Gå til innhold

TEST: Nokia Lumia 930


Anbefalte innlegg

Hvertfall på damping.no funker det dårlig. Ja enkelte ganger kan man få dropdown menyen til å fungere, men det er langt fra tilfredsstillelse.

 

Det er ikke no problem i mine øyne dog det som er irriterende er at på dette forumet kommer jeg ikke til siste uleste post. Bare til siste side... Å det er småirriterende. Heldigvis slipper jeg gå til vis mobilversjon annenhver gang slik jeg må på MotoG'en.

Hmm.. Er på damping.no jeg testet. Fungerer fint for meg der.

 

Kommer til siste uleste her på forumet jeg da. Men har vært borti at det ikke fungerer ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde 920 i nesten to år før jeg kjøpte 930, og er godt fornøyd med alt utenom det manglende skjermminnet som hindrer påminnelser og klokke når skjermen er av.

Har forresten fått en spyttende forvrengning på Bluetooth, muligens etter oppdatering til WP 8.1 GRD 1 Preview på både min min 930 og 920. Noen som har opplevd samme? Jeg tror det kan være en feil med apt-x utvidelsen, fordi feilen dukka opp på en apt-x Bluetooth mottaker jeg har. (Qed uplay)

Lenke til kommentar

Hadde 920 i nesten to år før jeg kjøpte 930, og er godt fornøyd med alt utenom det manglende skjermminnet som hindrer påminnelser og klokke når skjermen er av.

Har forresten fått en spyttende forvrengning på Bluetooth, muligens etter oppdatering til WP 8.1 GRD 1 Preview på både min min 930 og 920. Noen som har opplevd samme? Jeg tror det kan være en feil med apt-x utvidelsen, fordi feilen dukka opp på en apt-x Bluetooth mottaker jeg har. (Qed uplay)

Har oppgradert min 1020 til Cyan og Update1. Fungerer både mot bil samt en høyttaler som skal støtte atp-x. Er begge mobilene dine oppdater til Cyan? Har du testa mot mer enn en BT Device?

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte denne i går og er veldig fornøyd med sjølve telefonen, men er litt skuffa over Windows, kunne vert mere apper som foreksempel Snapchat!

Sjekk ut 6snap. :)

Lumia 930 er en helt fantastisk telefon. Har hatt Lumia 920 i 2 år, og har vært min trofaste. Begynte å bli lei, og ville forsøke IOS. Klarte maks 1 uke, og måtte tilbake til min Lumia. Så kom Sony Xperia Z2, og falt for fristelsen. Det gikk nøyaktig 8 uker, og så ble det Lumia 930. Android og IOS er et helt håpløst OS (for meg) - det eneste som duger i jobb og privat, og det var spesielt hvor elegant integrasjon mot Office og Exchange. Ingen kan slå e-post og kalenderen i Windows Phone.

 

Lumia 930 har en helt fantastisk lyd, og bestilte Jays Five for Windows Phone. For et fantastisk headset - lenge siden jeg har hatt en telefon med så god lyd. Og så kan vi ikke komme utennom det gode kameraet (både stillbilder og video).

 

Digger min Lumia 930, har alt jeg trenger - selv APP utvalget er meget bra. Savner ikke en eneste APP. Kan si mye om Microsoft, men Windows Phone er virkelig på vei opp og fram.

Hvor fikk du tak i WP utgaven av Jays Five?

NetOnNet :-)

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte denne i går og er veldig fornøyd med sjølve telefonen, men er litt skuffa over Windows, kunne vert mere apper som foreksempel Snapchat!

Sjekk ut 6snap. :)

Lumia 930 er en helt fantastisk telefon. Har hatt Lumia 920 i 2 år, og har vært min trofaste. Begynte å bli lei, og ville forsøke IOS. Klarte maks 1 uke, og måtte tilbake til min Lumia. Så kom Sony Xperia Z2, og falt for fristelsen. Det gikk nøyaktig 8 uker, og så ble det Lumia 930. Android og IOS er et helt håpløst OS (for meg) - det eneste som duger i jobb og privat, og det var spesielt hvor elegant integrasjon mot Office og Exchange. Ingen kan slå e-post og kalenderen i Windows Phone.

 

Lumia 930 har en helt fantastisk lyd, og bestilte Jays Five for Windows Phone. For et fantastisk headset - lenge siden jeg har hatt en telefon med så god lyd. Og så kan vi ikke komme utennom det gode kameraet (både stillbilder og video).

 

Digger min Lumia 930, har alt jeg trenger - selv APP utvalget er meget bra. Savner ikke en eneste APP. Kan si mye om Microsoft, men Windows Phone er virkelig på vei opp og fram.

Hvor fikk du tak i WP utgaven av Jays Five?

NetOnNet :-)

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Befriende å lese så mange kommentarer under en mobiltest uten flamewar-innlegg fra hardcore android/i-fantaster :-) Takk for det alle sammen!

 

 

Jeg har aldri forsøkt en W-telefon, har "grodd fast" i android-universet etter flere år med root og cyanogenmod.

 

Noen som har de rette argumentene for lokke meg over til "the dark side"? :-)

Lenke til kommentar

Befriende å lese så mange kommentarer under en mobiltest uten flamewar-innlegg fra hardcore android/i-fantaster :-) Takk for det alle sammen!

 

 

Jeg har aldri forsøkt en W-telefon, har "grodd fast" i android-universet etter flere år med root og cyanogenmod.

 

Noen som har de rette argumentene for lokke meg over til "the dark side"? :-)

Nå blir jeg beskyldt for å være ifanboy så kanskje du ikke skal høre på meg, men ;)

 

Kamera er bra.

