Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sette tørketrommel bak kjøleskap


Anbefalte innlegg

Hei

 

I leiligheten jeg bor er det en litt spesiell løsning, der vaskemaskinen står i et kott/en uthuling i veggen, der også det innfelte kjøleskapet ender opp. Jeg har vurdert å anskaffe meg tørketrommel av typen som samler fukten i en tank/beholder, men den genererer jo mye varme, og lurer på hvordan dette vil påvirke kjøleskapet.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en dårlig løsning hvis det ikke er skikkelig ventilasjon der. Kjøleskapet vil sansynligvis jobbe mer for å gjøre jobben. Kondenserende tørketromler liker seg heller ikke i varme rom, vil bruke lengre tid pga dårlig kjøling. Alt i alt vil dette gi høyere strømforbruk, dårligere ytelse og kanskje forkorte levetiden. Høres også ut som kjøleskapet i utgangspunktet ikke er optimalt montert. Innebygde kjøleskap skal i utgangspunktet monteres i et kjøkkenskap (med bakvegg) med ventilasjonsrister under og over for å få en naturlig luftsirkulasjon og kjøling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som en dårlig løsning hvis det ikke er skikkelig ventilasjon der. Kjøleskapet vil sansynligvis jobbe mer for å gjøre jobben. Kondenserende tørketromler liker seg heller ikke i varme rom, vil bruke lengre tid pga dårlig kjøling. Alt i alt vil dette gi høyere strømforbruk, dårligere ytelse og kanskje forkorte levetiden. Høres også ut som kjøleskapet i utgangspunktet ikke er optimalt montert. Innebygde kjøleskap skal i utgangspunktet monteres i et kjøkkenskap (med bakvegg) med ventilasjonsrister under og over for å få en naturlig luftsirkulasjon og kjøling.

 

Det var interessant. Da må jeg vel få sett på om jeg kanskje må bygge om litt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...