Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

 

 

*snip*

 

DÆSSA MUSLIMA ASS!

Ser at venstrevridde utgjør en mye større trussel der enn islam.

Men jeg vil si "dæssa muslima ass" fordet jeg, eller egentlig dessa Islamista som er mer nøyaktig, for de utgjør en stor andel, om man ser det i forhold til mitt livssyn: Ateist/sekulær humanist.

 

 

Nei! Se på antall som har blitt skadet og drept i samme periode, og hvem som står bak, så ser du at islamistisk terorrisme er en mye større trussel enn f.eks. venstrevridde.

 

Å telle "et terrorangrep" som likeverdig med alle andre er helt meningsløst og misledende. De har prøvd seg på lignende stunt i Europa, der islamister kommer ut som blomsterbarn i statistikker, men i realiteten har de tatt flest liv og ikke minst skadet flest alvorlig. Å telle f.eks. bombene i Madrid (200 døde, 2000 skadet) med at en eller annen tenåring I Catalonia har tegnet bart på ordføreren likt er helt absurd.

 

 

 

 

 

Finn tallene :)

 

 

Så du ikke hva jeg skrev?

 

Så og si alle døde er av muslimer(jepp, 9/11), men til gjengjeld så er 9/11 det _eneste_ terrorangrepet av muslimer i USA fra 2001-2011. Muslimsk terror rammer for det meste muslimer i muslimske land hvor det allerede er krig og uroligheter.

 

Så og si alle som døde i terrorangrep i USA fra 2001-2011 døde i 9/11. Så var det noen andre fra kristne, eller hva faen det var igjen. Før Boston, som jeg også nevnte, vil det si at det var ETT muslimsk angrep med dødsfall i USA. Og hvor mange sto bak det av antall muslimer? Og hvorfor skal de igjen stå til ansvar for det noen få tullinger gjør?

 

Som sagt, det er en ekstremt liten sjanse for å bli offer for terror, og muslimsk terror rammer for det meste muslimer i muslimske land hvor det allerede er krig og uroligheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og kanskje er det uklokt å varsle om slikt når indikasjonene er så usikre: Aftenposten: Krisepsykolog mener mediene skaper angst etter terrortrussel.

Kilde: http://stemdlf.no/node/5613[/i]

 

 

Og for å være litt on-topic, så er jeg usikker i forhold til om jeg kan være enig i dette utsagnet. Mange her kommer med konspirasjonsteorier om at det er Mossad og CIA som står bak for å få fokus bort fra Israel (som om verden ellers bryr seg om dette i mer enn én dag, og de bryr seg neppe om at en million nordmenn fordømmer Israel)

 

Det jeg er enig i er at det mest sannsynlig ikke kommer til å skje noe, men jeg tror mye av grunnen er nettopp varslingen på forhånd. Dette får vi selvsagt aldri noen fasit på (med mindre det faktisk skjer), men jeg har såpass stor tro på internasjonal etterretning at jeg ikke tror myndighetene ville gått ut med dette med mindre det faktisk var en alvorlig trussel. Panikken får vi tåle; det er uansett bedre enn alternativet (dersom man tar utgangspunkt i at det ikke er en konspirasjon, og at det faktisk foreligger en reell trussel). USA har hatt få terrorangrep siden WTC, og jeg tror ikke det bare skyldes manglende vilje hos ekstreme islamister, men at USA (og vesten forøvrig) har investert enorme summer i etterretning, nettopp for å kunne avverge slike angrep. At ABB lyktes var fordi han var en ensom ulv som ikke kom fra et miljø, eller som ble sett på som en trussel.

Lenke til kommentar

Så du ikke hva jeg skrev?

 

Så og si alle døde er av muslimer(jepp, 9/11), men til gjengjeld så er 9/11 det _eneste_ terrorangrepet av muslimer i USA fra 2001-2011. Muslimsk terror rammer for det meste muslimer i muslimske land hvor det allerede er krig og uroligheter.

