Gå til innhold

[Løst] Hvilken Android-telefon gir mest for pengene?


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier. Er altså ikke interessert i årets toppmodeller. Men kanskje forrige generasjon. Prøver å finne en telefon som gir mye for pengene.

 

Noen anbefalinger. Er det noen fordeler og ulemper ved å velge de forskjellige merkene med hensyn til oppdateringer osv.?

 

Følger med på elkjøp, Lefdal og expert på søndager og når de har "happyhours" for å finne eventuelle tilbud. Den som skal ha telefonen har fra før en Galaxy advanced. Hvis det er av betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 5 - 2689 på siba

HTC One M7 . 3389 på netonnet.no

LG G2 - 2895 på cyberphoto.no

Samsung S4 .- 3295 på elkjøp.

 

Mener personlig at det er veldig vanskelig å slå Nexus 5 og LG G2 ifht hva du får for prisen. Nexus 5 har fordelen av rent android og alltid nyeste oppdateringer på softwarefronten. LG G2 har både bedre batteri og kamera enn Nexus 5, men har knappene på baksiden og ikke på høyresiden som man er vant med.

 

Selv bruker jeg en HTC One M7 og er superfornøyd. HTC sitt skall på Android er uten tvil min favoritt (sett bort fra pure Android),

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ja det betyr også at de vil bli oppdatert lengre fram i tid. Ikke noe problem å gå fra Samsung touchwiz til ren android. Tror heller hun vil oppfatte det som positivt. Er det noen ting hun evt ville ha endret på så er sjansene gode for at det finnes apper som gjør de spesifikke tingene

Lenke til kommentar

(la den opprinnelige tråden i feil underforum, så oppretter en ny her i håp om å få flere svar. Takker fflex for svar i den andre tråden)

Som overskriften sier. Er altså ikke interessert i årets toppmodeller. Men kanskje forrige generasjon. Prøver å finne en telefon som gir mye for pengene. Greit om kameraet er relativt bra iallefall. Og at telefon er stabil og får oppdateringer en god stund frem i tid da hun ikke bytter telefon ofte.

Noen anbefalinger. Er det noen fordeler og ulemper ved å velge de forskjellige merkene med hensyn til oppdateringer osv.?

Følger med på elkjøp, Lefdal og expert på søndager og når de har "happyhours" for å finne eventuelle tilbud. Hun som skal ha telefonen har fra før en Galaxy advanced. Hvis det er av betydning.

Legger her ved fflex sitt svar i den forrige tråden:

Nexus 5 - 2689 på siba

HTC One M7 . 3389 på netonnet.no

LG G2 - 2895 på cyberphoto.no

Samsung S4 .- 3295 på elkjøp.

 

Mener personlig at det er veldig vanskelig å slå Nexus 5 og LG G2 ifht hva du får for prisen. Nexus 5 har fordelen av rent android og alltid nyeste oppdateringer på softwarefronten. LG G2 har både bedre batteri og kamera enn Nexus 5, men har knappene på baksiden og ikke på høyresiden som man er vant med.

 

Selv bruker jeg en HTC One M7 og er superfornøyd. HTC sitt skall på Android er uten tvil min favoritt (sett bort fra pure Android),

 

Lenke til kommentar

Med Nexus 5 får du desidert mest for pengene. Speed is king, og quad-core 2,3 GHz Snapdragon 800 skal ikke undervurderes. Du må bare belage deg på å lade hver dag (natt), så har du ingen problemer med batteri. Bare ikke prøv på en ny dag uten å ha ladet, det takler ikke batteriet. Minnebegrensningen er ikke noe problem med mindre du skal ha enorme multimediabiblioteker inne på mobilen og ta hundrevis av bilder hver dag. Kameraet overrasker meg med sin kvalitet hver dag, det er milevis bedre enn min gamle Note 1 som jeg faktisk trodde hadde veldig bra kamera. Og at den er en svært tynn og lett mobil på bare 130 gram er bare herlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ser du skriver at Nexus altid har nyeste oppdatering. ... Jeg vet at LG ikke var så gode på dette tidligere, men det har kanskje forandret seg?

Nexus 5 bygges av LG, men all programvare kommer direkte fra Google. Du kan også kjøpe den rett fra Google. LG er altså ikke involvert mht. software oppdatering av Nexus 5.

 

Dette gjelder forøvrig alle Nexus enheter, enten det er Motorola, Samsung, LG eller andre som står for produksjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ulempen med Nexus 5 er at den alltid oppdateres tidlig. Nye Android versjoner kommer gjerne en god stund før andre telefoner oppdateres. Paradoksalt nok er dette også en av de store fordelene med telefonen.

 

Opprinnelig var meningen med Nexus å gi utviklere en telefon som kunne motta android versjoner tidlig slik at de kunne endre/teste sine egne apper så fort som mulig. Derfor ren android uten noen form for "skall" over.

 

Dette kan imidlertid også føre til at en del apper ikke virker fordi app'ene ikke ennå har rukket å bli oppdatert mot den nye Android versjonen (som telefonen har fått).

Lenke til kommentar

 

Ser du skriver at Nexus altid har nyeste oppdatering. ... Jeg vet at LG ikke var så gode på dette tidligere, men det har kanskje forandret seg?

Nexus 5 bygges av LG, men all programvare kommer direkte fra Google. Du kan også kjøpe den rett fra Google. LG er altså ikke involvert mht. software oppdatering av Nexus 5.

 

Dette gjelder forøvrig alle Nexus enheter, enten det er Motorola, Samsung, LG eller andre som står for produksjonen.

 

 

Lurte på dette fordi han også anbefalte LG G2. Skjønte at ikke LG har noe med oppdateringen av Nexus å gjøre :)

Men vet du om dette fortsatt stemmer med LG? Er de noe dårligere på å oppdatere enn andre merker? Det er ikke så nøye hvor fort oppdateringene kommer, men at de kommer en stund frem i tid.

 

Det er kanskje ikke noen fordel for hun som skal bruke den med Nexus, hvis det at den oppdateres så tidlig kan skape problemer med appene.

 

Har også tenkt på S3 med 4g. Er det verdt pengene? eller er LG G2 så my bedre at det er verdt å legge i litt mer for den?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Nei men det går vel an å få tak i likevel :)

Er nok verdt det ekstra styret mtp hvor bra denne faktisk er.

For meg blir dette en telefon for veldig spesielt interesserte. Jeg foretrekker å kunne bestille på nett og vite at den kommer innen en uke. "Ikke en gang i løpet av høsten om du er heldig."

 

Til trådstarter: Det kommer jo litt an på hva du synes er viktig på en mobil. Hører du mye på musikk bør du unngå Samsung, skal du ta mye bilder er ikke Nexus 5 helt i toppsjiktet. Alle har sine svakheter og styrker. Les godt igjennom testene som Amobil gjennomfører. Derkan du få mye gode tips og prisene også.

Lenke til kommentar

Takk til admin for å ha slått sammen trådene, postet den første i feil forum.

Takk for alle svar, valget falt til slutt på en LG G2 32gb. Fra Netcom som Christoffero89 anbefalte. De hadde ikke mobilen inne, men de kunne bestille den. Så det har jeg gjort.

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...