Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lage barn for å tjene penger?


Anbefalte innlegg

Jeg har bodd en del år i Oslo. I en periode hadde vi vanskeligheter med økonomi. Da traff pappa en tilfeldigvis nabo i heisen som han diskuterte den vanskelige økonomien med. Da ble han anbefalt til å føde flere barn, tiltross for at vi var en norsk familie.

 

Da naboen kom til borettslaget var de nygiftet. Kona til naboen fødte en unge nesten hvert eneste år pga. den økonomiske nytten, sier naboen til pappa. Bør det ikke være en grense for hvordan man kan utnytte ordninger som staten tilbyr?

 

Etter at leiligheten var for liten til den store familien, så måtte de flytte. De hadde 6 barn før de flyttet. Kona til naboen kunne ikke norsk.

 

Hvilke synspunkter har dere for denne situasjonen, og svar på følgende spørsmål:

  1. Etter mine synspunkter, er det kun muslimske kvinner som er i denne situasjonen. Er du enig?
  2. Skjer dette mot kvinnens egen vilje?
  3. Når dette er sagt, så forstår jeg at man trenger flere barn i sitt eget hjemmeland for å bidra økonomisk til familien. I Norge trenger man ikke det. Er du enig?
  4. Bør det ikke være en grense for hvordan man kan utnytte ordninger som staten tilbyr?
  5. Isåfall - Hvorfor føder norske kvinner færre barn , har rykte om 1,9 barn per kvinne.


Anonymous poster hash: c311f...4d4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Delvis enig, men det gjelder vel også kristne.

Det synes meg å være en sammenheng mellom styrke på tro og antall barn.

 

2. Mot kvinnens vilje.

Dette vet jeg ikke, men iflg bibelen og koranen har ikke kvinner mye de skal ha sagt.

 

3. Enig.

 

4. Det er et ledende spørsmål når du legger til ordet "utnytte".

Jeg ser ikke hvordan en grense kan settes og hvem grensen skal gjelde.

 

5. Tallet stemmer sikkert.

Lenke til kommentar

1. Delvis enig, men det gjelder vel også kristne.

Det synes meg å være en sammenheng mellom styrke på tro og antall barn.

 

2. Mot kvinnens vilje.

Dette vet jeg ikke, men iflg bibelen og koranen har ikke kvinner mye de skal ha sagt.

 

3. Enig.

 

4. Det er et ledende spørsmål når du legger til ordet "utnytte".

Jeg ser ikke hvordan en grense kan settes og hvem grensen skal gjelde.

 

5. Tallet stemmer sikkert.

 

Når gjelder pkt. 4 - at man setter krav på diverse ting, som krav om inntekt etc i en fornuftig forstand.

 

Pkt 1. Kristne i Norge føder vel ikke så mange som muslimske kvinner?

 

Anonymous poster hash: c311f...4d4

Lenke til kommentar

Jeg har to barn. Jeg taper nok mye mer enn jeg tjener. Får inn ca 2000 i barnetrygd, barnehagen koster nesten 4000 for to. De spiser, de må ha klær, finne på ting, fritidsaktiviteter etterhvert...

 

For noen år siden leste jeg at det kostet ca en million fra baby til voksen...

 

Når det er snakk om innvandrer kvinner, så har de ikke sine barn i barnehagen. Aktivitetene de finner på koster heller ikke penger. Det eneste som kan koste penger er klær og mat. Hvis de har 6 unger fra alderen 0 - 8 år, så det være ufattelig slitsomt å oppdra barna i en alder av 25 år.

 

Jeg lurer virkelig på om kvinnene er "tvunget" til dette.

 

Anonymous poster hash: c311f...4d4

Lenke til kommentar

Jeg har to barn. Jeg taper nok mye mer enn jeg tjener. Får inn ca 2000 i barnetrygd, barnehagen koster nesten 4000 for to. De spiser, de må ha klær, finne på ting, fritidsaktiviteter etterhvert...

