Gå til innhold

Noen andre som skal reise på Gamescom?


Anbefalte innlegg

På onsdag reiser jeg til Køln og skal delta på Gamescom. Gleder meg noe enormt til dette, og satser på å få testa mange kommende spill der :) Ellers så vet jeg ikke helt hva som venter meg, siden jeg ikke har vært på spillmesse i utlandet før (var på Spillexpo i fjor og det var en stor opptur).

 

Er det noen andre her som skal på Gamescom i år eller som har vært på en spillmesse før? Hvordan var det å delta på noe sånt?

 

Håper jeg klarer å få testet noen kommende spill der og har mest lyst å få testet spill som Bloodborne, Quantum Break (veldig tvilsomt), Shadows of Mordor, The Evil Within, Sunset Overdrive og The Order 1886.

 

Hvis det er interesse for det så kan jeg skrive mine inntrykk av spill jeg får testet der nede :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være gledesdreper her, men mitt inntrykk fra alle jeg kjenner som har vært der er at Gamescom (og spillmesser generelt) høres mye kulere ut enn det er. En spillmesse der man kan prøve nye stortitler lenge før de kommer til butikkene er i seg selv et veldig kult konsept, men i praksis betyr det å tilbringe timesvis hver dag i trengsel, kø og svettelukt for å få en stakket stund med et nytt spill samtidig som hundre andre står og ruger på at du skal bli ferdig. Når turen din er ferdig er det videre til neste kø.

 

Men hey, man får hvertfall sett Køln.

Lenke til kommentar

Var der ifjor og har totalt annerledes inntrykk enn Spartapus. Hvis du er en utadvendt person er så og si hver eneste kø en sosial glede. Men man må tørre å prate med folk. Man kan også være heldig å møte på utviklere, snakket godt og vel en time eller mer med lead gameplay designer fra CD projekt red ifjor. Mange butikker som selger kule t-skjorter og andre ting. Flust av spill. Syns egentlig bare det er positive ting med et slik arrangement og du vil få mye utav det. Husk og kjøp det noe mat som du kan ta med til messe gulvet forresten, for mat der ute er utrolig dyrt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan nok fort bli litt enten eller. Håper bare det ikke er så ekstremt mye køer og at det er mulighet å få testet litt spill i hvertfall. Men jeg tror det er en opplevelse å bare gå rundt der inne.

 

Reiser med en kamerat så vi kommer sikkert til å skravle i vei som bare det. Men hadde vært kjekt å snakket med andre gamere/spillutviklere der. Hvis jeg tør :-p

Lenke til kommentar

Køståing blir nok en stor del av opplevelsen. Spesiellt for å prøve nye spill. Men det kan jo være en morsom greie det og hvis man er litt sosial av seg og prater med folk i køen. Eller bare finner på noe annet istedet for å vente 2 timer for å få 10 minutter spilletid foran en crowded konsollskjerm.

Lenke til kommentar

Halla

 

Jeg skal nedover på onsdag selv (ilag med ene bror mi). Gleder meg som en unge, hehe...

Ihvertfall når en først i en alder av straks 30, får kommet seg på en slik messe :)

Var på Spillexpo ifjor, men ser på dette som "litt" større mål ;)

 

Vi har satsa på hotell i by'n, så må over elva til Kølnmesse som de fleste andre og har tatt ut billetter til tors, fre og lørdag... Greit Norwegian fløy direkte til Køln/Bonn, da det virka som at alle andre kun gikk til Düsseldorf...

 

Jeg drar iallfall like mye nedover for å prøve å friske opp spillinteressen min, som får å se nye ting.

Merker en begynner å bli gammel og grå; sitter nesten bare med retro de siste åra :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halla

Jeg skal nedover på onsdag selv (ilag med ene bror mi). Gleder meg som en unge, hehe...

Ihvertfall når en først i en alder av straks 30, får kommet seg på en slik messe :)

Var på Spillexpo ifjor, men ser på dette som "litt" større mål ;)

Vi har satsa på hotell i by'n, så må over elva til Kølnmesse som de fleste andre og har tatt ut billetter til tors, fre og lørdag... Greit Norwegian fløy direkte til Køln/Bonn, da det virka som at alle andre kun gikk til Düsseldorf...

Jeg drar iallfall like mye nedover for å prøve å friske opp spillinteressen min, som får å se nye ting.

Merker en begynner å bli gammel og grå; sitter nesten bare med retro de siste åra :p

Samme her, var også på SpillExpo i fjor, men dette er endel hakk større :)

 

Vi har billetter for torsdag og fredag, satser på at det er litt mindre folk disse dagene sammenlignet med lørdag og søndag. Heldige med flyturen ned ja, vi må lande i Dusseldorf og ta toget til Køln ;)

 

Spillinteressen min er nok litt dalende, men allikevel sterk. Tror det skal gjøre godt å reise på dette her!

Lenke til kommentar

Det blir uansett en erfaring. Selv en dårlig erfaring er bedre enn ingen erfaring.

 

Dere er antageligvis litt heldigere med klimaet enn de jeg kjenner som var der, da det var uvanlig varmt i Køln det året og luftkvaliteten ble lidende (godt hjulpet av dårlig hygiene blant enkelte deltagere). Da er det ekstra kjipt å stå i kø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...