Gå til innhold

Bose quietconfort 25


Anbefalte innlegg

Ser virkelig frem tid dette. Tør vi håpe på en trådløs utgave denne gangen, eller er det mest trolig med kabel? Bose prøvde seg jo med trådløs på modell AE2W som kom tidligere i år, men denneser jo virkelig ikke ut..

 

bose-ae2w-sluchawki-bluetooth-660.jpeg

Blir nok trådet (tror og håper det). Men mulig med en trådløs versjon (senere isåfall).

 

Utseendet er ikke så bra på det trådløse der, men ellers går de absolutt i riktig retning. AE2, og de nye fargene viser at de er klare for å noe mer moderne.

 

QC15 er egentlig ikke særlig fint, blir for mye chrom og plastikk. Byggekvaliteten kunne også vært bedre. De tåler jo fysisk greit mye da, men i ledd og diverse steder er det litt svakt.

 

Har skrudd opp alle mine Bose-hodesett, så har sett hvordan de er bygget opp. Satser på mer metall og en mer eksklusiv design.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, nå ble jeg litt gira. De så mye bedre ut enn QC15. Forhåpentligvis lager de en kul svart versjon, eller noe annet spennende. Mørkt rødt eller lilla små detaljer på et svart hodesett hadde vært kult.

 

Og det er kabel! Woho! Og jeg så ingen batteriskuff, kanskje det er micro-USB? :D

 

Jeg som hadde tenkt å spare penger... Fuck Bose...

 

 

Internett kan være en jolly good source. Og ja, det virker som en god kilde, ettersom det er Bose som laget siden (som jeg konkluderte med etter et kort besøk).

Lenke til kommentar

Neh, så ganske fæl ut. :sick:

 

Jaja, bra man allerede har Bose-ørepropper fra før.

 

Så ut som om de sparket alt av designere og bare lagde en hvit klump. Ingen finesser, ikke noe særpreg på den store klokka (QC4?). Den andre noe mindre (QC25?) ga minner om noen skikkelig billige hodetelefoner jeg hadde da jeg var tenåring. Ser nesten helt lik ut faktisk.

Lenke til kommentar

Neh, så ganske fæl ut. :sick:

 

Jaja, bra man allerede har Bose-ørepropper fra før.

 

Så ut som om de sparket alt av designere og bare lagde en hvit klump. Ingen finesser, ikke noe særpreg på den store klokka (QC4?). Den andre noe mindre (QC25?) ga minner om noen skikkelig billige hodetelefoner jeg hadde da jeg var tenåring. Ser nesten helt lik ut faktisk.

Skikkelig party pooper du!!! :shrug:

 

 

xD Jeg tror dog, at du har litt rett. For de bruker nok plastikk, og det kommer nok til å gå utover utførelsen. Men igjen, QC15 er grisestygt og ser billig ut, plastic all the way. Det er et stort skritt fra QC15 dette her, uten tvil.

 

Men det er kanskje litt som med meg og chrome-lister på biler. Det er mange som synes dette er pent, men jeg hater det. Rett og slett HATER chrome-lister! Det ser helt forferdelig ut, det gir en ekkel plastikk-look, som et falskt, billig smykke. Etterligning.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hypen med Bose. Støykanselleringen fjerner jo støyen, men gir en (svak)susing i tillegg. Også føles de så billig ut. DT770pro ftw

Støykanselering har kun noe for seg i støtende omgivelser (omtrent over alt bortsett fra i et rolig hjem). Er det stille så vil støykanseleringen bare legge til litt ekstra støy.

 

Nedsiden til QC15 er at de ikke kunne brukes uten støykanseleringen, noe de bla. Rettet opp i med QC20 og helt sikkert også vil med nyere modeller.

 

DT770 har nada å stille opp når det kommer til skikkelig støykanselering i den klassen. Spesielt den ufyselige motorduren fra bussen og biler 2t om dagen, eller timevis på fly (eller 8t om dagen med AC) forsvinner helt. Det er ikke lenger bare hype, men en nødvendighet.