 

For noen år siden leste jeg at det kostet ca en million fra baby til voksen...

Hva hadde du fått om du(og barna) var hjemmeværende frem til skolealder og gift?

Lenke til kommentar

Barn er ingen inntekt, punktum.

 

Søplemennesker føder mange barn

er du sikker?

http://vgd.no/samfunn/likestilling/tema/118964//

http://www.ung.no/oss/lovogrett/85172.html

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143368156-hvor-mye-penger-far-en-alenemor/

 

 

 

 

Jeg får dagpenger + barnetrygd + litt overgangsstønad + støtte til barnetilsyn. Blir vel rundt 17000 i mnd, så går det 9000 i leiligheten + 3000 til mat + 800 i mnd i transport. Det går helt greit, men fett er det ikke. Omtrent samme inntekt som å jobbe i kassa på rema, noe jeg heller skulle gjort enn å gå hjemme å glo:( Fy søren så kjedelig det er...

 

-------------------------------------

Jeg har arbeidsavklaringspenger på ca 11000 kr. Overgangsstønad på 8800 kr. Barnetrygd på 1940, barnetilsyn på 1491 og en liten hjelpestønad på 1100 fordi datteren min er kronisk syk. (SUM: 24331,-)

 

 

Endret av toth
Lenke til kommentar

arbeidsavklaringspenger - ingenting med barnet å gjøre

hjelpestønad - til barnets sykdom, kan neppe regnes som inntekt.

Overgangsstønad - normalt sett maks 3 år, i snitt 1466 pr måned over 18 år.

 

Så, om man ser på månedtlig inntekt for barnet, så er det barnetrygd for aleneforeldre(1940), barnetilsyn(1491) og overgangsstønad(1466(i snitt pr måned))

 

Altså får hun 4897 i snitt pr måned for barnet som aleneforelder. frem til barnet er 18 år. Ikke så bra som det virker som i innlegget ditt, men ganske mye egentlig...

Lenke til kommentar

 

arbeidsavklaringspenger - ingenting med barnet å gjøre

hjelpestønad - til barnets sykdom, kan neppe regnes som inntekt.

Overgangsstønad - normalt sett maks 3 år, i snitt 1466 pr måned over 18 år.

 

Så, om man ser på månedtlig inntekt for barnet, så er det barnetrygd for aleneforeldre(1940), barnetilsyn(1491) og overgangsstønad(1466(i snitt pr måned))

 

Altså får hun 4897 i snitt pr måned for barnet som aleneforelder. frem til barnet er 18 år. Ikke så bra som det virker som i innlegget ditt, men ganske mye egentlig...

 

Overgangsstønad ser da ut til å være langt over 1466 som du skriver? Men jeg har ikke sjekket gehalten i sitatene mine, jeg har bare sitert fra gitte lenker.

 

Uansett, om overgangsstønad fungerer i 3 år(pr nye barn?) og man får kontantstøtte på 4-5000 i tillegg(hvertfall i min kommune), så begynner vi å snakke beløper.

Lenke til kommentar

Nå regnet jeg i snitt, over 18 år.

Pr måned er det mer ja, men man kan kun ha det i 3 år, etter det er det 0 i overgangsstønad.

 

8800*36=316800kr totalt over 3år

 

316800/216(måneder i 18 år)=1466kr om man snittregner hva man får over 18 år og ikke bare regner det man får på det meste.

Lenke til kommentar

 

Nå regnet jeg i snitt, over 18 år.

Pr måned er det mer ja, men man kan kun ha det i 3 år, etter det er det 0 i overgangsstønad.

 

8800*36=316800kr totalt over 3år

 

316800/216(måneder i 18 år)=1466kr om man snittregner hva man får over 18 år og ikke bare regner det man får på det meste.

 

Men hvis overgangsstønad kan fornyes ved nytt barn..?

Lenke til kommentar

Overgangsstønad er så vidt jeg kan se for utdannelse eller om en forsørger f.eks er i førstegangstjeneste. Den kan så vidt jeg ser ikke fornyes uten videre.

