Gå til innhold

[Løst] Ultrabook m docking som støtter 2x 2560x1440


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Er på leting etter en ultrabook med bra specs som har en docking som støtter 2stk skjermer med 2560x1440. Noen tips her??

Da må du nok på laptoper som Dell Latitude E7440 eller Lenovo ThinkPad T440s. De støtter docking-stasjoner som kan støtte skjermer av den størrelsen du sikter til. Men billig er det ikke.

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Er på leting etter en ultrabook med bra specs som har en docking som støtter 2stk skjermer med 2560x1440. Noen tips her??

Da må du nok på laptoper som Dell Latitude E7440 eller Lenovo ThinkPad T440s. De støtter docking-stasjoner som kan støtte skjermer av den størrelsen du sikter til. Men billig er det ikke.

 

 

Penger er ikke noe problem.

 

Har sett på T440s, men litt missfornøyd med at den ikke har HDMI.

Lenke til kommentar

 

Det har derimot Dell Latitude E7440 (på laptop'en). Men på docking er vel DisplayPort å foretrekke?

 

Ja, Displayport på dock hadde vært det beste.

 

Har du en link til dockingen til Dell PCen?

 

Du finner det på Dell sine sider.

 

Men jeg kan bekrefte at Dell sin docking-stasjon (fullskala) støtter to skjermer over både DisplayPort og DVI (bruker Dell docking både på jobb og hjemme). Ville vært rart om Lenovo ikke gjorde det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det har derimot Dell Latitude E7440 (på laptop'en). Men på docking er vel DisplayPort å foretrekke?

 

Ja, Displayport på dock hadde vært det beste.

 

Har du en link til dockingen til Dell PCen?

 

Du finner det på Dell sine sider.

 

Men jeg kan bekrefte at Dell sin docking-stasjon (fullskala) støtter to skjermer over både DisplayPort og DVI (bruker Dell docking både på jobb og hjemme). Ville vært rart om Lenovo ikke gjorde det samme.

 

 

HP EliteBook Folio 1040 er vel også ett alternativ? Samme skjermkort som Dell PC-en også.....

Lenke til kommentar

HP EliteBook Folio 1040 er vel også ett alternativ? Samme skjermkort som Dell PC-en også.....

Har hatt HP (EliteBook) før, og var ikke akkurat imponert over hvordan den laptopen fungerte. Dell (Latitude) har jeg derimot hatt gode erfaringer med.

 

Edit: har hatt Latitude D600, D630, og nå sist E7440.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Nå erstatter vel DP DVI. Hdmi lever vel i beste vellgående i versjon 2.0 og et must om du skal koble deg opp til TVer. Ikke at det kanskje er et typisk scenario for en som vanligvis bruker 2×1440p, men ikke å utelukke helt.

 

Ja og så har du også en del prosjektorer osv... med bare HDMI eller VGA for de som er på møter i ny og ne.

Lenke til kommentar

Skrev også "Egentlig"....

Så snakker vi om bedrifts ultrabooks her.

Jeg har ikke vært ett sted enda hvor projector ikke har VGA i tillegg til HDMI.

Mini hdmi har det dessuten vært mye problemer med og produsentene har kuttet ut den til fordel for mini dp som skalerer mye bedre.

Thinkpad x1 som jeg har kommer med mini dp til vga adapter og mini dp til dvi som eksempel. På dock er det full størrelse hdmi i tillegg til dp.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Anbefaler Dell Latitude E7440 (14") eller E7240 (12"). Begge har fullsize HDMI og mDP på selve laptopen. Skal du bruke VGA ut (uten docking), så må du bruke mDP til VGA adapter.

 

Ser at dustinhome.no har flere ulike konfigurasjoner av de, til greie priser.

 

Når det gjelder docking så støtter begge standard Dell E-dock, så du kan bruke begge disse:

 

Simple: http://www.dustinhome.no/product/5010641957/dell-e-port-ii-replikator-simple-130w-ac-latitude/

Den har 1x DVI, 1x Displayport og 1x VGA

 

Avansert:http://www.dustinhome.no/product/5010641956/dell-e-port-ii-replikator-advanced-130w-ac-latitude/

2x DVI og 2x DP, 1x VGA .

 

Går du for 12" så hadde jeg kjøpt en Dell E-docking spacer i tillegg.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Er dette monitorer som støtter daisy-chaining av displayport? Isåfall trenger du jo bare en laptop med en nyere Intel-prosessor og displayport.

Men med docking-stasjon slipper man å nappe ut kabler hver gang man skal ta med seg laptopen ut av huset. Særlig en docking-stasjon som Dell E-Port advanced har veldig mange tilkoblingsmuligheter, og benytter man seg av brorparten av disse vil man gjerne slippe å sette inn og ta ut kabler for hver gang.

 

@fflex: Hva angår E-docking spacer, det gjelder også for E7440, men man kan klare seg uten.

 

Selv har jeg en E7440 med i7. Med docking-stasjon er den virkelig en fullblods skrivebordserstatter.

Lenke til kommentar

 

Er dette monitorer som støtter daisy-chaining av displayport? Isåfall trenger du jo bare en laptop med en nyere Intel-prosessor og displayport.

Men med docking-stasjon slipper man å nappe ut kabler hver gang man skal ta med seg laptopen ut av huset. Særlig en docking-stasjon som Dell E-Port advanced har veldig mange tilkoblingsmuligheter, og benytter man seg av brorparten av disse vil man gjerne slippe å sette inn og ta ut kabler for hver gang.

 

@fflex: Hva angår E-docking spacer, det gjelder også for E7440, men man kan klare seg uten.

 

Selv har jeg en E7440 med i7. Med docking-stasjon er den virkelig en fullblods skrivebordserstatter.

 

 

Men støtter E7440 2560x1440? Er Intel HD4400 nok?

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

 

Men støtter E7440 2560x1440? Er Intel HD4400 nok?

HD4400 støtter 3840x2160@60Hz over displayport, som krever MST-støtte. Displayport 1.2 med MST-støtte er istand til å takle to skjermer på 2560x1440 fra samme kabel gjennom daisy-chaining.

 

 

Så igjennom dockingen vil den støtte 2560x1440 på 2 skjermer via displayportene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...