 

Så og si alle som døde i terrorangrep i USA fra 2001-2011 døde i 9/11. Så var det noen andre fra kristne, eller hva faen det var igjen. Før Boston, som jeg også nevnte, vil det si at det var ETT muslimsk angrep med dødsfall i USA. Og hvor mange sto bak det av antall muslimer? Og hvorfor skal de igjen stå til ansvar for det noen få tullinger gjør?

 

Som sagt, det er en ekstremt liten sjanse for å bli offer for terror, og muslimsk terror rammer for det meste muslimer i muslimske land hvor det allerede er krig og uroligheter.

 

 

Beklager at jeg tok meg friheten til å nedjustere skriftstørrelsen fra størrelse 1000. Det var lite lesbart.

 

Som jeg skrev i svaret mitt (som du aldri svarte på) så er det nok en ganske god grunn til at det ikke har vært mer vellykket islamistisk terrorisme siden de klarte å drepe 3000 mennesker på en dag og skade 15000 (?) andre. USA har nok kommet til den slutningen at dette er en større trussel enn om noen tagger på McDonalds (merkelig det der) og dermed satt inn større ressurser i forebyggingen.

 

Ellers har jeg aldri hevdet at normale muslimer skal stå til ansvar for noe noen få rabiate islamister gjør, like lite som jeg skal stå til ansvar for hva ABB gjorde fordi jeg er kritisk til islam og hva de bringer med seg.

 

Som du er inne på begås dødelig terrorisme som regel av muslimer i land der det allerede er ustabilitet (f.eks der det er mange muslimer), men det frikjenner på ingen måte islamister fra å være den største trusselen, også mot vesten.

 

...Dersom man bryr seg om antallet liv som ødelegges/drepes, og ikke så mye om materielle skader som knuste ruter og lignende.

 

Hvor mange planlagte, alvorlige terrorangrep mot USA fra ekstreme islamister er avverget etter WTC?

 

Her kan du se noen av dem, men garantert ikke alle:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_unsuccessful_terrorist_plots_in_the_United_States_post-9/11

Lenke til kommentar

 

Og kanskje er det uklokt å varsle om slikt når indikasjonene er så usikre: Aftenposten: Krisepsykolog mener mediene skaper angst etter terrortrussel.

 

Kilde: http://stemdlf.no/node/5613[/i]

Og for å være litt on-topic, så er jeg usikker i forhold til om jeg kan være enig i dette utsagnet. Mange her kommer med konspirasjonsteorier om at det er Mossad og CIA som står bak for å få fokus bort fra Israel

 

Herregud, for noen idiotiske konspirasjonsteorier.

Hvem mener dette? Det er det dummeste jeg har hørt...

 

(som om verden ellers bryr seg om dette i mer enn én dag, og de bryr seg neppe om at en million nordmenn fordømmer Israel)

Du sier noe! =)

nnsynlig ikke kommer til å skje noe, men jeg tror mye av grunnen er nettopp varslingen

Det jeg er enig i er at det mest sa på forhånd. Dette får vi selvsagt aldri noen fasit på (med mindre det faktisk skjer), men jeg har såpass stor tro på internasjonal etterretning at jeg ikke tror myndighetene ville gått ut med dette med mindre det faktisk var en alvorlig trussel. Panikken får vi tåle; det er uansett bedre enn alternativet (dersom man tar utgangspunkt i at det ikke er en konspirasjon, og at det faktisk foreligger en reell trussel). USA har hatt få terrorangrep siden WTC, og jeg tror ikke det bare skyldes manglende vilje hos ekstreme islamister, men at USA (og vesten forøvrig) har investert enorme summer i etterretning, nettopp for å kunne avverge slike angrep. At ABB lyktes var fordi han var en ensom ulv som ikke kom fra et miljø, eller som ble sett på som en trussel.

Jo, du sier noe! :)
Lenke til kommentar

 

Forstår ikke helt hvorfor du sier dette om plusspoeng. Du får da mange flere plusspoeng enn Aiven.

