-load er oppi 68-70% med 8 kjerner med HT av. Den kjernern er 100% hele tiden mens 2 andre er ca85-90% . De andre er ca 45-50% ser det ut som.

 

 

Får du stutter hvis du får 130 istedenfor 144 fps...? Nå har jeg bare en 60 Hz skjerm, men så lenge fps aldri dupper under 60 så oppleves det som smooth, iallefall per mine øyne.

 

Det som er irriterende med Farcry4 er denne uventa stutteringen man opplever når man kjører bil i spillet. Alle som spiller FC4 opplever at en av kjernene belastes mer enn de andre. Dårlig optimalisert spill, akkurat som Ass Creed Unity.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...