Det er mulighet for noe utvidelse, men det er ikke sånn at alle får overgangsstønad, det må være en grunn til det.

 

Man kan ikke leve lenge på overgangsstønaden, det er ment som en midligtidig støtte for f.eks utdannelse og regnes på total tid, ikke pr barn. Det er masse regler og unntak, men har man 2 barn får man ikke 6 år. Man får ikke 3 år med 1 barn engang uten videre, det må være grunner til det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg lurer virkelig på om kvinnene er "tvunget" til dette.

Selvsagt er de ikke det, de er fra samme kulturen som mennene er, og der er mannen pliktig til å forsørge hele familien. Skulle han ikke klare dette taper han enorm sosial status, og i mange tilfeller se frem til rettslige skritt mot han fra staten/familie.

 

Men historien om at "kvinner er underlegne" passer godt i hop med norsk mentalitet om at Norge er verdens navle. En slags mental mastrubasjon.

Lenke til kommentar

 

Jeg har bodd en del år i Oslo. I en periode hadde vi vanskeligheter med økonomi. Da traff pappa en tilfeldigvis nabo i heisen som han diskuterte den vanskelige økonomien med. Da ble han anbefalt til å føde flere barn, tiltross for at vi var en norsk familie.

 

Da naboen kom til borettslaget var de nygiftet. Kona til naboen fødte en unge nesten hvert eneste år pga. den økonomiske nytten, sier naboen til pappa. Bør det ikke være en grense for hvordan man kan utnytte ordninger som staten tilbyr?

 

Etter at leiligheten var for liten til den store familien, så måtte de flytte. De hadde 6 barn før de flyttet. Kona til naboen kunne ikke norsk.

 

Hvilke synspunkter har dere for denne situasjonen, og svar på følgende spørsmål:

  1. Etter mine synspunkter, er det kun muslimske kvinner som er i denne situasjonen. Er du enig?
  2. Skjer dette mot kvinnens egen vilje?
  3. Når dette er sagt, så forstår jeg at man trenger flere barn i sitt eget hjemmeland for å bidra økonomisk til familien. I Norge trenger man ikke det. Er du enig?
  4. Bør det ikke være en grense for hvordan man kan utnytte ordninger som staten tilbyr?
  5. Isåfall - Hvorfor føder norske kvinner færre barn , har rykte om 1,9 barn per kvinne.

 

Anonymous poster hash: c311f...4d4

 

 

Punkt 1:

Usikker på hvilken situasjon du referer til, det å være avhengig av å føde barn for økonomisk situasjon eller benytte seg maksimalt av sosiale tjenester er vell ikke utelukket muslimer, men om de er majoriteten eller overrepresentert i forhold til befolkningen er et interessant spørsmål. Skulle likt å vite svaret der.

 

Punkt 2:

Aner ikke, har ingen data å basere en konklusjon på. Men det er et godt spørsmål, hvis sant tilsier det at slaveri eksisterer i Norge.

 

Punkt 3:

En av grunnene til at menn ikke bare springer rundt og humper alt som går som dyrene gjør er at unger var før en investering for arbeidskraft og fungerte som de facto pensjons plan for når en mann ble eldre og ufør. Det å etablere sitt hus, sin egen hierarkiske pyramide var helt nødvendig for overlevelse. Det å få barn var først output for å senere sanke inn input.

 

I dag som Statens velferd tar seg av alt og det å tvinge barna til å arbeide blir sett på som undertrykking hvor det sosiale paradigmet er å gi alt til barna og la de gå ut og leve sine liv så er barn 100% output.

 

Så jeg er helt enig, i Norge er det helt bortkastet økonomisk å få barn, statlig støtte eller ei.

 

Punkt 4:

Seff, hvis mer kapital blir spist enn det som blir produsert så begår samfunnet sakte men sikkert selvmord.

 

Punkt 5:

Se punkt 3 :)

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...