 

Han får sjelden mer en to poeng på sine innlegg, som regel ingen, mens du ofte får tre, fire og fem poeng. Ser ikke helt problemet. =P

Litt OT, men hvorfor hatet mot Aiven? Du virker å være ute etter han.

Lenke til kommentar

 

 

Og kanskje er det uklokt å varsle om slikt når indikasjonene er så usikre: Aftenposten: Krisepsykolog mener mediene skaper angst etter terrortrussel.

 

Kilde: http://stemdlf.no/node/5613[/i]

Og for å være litt on-topic, så er jeg usikker i forhold til om jeg kan være enig i dette utsagnet. Mange her kommer med konspirasjonsteorier om at det er Mossad og CIA som står bak for å få fokus bort fra Israel

 

Herregud, for noen idiotiske konspirasjonsteorier.

Hvem mener dette? Det er det dummeste jeg har hørt...

 

Jeg husker ikke hvem som lanserte dette, og vil heller ikke ilegge andre meninger uten å være helt sikker, så du må nesten lese deg tilbake i tråden, men det har vært lansert mange .. mildt sagt merkelige ... "teorier" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Forstår ikke helt hvorfor du sier dette om plusspoeng. Du får da mange flere plusspoeng enn Aiven.

 

Han får sjelden mer en to poeng på sine innlegg, som regel ingen, mens du ofte får tre, fire og fem poeng. Ser ikke helt problemet. =P

Litt OT, men hvorfor hatet mot Aiven? Du virker å være ute etter han.

 

 

OT igjen, men her må jeg gå i forsvar. Å kalle dette "hat" er en så vanvittig overdrivelse at jeg knapt har sett maken. Jeg kan ikke svare på belegget hans for denne påstanden (annet enn at jeg faktisk har innlegg, selv politisk ukorrekte i denne tråden, med mange pluss...dog med innhold), men "hat" er virkelig ikke ordet å bruke her...

 

Han er kanskje mer enig med meg enn med Aiven generelt (vi har tross alt veldig forskjellige synspunkter her), men å kalle dette for "hat" blir like dumt som at jeg skal anklage alle som har gitt pluss til Aivens kritikk av mine meninger for å hate meg...

 

Edit:

 

Endret "kritikk av meg" til "kritikk av mine meninger"

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forstår ikke helt hvorfor du sier dette om plusspoeng. Du får da mange flere plusspoeng enn Aiven.

 

Han får sjelden mer en to poeng på sine innlegg, som regel ingen, mens du ofte får tre, fire og fem poeng. Ser ikke helt problemet. =P

Litt OT, men hvorfor hatet mot Aiven? Du virker å være ute etter han.

 

Hvorfor konkluderer du med at det er hat?

Jeg bare sa det slik jeg oppfatter det i denne sammenhengen.

 

Studer tråden selv, og se hvem av Pifler og Aiven som får flest poeng, osv. Tror du vil komme til samme oppfatning. Det jeg spurte om her var vel hvorfor han sa dette om plusspoeng, så la jeg til min egen observasjon. Ikke så mye mer enn det. Selvom det bør sies at jeg er meget sterkt uenig med Aiven politisk også, selv om vi nok har noen få enigheter i enkelte ting. Men jeg vil understreke at jeg ikke hater Aiven. Elske blir vel også et feil uttrykk. Nøytral blir vel mer korrekt i denne sammenheng. :)

 

Tidligere i tråden har jeg gitt uttrykk for at han har en veldig undervurderende holdning til sine meningsmotstandere i det han sier at Pat Condells tilhengere bare er hvite sinte tenåringer osv. Men hat er et feil uttrykk, vil bare korrigere dette. :)

 

 

Jeg husker ikke hvem som lanserte dette, og vil heller ikke ilegge andre meninger uten å være helt sikker, så du må nesten lese deg tilbake i tråden, men det har vært lansert mange .. mildt sagt merkelige ... "teorier" :)

Okei. :)

 

[...]men "hat" er virkelig ikke ordet å bruke her...

