Gå til innhold

Rc fly, hvilket modell?


Neburlo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jo egentlig på den her:

STM Discovery Trainer RTF 2.4GHz-elefun.no

Er den bra til nybegynnere?

Hvor stort område har du å fly på?

 

Har du noen deler fra før? Radio?

 

redigert: og har noe du noen som kan hjelpe deg, eller har du som mål å bli "selvlært"?

ville gjerne bli selvlært
Lenke til kommentar

Den tråden over, var til butikker.

 

Nop, den er til alt RC-relatert. Diskusjon, selvskryt + + :)

 

Når det gjelder fly til deg, ville jeg sett på noe slikt:

Hobbyking bixler 2 - Ready to fly (RTF) pakke ca 2000 norske kr inkludert frakt og toll og alt.. Tipper det tar ca 3-4 uker fra bestilling til varen er hos deg

FMS Easy trainer 1280 - Du kan jo vente på denne. Ser den er utsolgt, men det burde være et godt fly.

 

Evt kanskje du finner andre EPO fly med propell bak, vingen over flykroppen?

 

Dessuten trenger du limpistol og lim..

Lenke til kommentar

Ups... Glemte kanskje å si det. Modellene ser veldig fine ut ;) men jeg vil helst ikke ha noe styropor. Helst noe plastikk, eller noe som tåler en del, skjønner? :)

 

Plastikk? Hvordan skal du fikse flyet når det smeller i bakken? Velg EPO e.l. for da trenger du bare limpistol.

 

Hvorfor ikke bygge selv? Lettere å fikse når du har bygget modellen selv, krasje i bakken kommer du å gjøre uansett hvilken modell du kjøper.

 

Du får mye mer valg hvis du går for PNF modeller og kjøper egen sender/mottaker

Lenke til kommentar

Var bare ett valg når det gjaldt shipping. Tror ikke det var fedex...

 

EPO tåler mye...

Plastikk.. Du har jo wingdragon sportster. Jeg startet med dette flyet. Flott fly, men det er børstemotor. Dessuten vil propellen gå borti vingene hver gang man "lander". Dette ødelegger både vingene og propell ...

 

Jeg tror nok EPO er et bra valg. Mye bedre enn EPS (isopor) iallfall. Krasjer du hardt nok, vil ting bli ødelagt uansett. Hvis det ikke går ut over en ting, så går det ut over noe annet...

 

EPO er svært enkelt å lime. Varmer du EPO under varmt vann, får det fasongen tilbake og du kan deretter tørke det før du limer sammen igjen. Skjelden EPO knekker i mer enn et par deler. Bruddflatene er dessuten rene og passer inn mot hverandre etter krasj.

 

Tror ikke det ville vært så mange EPO fly dersom det ikke var bestandig.

Lenke til kommentar

 

Vi har jo egentlig en tråd for slikt da...

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=417233

Egentlig er det bedre at han lager en egen tråd. Da drukner ikke innleggene i annet snakk. Dette har spesielt mye å si for andre brukere som lurer på det samme. Det er mye lettere å søke seg frem for å finne svaret når det er en egen tråd.

 

 

Jeg ser den nå Lar5, takker for den dasken...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Vel...

Membership expired nevnte EPO før meg. Jeg skrev innlegget etterpå uavhengig av hva han sa, ettersom jeg brukte mer enn 3min på å skrive det innlegget. Altså så jeg ikke hans innlegg før jeg hadde lagt inn mitt...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Jeg fikk interessen for modellfly etter å ha sett Youtube videoene til FliteTest, og har kjøpt 6 av modellene de selger. Det geniale med disse modellene er at du bestemmer hvilken elektronisk utstyr du vil ha de og etterhvert som du blir bedre å fly bytter du ut til kraftigere motor og annen propell etc. En del av morroa er å bygge modellene... :dremel:

 

Bestiller man flere modeller(jeg kjøpte 7stk) blir prisen pr. modell lavere, mine kom på 350kr/stk inkl. frakt, MVA og tollgebyr.

 

Flite Test Youtubekanal

 

 

 

Her er noen av modellen jeg har liggende som ikke bygd ennå;

 

 

 

 

 

Her er de modellen jeg har på ønskelisten :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hobby King har kommer med nye fly; BIX3 som er 3 versjon av Bixler flyet og Firstar EX 1600 FPV Glider. Førstnevnte er ikke kommet i butikken ennå og sistnevnte er laget av plast med EPO vinger/haleror etc.

Eneste du trenger er batteri, lader og sender/mottaker til Firstar EX1600.

 

NB! Hvis du velger å handle fra Hobby King, IKKE velg International (Registered) Air Mail!!! Gå heller for Fedex, DHL Express, EMS Express eller SingPost AirParcel(7-21 dager). Kjøp batterier på egen ordre og velg Fedex. Jeg bruker EMS frakt når det er dyre ting som veier lite(pakke under 2Kg og som har en verdi på over 1000kr.) pga at postensfortollingsgebyr er inkludert. Koster Singpost 40USD og EMS 80USD på en pakke der verdien er over 1000kr så er EMS billigere og mye kjappere.

 

FLY

Batteri

Sender/mottaker billig og greit

Sender/mottaker dyrere og bedre

Evt. Orange series

 

Itillegg til dette trenger du batterilader og kanskje LiPo bag.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...