Gå til innhold

Bose quietconfort 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rettelse til meg selv:
Prøvde QC15 på andoird-telefon nå, og det å skippe sang + pause/start funket fint. Mens det å endre volum gikk ikke.

 

Merkverdig nok, så har de på android-versjonen av QC20, bare tatt å fjernet volumknappene. Så ikke sikkert det vil ha noe som helst å si om det er for iPhone eller ei, for de klarer tydeligvis ikke å lage volumtaster til oss brukere som har alt annet enn apple.

 

For om alternativet bare er at de fjerner tastene, så bryr jeg meg minimalt.

Lenke til kommentar

Alt har nå sine fordeler og ulemper. AAA er så standard at om du går tom på et kritisk tidspunkt er det lett å skaffe nye batterier. Jeg har hatt utstyr med begge typer batteriløsning, og jeg foretrekker faktisk oppladbare og vanlig AAA-løsning framfor spesialbatterier med spesiallader. Det er et sikkerhetsaspekt i dette også da disse ofte brukes på fly. Lithiumbatterier er på fy-lista til en del flyselskaper, men det er vel vanligvis forskjellig lufttrykk i kabin og lasterom.

Lenke til kommentar

Nå har vel de fleste med seg headsett med i kabinen til fyet. Hjelper ikke med aktiv støydemping om den ligger i bagasjen. :p

 

 

For å være ærlig så synes jeg det er lettere å finne en micro-USB lader i dag enn ekstra batterier. :)

Har vel noe rundt 5-6 hjemme, en på jobb, og blir det borte/glemt, har over halvparten av kollegaene på jobb, familie, venner osv... en kabel til overs, som sjeldent er langt unna. Da få du noe som er kompatibelt med laderen til trådløse musa, mobilene, solcellepanelet og nettbrettet. :)

 

Å reise på butikken om du har glemt dette hørtes i grunn litt tungvint ut. Ja, mobilen er såpass viktig i samfunnet at de fleste har en lader eller lademulighet tilgjengelig. Eller i det minste en ladeplan om man skal ut på tur.

 

Ser de til og med har trådløse microUSB ladere på flyplasser nå for tiden.

 

Anyways, selv har jeg i alle fall ikke møtt på noe problem med Bose og deres aktivt støydempende enhet med lithium-ion. :) (selv om jeg ser at det er lettere å anskaffe seg AAA batteri om alle muligheter har skjært seg.

 

En fordel er jo også at spenningskurven til et lithium-Ion er "finere" (jevnere/rettere) enn vanlig alkaliske og nimh. Og følgelig har jeg ikke opplevd problemer med støydempingen når batteriet nærmer seg slutten. Da spenningen holder seg oppe helt til det regner seg som dødt.

 

Noe jeg har hørt flere med QC15-eiere klage på.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Synd/irriterende at de ikke har inkludert BT.

 

Blir spennende å lese tester. Designet i svart var langt bedre enn fryktet

 

Blir det en stor forbedring lydmessig er det kanskje på tide å vurdere oppgradering

Lenke til kommentar

Alt har nå sine fordeler og ulemper. AAA er så standard at om du går tom på et kritisk tidspunkt er det lett å skaffe nye batterier. Jeg har hatt utstyr med begge typer batteriløsning, og jeg foretrekker faktisk oppladbare og vanlig AAA-løsning framfor spesialbatterier med spesiallader. Det er et sikkerhetsaspekt i dette også da disse ofte brukes på fly. Lithiumbatterier er på fy-lista til en del flyselskaper, men det er vel vanligvis forskjellig lufttrykk i kabin og lasterom.

AAA er ikke "standard", det er noe folk må tenke over hvor de skal gå ut å handle hvis fjernkontrollen trenger nye batterier... En USB-lader har alle, ofte mange av dem.

 

- En USB-lader har du alltid. Hos besøk har de det. På flyplassen er det stikkontakter.

- AAA koster en del, når du regner på det så kan det bli noen hundre kroner i året.

- Sikkerhet har ingenting å si, du tar med telefonen, laptopen, nettbrettet og alt det derre. Alt med Li-Ion.

- Spesiallader hadde du bare trengt om enginørene hadde vært bakvendt idioter. Det enkleste de gjør er å bruke en godt etablert standard som USB, som alle har.

- På båt og buss har de stikkontakt. Ikke AAA-batterier. Hjemme, på hytta, på en Søndag, i et tettområdet uten nattåpen bensinstasjon. Og er det åpent så kunne du ha sluppet den turen.