 

Han er kanskje mer enig med meg enn med Aiven generelt (vi har tross alt veldig forskjellige synspunkter her), men å kalle dette for "hat" blir like dumt som at jeg skal anklage alle som har gitt pluss til Aivens kritikk av mine meninger for å hate meg...

Veldig korrekt observert.

 

Og for å være litt on-topic, så er jeg usikker i forhold til om jeg kan være enig i dette utsagnet. Mange her kommer med konspirasjonsteorier om at det er Mossad og CIA som står bak for å få fokus bort fra Israel

Se på denne. Det som er mest nærliggende å tro, er jo det motsatte, altså at man gjør alt for å få mest mulig fokus på Israel.

 

Se selv og bedøm selv:

http://www.tv2.no/play/nyheter/disse-styrer-fns-menneskerettighetsraad-809501.html?wf=playertest

 

 

 

Tema: Kommet noe nytt i denne saken?

Forøvrig: Jeg lurte på om man visste hvem som hadde dratt ut av landet for å delta i Syria, osv. Noen som vet?

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og til slutt dette med overvåkning. Har man ikke noe å skjule har man heller ikke noe å være redd for. Om man virkelig tror politiet har anledning til å følge med på overvåkingskameraer døgnet rundt burde man ta seg en reality check. Bildene blir kun tatt fram i spesielle saker hvor man trenger informasjon. Om man tror noe annet kan man melde seg inn i foreningen for norske konspirasjonsteorerikere. Man så hvor nyttig slik overvåkning var i ettertid av 22. juli.

Hva bruker da myndighetene de verktøyene her til ? om vi ikke skal bekymre oss for mamma stat som du sier.

http://www.zdnet.com/gchqs-dark-arts-leaked-leaked-documents-reveal-online-manipulation-facebook-and-youtube-snooping-7000031598/

 

Jeg ble myndig når jeg var 18år tydelig at du og dine likesinnede ikke ble det, dere trenger fortsatt en mamma til å passe på det bare at navnet ble byttet til Staten.

 

DU å dine likesinnede hadde skriket for full hals KONSPIRASJON VRÆL om eks XKEYSCORE ,LINKEN JEG GA DEG NÅ OSV OSV OSV.

 

Kritisk er greit, og det bare bra å trippel sjekke alt, for slike som eks Alex Jones sprer 85% VRÆL men det betyr ikke at alt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny konspirasjonsteori kringkastes

Etter at terrortrusselen mot Norge ble kjent, tok det ikke lang tid før det ble lansert en konspirasjonsteori om at Israel står bak. Det alvorlige er at den målbæres av en av Norges fremste muslimske ledere i riksdekkende medier.

http://www.miff.no/Antisemittisme/2014/07/26Nykonspirasjonsteorikringkastes.htm

Surprise surprise! Eller ikke... uansett helt sinnsyk konspirasjonsteori, og at muslimske ledere videreformidler dette tøyset styrker ikke tilliten min til den gjengen heller... man kan jo gjette seg til hva som messes bak lukkede dører...

 

Edit:

 

Ellers er jo dette en klassiker...

 

- Omstendighetene tilsier jo det, fordi Norge er et fredsland. Norge er ikke involvert i krig mot muslimer. ISIL for eksempel, i Syria, har et mål om å opprette en islamsk stat i Syria og Irak, et kalifat. Hvorfor skal de plutselig begynne å gjøre slike ting i ”Langtvekkistan”, som er Norge, som er veldig langt fra Syria og alt som skjer? Alle omstendigheter tilsier at ingen vil tjene på en slik trussel eller aksjon. Hvem er det som vil tjene på en sånn trussel eller aksjon? Den eneste som vil tjene på en slik trussel mot Norge nå er israelske myndigheter. Hvor sant eller relevant dette er, vet jeg ikke, jeg er ikke forsker. Men jeg sier hvordan enkelte muslimer tenker nå.

