Gå til innhold

Augustfest 2014 - Substitute - Fastopptikk


Anbefalte innlegg

Ok, takk for sist alle sammen. Oppdaget plutselig denne tråden. Har vært litt ute og alt for travel, det er ferietid og mye reising så jeg skal prøve dette her og se hvor mye jeg kan få med meg. Jeg liker slike utfordringer, en trenger å bli pushet litt av og til.

 

Jeg reiser mye og har veldig ofte med meg 70-200 og 16-35 og andre zoom objektiver. Fast optikken blir ikke så ofte brukt, men det vil jeg gjøre noe med nå. Optikken jeg vil bruke er:

Canon 100mmL Macro 2,8

Canon 50mmL1,2

 

Etter utfordring fra tomsi42 så stiller jeg meg i Prosjektoppgave klassen.

Etter utfordring fra MrSanders så skal jeg ta litt Still Life og Macro bilder. (jeg er ikke helt sikker på hva Still Life er)

Endret av Substitute
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 3. Fikk kommet meg ut og lekt meg litt med Macro. Brukte en reflector og en blits med diffusor. Det begynte å bli litt mørkt på slutten så litt kornete ble det. Merker jeg har mye å lære på dette området, så takk for alle kommentarer.

14634057989_157785e84f.jpg

 

Note to my self, ta på mer klær når tar macro, er helt oppspist av alle mulige slags kryp og insekt.

Bruker dere stativ på macro av insekter? De kommer og drar så raskt, ikke lett å stille inn stativ før de har fløyet.

Endret av Substitute
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...