Beste Os utav boksen synes jeg

Gratis navigering.

Jeg synes 930 kjennes bra ut i hånda

Trådløs lading

Mix Radio er fantastisk

Tiles, ja er kanon :)

 

Jeg kan liste opp noen negative sider også, men alt i alt synes jeg 930 er en nydelig telefon. Siste og beste grunnen sier du selv. Grodd fast i Android systemet, prøv no nytt ;-)

Endret av MobilNerd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ærlig talt?

- Kjapt og stabilt OS, men det er de jo alle sammen i toppsjiktet.

- Bra på basisfunksjoner.

- Mix Radio er ok, men det har man tilsvarende alternativer til over hele linja, feks i Play Music. Det koster penger, dog, noe som trekker en del ned for noen.

- De har kart som kan lastes ned for bruk offline, og en veldig god karttjeneste.

- Veldig godt alternativ for de som ikke bruker mobilen som en lommePC men kun som en mobil. Si epost, youtube, browsing, sms, ringing, litt FB og sånt dall. Basically hvis du hadde klart deg med iOS klarer du deg fint med WP.

Lenke til kommentar

Ærlig talt?

- Kjapt og stabilt OS, men det er de jo alle sammen i toppsjiktet.

- Bra på basisfunksjoner.

- Mix Radio er ok, men det har man tilsvarende alternativer til over hele linja, feks i Play Music. Det koster penger, dog, noe som trekker en del ned for noen.

- De har kart som kan lastes ned for bruk offline, og en veldig god karttjeneste.

- Veldig godt alternativ for de som ikke bruker mobilen som en lommePC men kun som en mobil. Si epost, youtube, browsing, sms, ringing, litt FB og sånt dall. Basically hvis du hadde klart deg med iOS klarer du deg fint med WP.

 

...og hva har Android som gjør mobilen mer egnet som lomme-PC enn en WP-telefon? At WP tilsynelatende kjører raskere enn Android på samme hardware tror jeg alle som har prøvd begge deler kan bekrefte. Jo "kjipere" hardware, jo større forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android er kjapt og uten problemer på min note3, men WP er ofte raskere og smoothere på lavt speccede telefoner.

Men min note3 er raskere enn min 920, da animasjonene ikke maskerer hastigheten.

 

Hva gjør Android til mer lommepc enn WP? Vel, det faktum at jeg kan laste ned en exe-fil fra Internett om jeg vil, plassere filen hvor jeg vil på lagringsplassen, at jeg kan endre OS om ønskelig, kan endre hvilke programmer jeg ønsker bruke til visse jobber som feks tastatur, sms, ringe, epost, browse, osv., ha oppe flere apper samtidig i vinduer, du kan redigere uansett fil uansett location, vpn proxy, root...

 

Er sikkert mye mer, men sånn off the top of my head.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Når dere tester telefoner, hvorfor sier dere ikke noe om batterikapasitet. Man kan lese mye rart om hva produsenten mener den skal klare. Så når dere testet denne, syntes dere batteriet holdt godt, hvor lenge holdt det med aktiv bruk?

 

Det står litt om batterikapasiteten på side to i testen:

 

«Batteritiden opplever vi som på det jevne, altså at de tyngste brukerne må lade hver kveld, mens mer forsiktige brukere kan klare seg med annenhver dag».

 

Og litt fakta: Batteritid: 2420 mAh, 432 timer standby, 15,5 timer taletid (3G).

Lenke til kommentar

 

Dette hadde vært min neste, men det faktum at det er lite intern lagring(og laber batterilevetid har jeg hørt) og ingen minnekortplass gjør at jeg står over denne gang.

Laber batterilevetid? Nei...det er absolutt ikke labert batteri. Har brukt den siden 5 juli (de første to ukene var batteriet så som så) og den er bedre enn svært mange telefoner.

 

Spesielt etter at jeg la inn Developer Preview GDR1 oppdateringen som er på vei til alle, så har jeg 40 % batteri igjen når jeg legger meg, og da har den blitt godt brukt fra kl 07:00 på morran.

 

Det er jo betryggende å vite. Hadde bare fått inntrykk av at den hadde dårlig batterikapasitet utifra de anmeldelsene jeg har lest(GSM Arena f.eks gav den en lav "endurance rating")

Lenke til kommentar

 

 

Dette hadde vært min neste, men det faktum at det er lite intern lagring(og laber batterilevetid har jeg hørt) og ingen minnekortplass gjør at jeg står over denne gang.

Laber batterilevetid? Nei...det er absolutt ikke labert batteri. Har brukt den siden 5 juli (de første to ukene var batteriet så som så) og den er bedre enn svært mange telefoner.

 

Spesielt etter at jeg la inn Developer Preview GDR1 oppdateringen som er på vei til alle, så har jeg 40 % batteri igjen når jeg legger meg, og da har den blitt godt brukt fra kl 07:00 på morran.

 

Det er jo betryggende å vite. Hadde bare fått inntrykk av at den hadde dårlig batterikapasitet utifra de anmeldelsene jeg har lest(GSM Arena f.eks gav den en lav "endurance rating")

 

Den første uka var batteriet høyt og lavt, men etter ett par ukers bruk så stabiliserte batteriet seg. Når jeg så la inn første utvikleroppdatering til WP 8.1 (som snart dukker opp for alle) så ble batteriet helt knall. Jeg har tilgode etter oppdateringen å gå tom for batteri i løpet av en dag, selv om jeg virkelig benytter den mye. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...