Vi bør umiddelbart kaste alle muslimer ute av landet! De lyver og nå skal de på toppen av det hele bombe oss i fillebiter og! Moskeene og de muslimske lederne står bak en sammensvergelse for å utslette oss nordmenn. Alt tyder på dette. De har drept flest mennesker i terroraksjoner på alle kontinenter, og vil sannsynligvis gjøre det igjen! Hvorvidt dette stemmer med virkelighete vet jeg ikke, men kanskje det finnes noen som tenker slik.

 

/sarkasme

 

Først ramser man opp en haug med elleville påstander, for så å vaske hendene sine med "...men dette er ikke mine ord" etterpå. Veldig elegant retorikk for å kunne si hva man vil uten noe som helst "ytringsansvar", som det ble snakket så varmt om da det var ABB, en hvit nordmann, som var terroristen. Igjen, fantastisk retorikk.

 

Jeg undrer meg på hvordan reaksjonene hadde vært om det var nynazister som sa det samme om Israel og jøder, men bare "gjenfortalte" det som ble sagt av "noen".

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Beklager mer off-topic, men dette må jeg bare kommentere...

 

Takk for en meget interssant video, som viser hvordan "menneskerettighetene" i realiteten praktiseres. Først og fremst er dette FLAUT med store bokstaver. Dernest er det skremmende å se, mot slutten, hvordan jenta som stiller et legitimt og riktig spørsmål blir møtt med en megetsigende taushet.

 

Det er helt legitimt å spørre seg hvordan vi kan la land som enten bedriver/aksepterer direkte slaveri, eller indirekte, som vi ser i araberlandene hvor "fremmedarbeidere" jobber for knapper og glansbilder, bor som dyr og blir fratatt pass av arbeidsgiver kan få ha en stemme i et råd som skal fremme menneskerettigheter. Burde man ikke først praktisere grunnleggende menneskerettigheter før man får stemmerett i et slikt råd? De som mot formodning mener at praktisering av slaveri er helt i tråd med å følge menneskerettigheter er sikkert uenige her, men det får bare stå til...

 

Igjen, beklager off-topic, og dette burde nesten vært en egen tråd, men jeg klarte ikke å la være å kommentere etter å ha sett videoen...

Lenke til kommentar

 

Ny konspirasjonsteori kringkastes

Etter at terrortrusselen mot Norge ble kjent, tok det ikke lang tid før det ble lansert en konspirasjonsteori om at Israel står bak. Det alvorlige er at den målbæres av en av Norges fremste muslimske ledere i riksdekkende medier.

http://www.miff.no/Antisemittisme/2014/07/26Nykonspirasjonsteorikringkastes.htm

Surprise surprise! Eller ikke... uansett helt sinnsyk konspirasjonsteori, og at muslimske ledere videreformidler dette tøyset styrker ikke tilliten min til den gjengen heller... man kan jo gjette seg til hva som messes bak lukkede dører...

 

Konspirasjonsteorien er langt fra sinnsyk, men snarere høyst plausibel. Desinformasjonskampanjer er helt grunnleggende aktiviteter for de aller fleste av verdens etteretningstjenester - har vært det i tusenvis av år. Sun Tzu sa i år 400 før Kristus at «All krig er villedning». Dette gjelder i minst like stor grad nå som før, med eksplosjonen av tilgjengelig informasjon for jordens innbyggere.

 

ISIS nekter for å ha noe som helst befatning med saken. Og hvorfor skulle de det, det ville jo være idiotisk. Når man vet dette, så begynner man fort å tenke at noen har spredd denne disinformasjonen med vilje, for å få ISIS til å framstå som en mer global trussel, eller av andre motiver. Når man så skal finne motivasjon for en slik handling, så må man se på hvem som har noe å tjene på det. Da havner Mossad høyt opp på lista, sammen med etteretningsvesenet i land som ønsker å ta rotta på ISIS, som Jordan, Saudi-Arabia og Tyrkia. Ved å forsøke å få ISIS til å framstå som et globalt problem, kan de alle håpe på økt støtte fra Vesten. Jeg minner også om at Norge ikke var det eneste landet som «var truet», men kun «med på lista». Det ville ikke overraske meg om de andre landene er land i Vesten, som de siste årene har begynt å stille spørsmål med om det er vits i å sende soldater til Midt-Østen for å kontrollere regionen.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ny konspirasjonsteori kringkastes