- Hadde de brukt et smart design kunne det ha taklet høyere spenning og dermed også Li-Ion i AAA-format, og en ladeport som bare virket om du hadde Li-Ion-batterier i bruk.

 

Hvorfor skulle du noen gang ønske å bruke vanlig engangsbatterier igjen? Jeg sliter med å forstå hvordan du kan foretrekke noe så begrenset.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Alt har nå sine fordeler og ulemper. AAA er så standard at om du går tom på et kritisk tidspunkt er det lett å skaffe nye batterier. Jeg har hatt utstyr med begge typer batteriløsning, og jeg foretrekker faktisk oppladbare og vanlig AAA-løsning framfor spesialbatterier med spesiallader. Det er et sikkerhetsaspekt i dette også da disse ofte brukes på fly. Lithiumbatterier er på fy-lista til en del flyselskaper, men det er vel vanligvis forskjellig lufttrykk i kabin og lasterom.

AAA er ikke standard, det er noe folk må tenke over hvor de skal gå ut å handle hvis fjernkontrollen trenger nye batterier... En USB-lader har alle, ofte mange av dem.

 

- En USB-lader har du alltid. Hos besøk har de det. På flyplassen er det stikkontakter.

- AAA koster en del, når du regner på det så kan det bli noen hundre kroner i året.

- Sikkerhet har ingenting å si, du tar med telefonen, laptopen, nettbrettet og alt det derre. Alt med Li-Ion.

- Spesiallader hadde du bare trengt om enginørene hadde vært bakvendt idioter. Det enkleste de gjør er å bruke en godt etablert standard som USB, som alle har.

- På båt og buss har de stikkontakt. Ikke AAA-batterier. Hjemme, på hytta, på en Søndag, i et tettområdet uten nattåpen bensinstasjon. Og er det åpent så kunne du ha sluppet den turen.

- Hadde de brukt et smart design kunne det ha taklet høyere spenning og dermed også Li-Ion i AAA-format, og en ladeport som bare virket om du hadde Li-Ion-batterier i bruk.

 

Hvorfor skulle du noen gang ønske å bruke vanlig engangsbatterier igjen? Jeg sliter med å forstå hvordan du kan foretrekke noe så begrenset.

 

 

Jo, det er det... ikke så mye å diskutere det!!

Lenke til kommentar

Jo, det er det... ikke så mye å diskutere det!!

Ikke gidd å ta alt så bokstavelig. Resten av setningen gir deg en veldig god pekepinn på hva jeg mener.

 

AAA-batterier er ikke standard (et ord som kan ha flere betydninger og vinklinger), det er ikke noe folk har liggende. Har selv trengt, og sett andre lete etter dette uten hell, men en USB-lader eller en proprietær lader for den saks skyld har alltid blitt funnet, f.eks. om jeg har glemt min. Hvis du alltid har AAA-batterier liggende så er du enestående på dette området. Spesielt om du har det med deg når du reiser. Hvor mange har med seg AAA-batterier i forhold til en USB-lader? Og hva skjer når du ikke kan handle det? Hvor mange enheter som folk bruker har AAA-batterier? Fjernkontroller, som trenger nye batterier hvert 3-5 år? En alarmklokke? En baby-monitor, som bare enkelte foreldre har? Kom gjerne med eksempler, for jeg har ikke flere. Ihvertfall ingen som trenger nye batterier oftere enn med et par års mellomrom.

 

;)

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

For all del, det er mange fordeler med lithium også. Mitt eksempel var tatt fra kameraverden hvor jeg fort satte pris på bruke oppladbare standardbatterier.

Spesielt kapasiteten pr. volum på lithium er nimh overlegen.

Hadde de laget en lithiumløsning hadde det nok blitt et innebygget spesialbatteri, og når det er tomt kan du ikke bytte, men du kan lade via USB og håpe at forbruket ikke er større en ladekapasiteten. Ville tro at en slik løsning ville funket bra til batteriet er dårlig p.g.a for mange ladesykler.

Lenke til kommentar

Sant nok. Men det er derfor de kunne ha brukt utbyttbare 10440-celler (AAA). Og enda bedre, hatt støtte for lavere spenninger!

 

Jeg forstår bare ikke. Hvorfor?! De må ha tenkt på dette? Hvorfor kan ikke verden være perfekt?! Jeg forstååår ikke!!!