 

DT770 eller tilsvarende blir litt for svære på tur, noe som er et stort pluss med QC15 sitt kompakte design. Selvsagt, ikke alltid en fordel, men da blir uansett QC3 det rette valget om man fokuserer på at det skal være over hele øret.

 

Eneste negative jeg virkelig kan si, er at de bommer på visse dype lyder/rask trykkforandring, som når et tog passerer ditt tog i en tunnel. Da kan det komme et irriterende "plopp".

 

Har visst både vært tilfelle med QC20/QC20i og QC15. QC3 vet jeg ikke.

 

Lydkvaliteten kan nok også bli litt bedre (ja når kan den ikke det?), og her kan nok DT770 ha mer å stille opp med.

 

Et stort og passivt headsett fra beyerdynamic lar jeg til vanlog få sjansen sin på datarommet, hvor det passer best. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Neh, så ganske fæl ut. :sick:

 

Jaja, bra man allerede har Bose-ørepropper fra før.

 

Så ut som om de sparket alt av designere og bare lagde en hvit klump. Ingen finesser, ikke noe særpreg på den store klokka (QC4?). Den andre noe mindre (QC25?) ga minner om noen skikkelig billige hodetelefoner jeg hadde da jeg var tenåring. Ser nesten helt lik ut faktisk.

Skikkelig party pooper du!!! :shrug:

 

 

xD Jeg tror dog, at du har litt rett. For de bruker nok plastikk, og det kommer nok til å gå utover utførelsen. Men igjen, QC15 er grisestygt og ser billig ut, plastic all the way. Det er et stort skritt fra QC15 dette her, uten tvil.

 

Men det er kanskje litt som med meg og chrome-lister på biler. Det er mange som synes dette er pent, men jeg hater det. Rett og slett HATER chrome-lister! Det ser helt forferdelig ut, det gir en ekkel plastikk-look, som et falskt, billig smykke. Etterligning.

hehe. Nei, litt synd de ikke tar å bruker litt mer metall/stål. Men er det først plastikk, så er det ikke feil med litt forkromming, eller om det som ser ut og føles som børstet aluminium er toppers. Ikke akkurat slik som QC15, men det funker.

 

Svart er alltids et sikkert valg, men hvit? Huff.

 

Nei der er vi nok rett og slett for forskjellig gitt. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

BT 4.0 er nok et stort savn her ja. :(

 

Hadde Sennheiser med aktiv lyddemping som hadde Blåtann og minijack. Helt toppers, selv om lyddempingen ikke var like bra, og lydkvaliteten en del dårligere enn Bose.

 

Men selve BT med flere fysiske knapper på klokkene for lydnivå/bytt sang/ta tlf/legge på, var topp.

Lenke til kommentar

BT 4.0 er nok et stort savn her ja. :(

 

Hadde Sennheiser med aktiv lyddemping som hadde Blåtann og minijack. Helt toppers, selv om lyddempingen ikke var like bra, og lydkvaliteten en del dårligere enn Bose.

 

Men selve BT med flere fysiske knapper på klokkene for lydnivå/bytt sang/ta tlf/legge på, var topp.

 

Jeg har Sennheiser MM550. Altså det med BT og aktiv støykanselering.

Synes lyden er OK, men støykanselleringen er håpløst dårlig.

 

Hvis ikke Bose snart disker opp et QC15-aktig sett med BT så blir det Beat Studio Wireless istedenfor.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hypen med Bose. Støykanselleringen fjerner jo støyen, men gir en (svak)susing i tillegg. Også føles de så billig ut. DT770pro ftw

Det gjør jeg. De er desidert best på aktiv støydemping, ingen kan måle seg. De er superbehagelige å ha på, spesielt i lengden. Lyden er ganske ok, og balansert, noe som er en fordel. Men det krever gjerne en god lydkilde for å nyte lyden.