Etter at terrortrusselen mot Norge ble kjent, tok det ikke lang tid før det ble lansert en konspirasjonsteori om at Israel står bak. Det alvorlige er at den målbæres av en av Norges fremste muslimske ledere i riksdekkende medier.

http://www.miff.no/Antisemittisme/2014/07/26Nykonspirasjonsteorikringkastes.htm

Surprise surprise! Eller ikke... uansett helt sinnsyk konspirasjonsteori, og at muslimske ledere videreformidler dette tøyset styrker ikke tilliten min til den gjengen heller... man kan jo gjette seg til hva som messes bak lukkede dører...

 

Edit:

 

Ellers er jo dette en klassiker...

 

- Omstendighetene tilsier jo det, fordi Norge er et fredsland. Norge er ikke involvert i krig mot muslimer. ISIL for eksempel, i Syria, har et mål om å opprette en islamsk stat i Syria og Irak, et kalifat. Hvorfor skal de plutselig begynne å gjøre slike ting i ”Langtvekkistan”, som er Norge, som er veldig langt fra Syria og alt som skjer? Alle omstendigheter tilsier at ingen vil tjene på en slik trussel eller aksjon. Hvem er det som vil tjene på en sånn trussel eller aksjon? Den eneste som vil tjene på en slik trussel mot Norge nå er israelske myndigheter. Hvor sant eller relevant dette er, vet jeg ikke, jeg er ikke forsker. Men jeg sier hvordan enkelte muslimer tenker nå.

 

Ingen tvil om hvem som fremsetter rykter her.

Ingen ting av det han sier er sant, og det vet han selv.

Derfor gjentar han også hele tiden at "noen tenker det", "andre tenker at(...)", "jeg tenker det også(...)". Tanker, tanker og tanker. Da gjør han det vanskeligere for journalisten å "ta han på det".

 

Han kommer med grove påstander for å spre hat, og for å vri oppmerksomheten til folk over på det som skjer på gasa nå. Til VG sa han (jeg har nettopp hørt igjennom intervjuet) løst fra hukommelsen noe sånt som at: jødiske ekstremister har infiltrert muslimske grupper, ved hjelp av Israelske myndigheter, blitt ledere for disse gruppene, og radikalisert disse... Det er min forståelse av det han sier.

Han snakker på en veldig spesiell måte så jeg klarer ikke gjengi det ordrett.

 

rett etter 0:41:30 rundt der og utover sier han noe om denne infiltreringen.

 

http://www.vgtv.no/#!/video/85444/opptak-siste-nytt-om-terrortrusselen-fredag-kl-12

 

 

Vi bør umiddelbart kaste alle muslimer ute av landet!

Jeg deler nok ikke den oppfatningen.

Men det er ganske alvorlig når en så innflytelsesrik person med så høyt verv i en muslimsk organisasjon, får seg til å si noe sånt til mediene våre. Spesielt drøyt er det jo at media ikke konfronterer han noe særlig med dette synet.

 

De lyver og nå skal de på toppen av det hele bombe oss i fillebiter og! Moskeene og de muslimske lederne står bak en sammensvergelse for å utslette oss nordmenn.

Jeg tror nok ikke det er helt tilfellet, selv om man kan begynne å lure på hva i H**** de driver med.

 

Alt tyder på dette. De har drept flest mennesker i terroraksjoner på alle kontinenter, og vil sannsynligvis gjøre det igjen! Hvorvidt dette stemmer med virkelighete vet jeg ikke, men kanskje det finnes noen som tenker slik.

Det man vet er at mange muslimer faktisk ønsker at sharialover skal innføres i hele verden inkludert Norge. Det er sånt man vet ut i fra enkelte ytringer fra disse folka. Noen vil jo jobbe for det, men svært mange muslimer vil (om ikke de fleste) være uenige, i alle fall i fremgangsmåten.

