Gå til innhold

Trenger en ny lagring/bruksdisk (ikke OS)


Anbefalte innlegg

Hei karer.

Jeg har slitt meg gjennom en serie Seagate-disker som en etter en har røket i løpet av de siste årene. Fem stk Seagate 7200.12 1TB og to stk Seagate LP 2TB, og den siste av sistnevnte type er i ferd med å fly ut av vinduet og i havet etter at den har fått slike fine klikkelyder. Jeg har en NAS med fire stk WD RE4 1TB disker som jeg er fornøyde med, men de støyer alt for mye for mine sensitive ører og lager vibrasjoner i mitt lille Fractal Node 304 kabinett. Derfor ser jeg meg om etter en ny....

Jeg ønsker en harddisk som er stillegående, rask og ikke minst pålitelig. Har tenkt meg ca 3TB kapasitet, men etter å ha sett meg litt rundt har jeg "landet" litt på Hitachi Deskstar 7K4000 4TB. Men det er omtrent ingen som har denne disken lengre? Er den utgått?

Disken blir primært brukt til lagring av bilder (Lightroom), litt caching (LR/Final Cut ol), lagring av installasjonsfiler, litt film og småtterier.

Hvilke anbefalinger har dere?


Edit: OS-disk er forøvrig en Samsung EVO 256gb og en Sandisk 120gb SSD med OS X på.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som oftest gått for det billigeste som er å få tak i når det gjelder lagring.

Er ikke spessielt plaget av støy heller, men mulig at du er kresen når det kommer til lyd :)

 

Kjøpte nettopp 2x 3tb seagate disker, fungerer kjempeflott, og jeg kan ikke si at jeg hører dem jobbe.

Da du har hatt seagate tidligere vil du kanskje bort fra merket?

Usikker på hvordan WD Purple er på lyd, men kanskje noe å vurdere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...