 

De koster mye, de har en del ulemper, men det de er gode på er de skikkelig gode på, og ulempene de har er langt ifra destruerende for produktene deres.

 

Og QC25 ser ut til å "adressere" mange av feilene til QC15, og da sitter du igjen med et veldig godt produkt til og med til prisen av 2600 kr. Men det krever at lyden har fått en liten overhaling. Og man må tenke på at det er et nytt produkt.

 

Min gjetning er at lyden ikke blir så mye forbedret. Og det er litt fordi de priser dem lavere enn QC15 sin normalpris.

 

Spennende blir det uansett. Jeg skal være en av de første som tar turen til en Apple-butikk og tester dem/maser på dem for å ta dem inn.

 

 

Nedsiden til QC15 er at de ikke kunne brukes uten støykanseleringen, noe de bla. Rettet opp i med QC20 og helt sikkert også vil med nyere modeller.

 

DT770 har nada å stille opp når det kommer til skikkelig støykanselering i den klassen. Spesielt den ufyselige motorduren fra bussen og biler 2t om dagen, eller timevis på fly (eller 8t om dagen med AC) forsvinner helt. Det er ikke lenger bare hype, men en nødvendighet.

 

Eneste negative jeg virkelig kan si, er at de bommer på visse dype lyder/rask trykkforandring, som når et tog passerer ditt tog i en tunnel. Da kan det komme et irriterende "plopp".

Ja, det er sykt irriterende.

Kan ikke brukes uten ANC.

Bruker batterier, og ved lav(ere) spenning (kapasitet) detter lyden ut.

Lyden er veldig balansert. Diskanten er faktisk litt dårligere enn AE (Triport), men til gjengeld er lyden fyldigere og bedre i lavere segmenter. De går ikke veldig dyp, og de har ikke den lave bassen/punchen man skulle ønske. Men det er ganske kontrollert. Alt i alt er ikke lydkvaliteten noe å skryte av, når hodesett i 1000 krs-klassen er like bra, og etter et par hundringser så overgår det QC15. Litt urettferdig mtp. at QC15 har ANC og kostbare komponenter ellers, men man kunne ha forventet mer.

 

DT770 er dårlig på diskant, men har en helt utrolig deilig og nøyaktig bass og mellomtone. Mye punch og ingen unoter. Faktisk så foretrekker jeg et balansert hodesett, men håper Bose har lært av sine svake sider og overrasker oss.

 

 

Det med det "ploppet". Det skjer når spenninga på batteriene er begynt å bli lav. Det skjer også når du dunker/kommer borti hodesettet. Er batteriet veldig dårlig er det håpløst, da må man skru det av, ta det forsiktig på og sku på igjen og ikke lage store bevegelser/lyder.

 

Kan det være det rett og slett, eller er det sånn alltid på dype/raske trykkforandringer? Det er noen områder de ikke er så gode på, men det er fortsatt imponerende. De er helt fantastiske på fly og buss, og det er nok her Bose har fokusert med på.

 

Jeg prøvde dem også mens jeg kjørte, da filtrerte den ut alt, men jeg kunne høre motoren enda bedre, fordi de andre lydene som vanligvis overdøver den ble borte. Det var litt kult da. :D

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg ser ikke helt hva som er feil med designet på QC15, greit nok at det ikke er noe grensesprengende design, men jeg vil på ingen som helst måte påstå at de er stygge å se på. Jeg kjøpte vel mine i 2010 og har brukt de ganske så ofte, utmerket investering.

 

I utgangspunktet vil jeg si at QC25 ikke akkurat frister, utifra bildet ser det ut som øreklokkene er større.

 

Uansett interessant med nytt produkt.

 

Jeg forventer vel at de inkluderer BT4 og at man kan skru av støydempingen, begynner å bli lei av å drasse med meg en pakke med batterier når jeg som oftest bare har behov for støydemping på flyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...