 

 

/sarkasme

 

Først ramser man opp en haug med elleville påstander, for så å vaske hendene sine med "...men dette er ikke mine ord" etterpå. Veldig elegant retorikk for å kunne si hva man vil uten noe som helst "ytringsansvar", som det ble snakket så varmt om da det var ABB, en hvit nordmann, som var terroristen. Igjen, fantastisk retorikk.

 

Jeg undrer meg på hvordan reaksjonene hadde vært om det var nynazister som sa det samme om Israel og jøder, men bare "gjenfortalte" det som ble sagt av "noen".

Det kan man jo lure på. Når han nå snakker om det at jødene står bak denne konspirasjonen om å ta vekk oppmerksomheten fra det som skjer på gasa er det jo klart hva agendaen hans var.

 

Forøvrig, det du sier om nazister. Hitler støttet også palestina og var i mot Israel og jødene:

 

http://youtu.be/VbgoUKKmcEM

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

 

Forstår ikke helt hvorfor du sier dette om plusspoeng. Du får da mange flere plusspoeng enn Aiven.

 

Han får sjelden mer en to poeng på sine innlegg, som regel ingen, mens du ofte får tre, fire og fem poeng. Ser ikke helt problemet. =P

Litt OT, men hvorfor hatet mot Aiven? Du virker å være ute etter han.

 

Hvorfor konkluderer du med at det er hat?

Jeg bare sa det slik jeg oppfatter det i denne sammenhengen.

 

Studer tråden selv, og se hvem av Pifler og Aiven som får flest poeng, osv. Tror du vil komme til samme oppfatning. Det jeg spurte om her var vel hvorfor han sa dette om plusspoeng, så la jeg til min egen observasjon. Ikke så mye mer enn det. Selvom det bør sies at jeg er meget sterkt uenig med Aiven politisk også, selv om vi nok har noen få enigheter i enkelte ting. Men jeg vil understreke at jeg ikke hater Aiven. Elske blir vel også et feil uttrykk. Nøytral blir vel mer korrekt i denne sammenheng. :)

 

Tidligere i tråden har jeg gitt uttrykk for at han har en veldig undervurderende holdning til sine meningsmotstandere i det han sier at Pat Condells tilhengere bare er hvite sinte tenåringer osv. Men hat er et feil uttrykk, vil bare korrigere dette. :)

Ok. Du virket bare litt ute etter å ta han i flere poster, men da er det sikkert bare meg.

 

Ang. poeng, synes jeg personlig det er en tendens til at billig retorikk lettere får poeng enn poster hvor det ikke brukes, eller brukes i mindre grad. Men alle blir vel av og til fristet til å bruke billig retorikk. Ellers kan jo også poeng være en indikasjon på hva flertallet av medlemmene mener. På samme måte som at en person som er for fri innvandring sikkert ikke får så mange "poeng" på f.eks. document.no som en som er kritisk til innvandring.

Lenke til kommentar

Ok. Du virket bare litt ute etter å ta han i flere poster, men da er det sikkert bare meg.

Det er jo fordi han sier så mye som ikke har rot i virkeligheten.

Og som jeg mener er helt hinsides bak mål. :)

 

Se heller på hva jeg faktisk svarer på det han sier, i stedet for å forsøke å se "intensjonen" bak. Da tror jeg du forstår mer. Jeg tar han på det han skriver.

Nå fikk jeg inderlig lyst til å kommentere dette som han sa ovenfor. Aiven skrev:

"Konspirasjonsteorien er langt fra sinnsyk, men snarere høyst plausibel."

 

Yeah, right... Svært rasjonel og logisk påstand: Nei, ikke akkurat.

Enhver kan se at det ligger noe bak ordene. Nå er jo fyren en sosialist, og sosialister vil forsøke å vri en hver ting over i deres favør koste hva det koste vil, enten det er å forsvare slike latterlige konspirasjonsteorier for å fremme sin pro-palestina sak, eller hva det enn måtte være. Når det er sagt: Det er ikke bare han som kommer med denne typen utsagn, men de fleste av de som betegner seg selv som sosialister, og som støtter aktivt oppom partier som Rødt og SV.