 

xP

 

But seriously though. De burde ha tenkt på det, og de har sikkert allerede gjort det, men så sa noen sjefer nei til forslaget. Dustesjef. Tenker bare på penger. Og sex.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg et par grunner til til ikke å ha innebygget, oppladdbart batteri:

-Hvis det blir utladet må du vente på lading før du kan bruke hodetelefonene igjen. Med byttbart batteri kan du bare bytte, og fortsette der du slapp.

-Med innebygd batteri kan du ikke regne med å ha hodetelefonene i bruk om en 5-10 år, da batteriet mister kapasitet over tid. Riktignok vil mange tenke at det bare er å kjøpe the latest and greatest da, og kaste de gamle hodetelefonene, men ikke alle har råd til det.

-Om det nå går an å bytte det innebygde batteriet, er det ingen garanti for at det finnes på markedet lenger når den tid kommer.

-En stor del av kundemassen bruker bare slike hodetelefoner ved fly-/togreiser og sånt, og har klokker med bedre lyd på øra når de er hjemme. For dem ville bare det innebygde batteriet ligge og "råtne" all den tid hodetelefonene ikke er i bruk.

 

Når det gjelder bruk av lithium-batteri i AAA-format, så kan jeg si meg enig i den, de skulle hatt støtte for andre spenninger. Men hvis du bruker hodetelefonene veldig mye, er vanlige oppladbare NiMH-batterier et billig alternativ.

Endret av WD
Lenke til kommentar

 

Jo, det er det... ikke så mye å diskutere det!!

Ikke gidd å ta alt så bokstavelig. Resten av setningen gir deg en veldig god pekepinn på hva jeg mener.

 

AAA-batterier er ikke standard (et ord som kan ha flere betydninger og vinklinger), det er ikke noe folk har liggende. Har selv trengt, og sett andre lete etter dette uten hell, men en USB-lader eller en proprietær lader for den saks skyld har alltid blitt funnet, f.eks. om jeg har glemt min. Hvis du alltid har AAA-batterier liggende så er du enestående på dette området. Spesielt om du har det med deg når du reiser. Hvor mange har med seg AAA-batterier i forhold til en USB-lader? Og hva skjer når du ikke kan handle det? Hvor mange enheter som folk bruker har AAA-batterier? Fjernkontroller, som trenger nye batterier hvert 3-5 år? En alarmklokke? En baby-monitor, som bare enkelte foreldre har? Kom gjerne med eksempler, for jeg har ikke flere. Ihvertfall ingen som trenger nye batterier oftere enn med et par års mellomrom.

 

;)

 

 

Bose QC15, Fjernkontroll TV (andersson), Trådløs mus (Logitech), Trådløs mus og Tastatur (også Logitech), Fjernkontroll 2 (Samsung D8005), Fjernkontroll 3 (CD TeWe box), vekkerklokk (Clas Ohlsson)...

 

Av ALT som er i min umiddelbare nærhet akkurat nå er det kun EN ting som bruker AA og ikke AAA... ENESTÅENDE!!!

Lenke til kommentar

Bose QC15, Fjernkontroll TV (andersson), Trådløs mus (Logitech), Trådløs mus og Tastatur (også Logitech), Fjernkontroll 2 (Samsung D8005), Fjernkontroll 3 (CD TeWe box), vekkerklokk (Clas Ohlsson)...

 

Av ALT som er i min umiddelbare nærhet akkurat nå er det kun EN ting som bruker AA og ikke AAA... ENESTÅENDE!!!

Poenget mitt står fortsatt. Hvordan er det egentlig relevant at bare èn ting bruker AA, hvordan er det enestående? Tingene du nevner bare understreker argumentet mitt i forrige innlegg, hvor jeg nevner akkuratt dette: fjernkontrollere, vekkerklokker...

 

Fjernkontrollere: varer i flere år (mine varer i sikkert 3-5 år)

Vekkerklokke: varer minst et år, men ofte flere

Mus+tastatur: Minst et år? Modellene deres markedsføres med 1-3 års batteritid

QC15: det vi diskuterer her.... Eier majoriteten uansett QC15?

 

Det har ikke noe å si om det er AAA eller AA, du beviser jo bare selv at AAA er noe som ikke er hyppig brukt, som i, brukes ofte og er tilgjengelig på de verste tidspunkt, som f.eks. når du er ute og reiser. Hvor ofte bruker du mobilladeren iforhold til å bytte batterier i disse tingene?

