Gå til innhold

Forventet prisutvikling - mobiler de neste ukene?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kikker på nye mobiler og følger med på både fjorårets og årets Android-flaggskip.

 

Nå er jeg usikker på hvor vanlig dette er, for jeg har ikke fulgt med de siste årene egentlig. Det som slår meg er at veldig mye skjer i løpet av de neste ukene, og lurte på hva dette betyr for prisen på flaggskipene våre?

 

Noe av det som skjer/forventet at skjer:

 

- Samsung har konferanse hvor de skal vise nye Galaxy Note 4 om 2 uker

- Google skal vise sin nye Nexus 6-telefon (i løpet av september?)

- iPhone 6 den 10 september (Usikker på hvor mye dette påvirker Android-priser)

- Sony skal visstnok vise nye Z3

 

LG og Sony virker rolige.

 

Egentlig koker hele spørsmålet ned til om det er verdt det å vente eller ikke. med neste mobilkjøp. Jeg vet at prisene på mobiler faller hele tiden selvfølgelig, men med alt som skjer - kan vi forvente mer enn normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man er på jakt etter avslag på eldre flaggskip så kan det lønne seg å sjekke elektrokjedenes søndagsalg. Prisvarsling rekker ikke alltid å varsle slike salg.

Både Elkjøp, Lefdal og Expert har gode lokketilbud på nettbutikkene hver søndag.

Har du gjort hjemmeleksen slik at du vet hva som er gode priser og om mobilen passer ditt bruk kan du gjøre gode kjøp.

 

iPhone har mer stabile priser enn android-modellene, men konkurrentene vil nok merke lansering av nye modeller. All lansering av nye mobiler fører med seg at konkurrentene med eldre modeller må svare med reduksjon av prisene hvis de fortsatt vil selge.

Hvis prisene på gamle flaggskip detter under kr 2000 så er det normalt et tegn på at restlageret skal dumpes, og tilbudet varer normalt bare noen uker/dager før det er tomt.

 

Det er ikke alle nye modellene som kommer i norske butikker uken etter lansering, men klarer du vente til september får du nok bedre priser. Tror neppe det skjer noen tekning revolusjon i høstens nye modeller, mer evolusjon.

 

Jeg kjøpte meg nettopp en billig Nexus 5 som ventetelefon, da kan jeg vente til nye Z2/Z3 Compact synker nok i pris.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...