 

 

 

Ang. poeng, synes jeg personlig det er en tendens til at billig retorikk lettere får poeng enn poster hvor det ikke brukes, eller brukes i mindre grad. Men alle blir vel av og til fristet til å bruke billig retorikk.

De postene hvor noe er "godt sagt", eller "så malplassert at det er hysterisk morsomt" kan jo få poeng. Svært kontroversielle uttalelser som mange har sterke meninger om, har også tendens til å få mange poeng. De meningene som skaper mye diskusjon og engasjement, og så videre. Slik jeg oppfatter ryktepoengene, som de jo faktisk heter, er at de viser hvor mange som støtter det som blir sagt i innlegget.

Verken mer eller mindre.

 

 

 

Ellers kan jo også poeng være en indikasjon på hva flertallet av medlemmene mener.

Det viser bare hvor mange som støtter oppom, eller som liker det som er blit sagt i innlegget. :) Men nå har jeg selv kommet i skade for å trykke ved feiltagelse også, så det er ikke nødvendigvis slik at det "må" være noen som støtter en.

 

I de postene som har fått en god del poenger, er det også slik at man fristes til å trykke på dem for å øke antallet. Hvis et innlegg har 249 liker, så er det jo fristende å trykke, ikke sant.

Eller om det er 9... :)

 

Veldig morsomt å få mange poeng også. Derfor forsøker jeg å etterstrebe dem.

Dette samtidig som at jeg forsøker å holde meg innenfor visse rammer: f.eks. holde meg til det jeg mener, og ikke det jeg vet jeg får mye poeng for selv om jeg ikke mener det. :)

 

 

På samme måte som at en person som er for fri innvandring sikkert ikke får så mange "poeng" på f.eks. document.no som en som er kritisk til innvandring.

Det er sant.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ble vanskelig svare for deg Fiveline i innlegget jeg quotet deg i :roll:

 

Hva vil du jeg skal svare deg på?

 

Om du vil skylde på og hate USA, CIA eller FBI så vær så god.

 

Overvåkningen som har kommet frem fra USA sin side er jo sikkert ikke bra, men hva tror du Kina eller Russland driver med? Ganske sannsynlig mye fra deres side også. Er overhodet ikke overasket over att slike ting kommer frem.

 

Jeg er først å fremst en stor motstander av religion, ALL slags religion. På nåværende tidpunkt er det Islam som er på STOR fart inn i Europa og også Norge, noe jeg liker særdeles dårlig.

Endret av FiveInline
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ble vanskelig svare for deg Fiveline i innlegget jeg quotet deg i :roll:

 

Hva vil du jeg skal svare deg på?

 

Om du vil skylde på og hate USA, CIA eller FBI så vær så god.

 

Overvåkningen som har kommet frem fra USA sin side er jo sikkert ikke bra, men hva tror du Kina eller Russland driver med? Ganske sannsynlig mye fra deres side også. Er overhodet ikke overasket over att slike ting kommer frem.

 

Jeg er først å fremst en stor motstander av religion, ALL slags religion. På nåværende tidpunkt er det Islam som er på STOR fart inn i Europa og også Norge, noe jeg liker særdeles dårlig.

 

Kunne ikke blitt mer enig! Jeg kunne sagt det samme selv.

 

 

Sosialister skremmer heletiden med USA, og bruker det som en taktikk svært ofte i debatter med kapitalister, men de ignorerer land som er like store i arial eller større, som har ført og fører en politikk som er HUNDRE GANGER verre enn den de fører i USA, nemmelig Russland, Nord-Korea, Kina osv. Hvorfor?

 

Jo, det er jo nettopp fordi de landene er sosialistiske, og derfor må jo sosialistene i Norge og andre nordiske og europeiske land, legge alt av fokus på USA, som selvsagt er langt i fra perfekt, sier jo seg selv at det å gjøre over 300 millioner mennesker til lags er litt vanskeligere enn å gjøre litt over fem millioner til lags.....

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...