Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Studenter og elever, hva slags tilskudd bruker dere for å prestere bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Det viktigste før du tenker kosttilskudd er nok trening og kosthold.

 

Med det sagt, bruker jeg multivitamin, tran, d-vitamin og ZMA. Disse er dog ikke rettet spesifikt mot mental helse, mer helhetlig helse.

 

Det finnes kanskje produkter som kan forbedre det kognitive apparatet, men usikker om de har noe særlig effekt for unge og friske folk. Ellers finnes det vel dop man kan bruke, men det er trolig ikke verdt risikoen.

 

Du kan google nootropics. En del av disse er lovlige.

Lenke til kommentar

Det viktigste før du tenker kosttilskudd er nok trening og kosthold.

 

Med det sagt, bruker jeg multivitamin, tran, d-vitamin og ZMA. Disse er dog ikke rettet spesifikt mot mental helse, mer helhetlig helse.

 

Det finnes kanskje produkter som kan forbedre det kognitive apparatet, men usikker om de har noe særlig effekt for unge og friske folk. Ellers finnes det vel dop man kan bruke, men det er trolig ikke verdt risikoen.

 

Du kan google nootropics. En del av disse er lovlige.

Det er jo det som er problemet. Hva er egentlig bra kosthold? Det er vannskelig å spise sunt, det og spise synt er dessuten dyrt idag.

Lenke til kommentar

En viss mengde nerver gjør jo faktisk at man yter bedre og er skjerpet, men er et godt poeng at det skal være innenfor det man kan takle.

Jeg slang i meg noen ginseng et par ganger, og følte vel at det hjalp noe. Det var eksamen i bokmål og sidemål den gangen, ble litt mer "spenst" i tekstene. Testet aldri på realfagsprøver, men jeg tror ikke det ville hjulpet veldig mye der, da jeg generelt har langt bedre kontroll i de fagene enn "pjattefag", og dermed ville kunne hentet ut alt uansett.

OP stiller et greit spørsmål, men forberedelsene er langt viktigere enn disse tilskuddene, etter min mening :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Det viktigste før du tenker kosttilskudd er nok trening og kosthold.

 

Med det sagt, bruker jeg multivitamin, tran, d-vitamin og ZMA. Disse er dog ikke rettet spesifikt mot mental helse, mer helhetlig helse.

 

Det finnes kanskje produkter som kan forbedre det kognitive apparatet, men usikker om de har noe særlig effekt for unge og friske folk. Ellers finnes det vel dop man kan bruke, men det er trolig ikke verdt risikoen.

 

Du kan google nootropics. En del av disse er lovlige.

Det er jo det som er problemet. Hva er egentlig bra kosthold? Det er vannskelig å spise sunt, det og spise synt er dessuten dyrt idag.

 

 

Det du sier er egentlig en myte og Hellstrøm avlivet den for offentligheten med sine programmer.

 

Ja, det er ulike oppfatninger av hva som er 'sunt', men generelt sett tror jeg de aller fleste vil være enige om at mat som ikke er behandlet (eller minst mulig i hvert fall) og laget fra bunnen av er sunn.

 

Ris, poteter, frukt, belgfrukter, grønnsaker, kjøtt, fisk, egg, fugl, melk, korn, havregryn, nøtter, etc.

Lenke til kommentar

 

 

Ingenting, men har hørt folk med eksamensnerver bruker betablokkere.

 

Det er nok ikke for prestasjonens skyld. Mer for å senke blodtrykk og puls..

 

 

Tror du ikke angst påvirker prestasjonen ved eksamen?

 

 

Angsten forsvinner vel ikke ved bruk av bruk av betablokkere da.. med mindre man har forskjøvet angsten fra eksamen over til angst mot bt.

Lenke til kommentar

 

det og spise synt er dessuten dyrt idag.

Se i frysedisken så finner du poser med 800 gram grønnsaker til 15 kroner. 250 gram strimlet svinekjøtt selges ofte for ned mot 20 kroner på rema. De hiver det nærmest etter deg.

 

Angsten forsvinner vel ikke ved bruk av bruk av betablokkere da.

Jo, det er hele poenget.

 

 

Det er i så fall nytt for meg. Hvor har du lest dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...