 

Det er fortsatt et faktum at folk flest ikke har AAA-batterier liggende til en hver tid, men "alle" har USB-ladere (ofte flere av dem). Og de har ihvertfall ikke AAA-batterier med seg overalt når de reiser, men drasser med laderne (du finner alltid noen som har en slik lader, om du ikke har den med deg). Du representerer ikke gjennomsnittet.

 

AAA-batteriene blir gamle på den tiden det tar før du må bytte ut batterier i fjernkontroller etc...

 

AAA har sin rolle og er kanskje det første du tenker på når du tenker batterier til fjernkontroller eller klokker (i likhet med AA). Men face it, det er stor forskjell på bruken og tilgjengeligheten av AAA-batterier og USB-ladere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bose QC15, Fjernkontroll TV (andersson), Trådløs mus (Logitech), Trådløs mus og Tastatur (også Logitech), Fjernkontroll 2 (Samsung D8005), Fjernkontroll 3 (CD TeWe box), vekkerklokk (Clas Ohlsson)...

 

Av ALT som er i min umiddelbare nærhet akkurat nå er det kun EN ting som bruker AA og ikke AAA... ENESTÅENDE!!!

Poenget mitt står fortsatt. Hvordan er det egentlig relevant at bare èn ting bruker AA, hvordan er det enestående? Tingene du nevner bare understreker argumentet mitt i forrige innlegg, hvor jeg nevner akkuratt dette: fjernkontrollere, vekkerklokker...

 

Fjernkontrollere: varer i flere år (mine varer i sikkert 3-5 år)

Vekkerklokke: varer minst et år, men ofte flere

Mus+tastatur: Minst et år? Modellene deres markedsføres med 1-3 års batteritid

QC15: det vi diskuterer her.... Eier majoriteten uansett QC15?

 

Det har ikke noe å si om det er AAA eller AA, du beviser jo bare selv at AAA er noe som ikke er hyppig brukt, som i, brukes ofte og er tilgjengelig på de verste tidspunkt, som f.eks. når du er ute og reiser. Hvor ofte bruker du mobilladeren iforhold til å bytte batterier i disse tingene?

 

Det er fortsatt et faktum at folk flest ikke har AAA-batterier liggende til en hver tid, men "alle" har USB-ladere (ofte flere av dem). Og de har ihvertfall ikke AAA-batterier med seg overalt når de reiser, men drasser med laderne (du finner alltid noen som har en slik lader, om du ikke har den med deg). Du representerer ikke gjennomsnittet.

 

AAA-batteriene blir gamle på den tiden det tar før du må bytte ut batterier i fjernkontroller etc...

 

AAA har sin rolle og er kanskje det første du tenker på når du tenker batterier til fjernkontroller eller klokker (i likhet med AA). Men face it, det er stor forskjell på bruken og tilgjengeligheten av AAA-batterier og USB-ladere.

 

 

Du fatter altså ikke at en så vanlig batteritype faktisk er standart når den er så vanlig uansett hvor lenge batteriet holder i de forskjellige produktene.

 

Du sier at en standard kan ha forskjellige betydninger... i ALLE disse betydningene er AAA standard.

 

- altså AAA er en standard som faktisk heter AAA

- AAA er ekstremt vanlig

- AAA finner man i omtrent samtlige dagligvarebutikker

- I mitt ringe hjem så er AAA mer enn 4 ganger så bra representert i mine produkter enn AA

 

Å si at poenget ditt står fortsatt sier vel litt om din evne til å innse at du tar feil!!

 

Gidder ikke diskutere slike opplagte ting mer... aldri i livet gjort det før og en gang er nok!

Lenke til kommentar

[...]

Jeg vet godt at AAA er standardisert (har ikke sagt noe imot det heller), men som jeg skrev i det første innlegget når denne unødvendige diskusjonen (krangling?) startet så var det ikke det jeg snakket om. Du tolkert bruken av ordet "standard" dødsseriøst, mens jeg brukte det som et uttrykk. Jeg konstruerte en setning som var tvetydig, og ikke 100 % bokstavelig korrekt. Fornøyd? Jeg har ikke tenkt til å formulere meg som en perfeksjonist med tvangstanker, jeg skriver litt som jeg snakker. Deal with it.

 

Igjen, hvorfor drar du AA inn i dette? Det er ikke relevant. Jeg diskuterer bruken av AAA-batterier versus Li-Ion-batterier (gjerne i AAA-format), som kan lades med 5 V USB-strømforsyning. Altså typen batterier og hvordan potensielt kunne implementeres i QC25.

 

Jeg har sagt det jeg trenger, bruk tiden på å forstå hva jeg mener.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...