Gå til innhold

4TB til lagring i stasjonær pc - WD Red eller Green?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke brukes i Raid, kun som tillegg til den 2tb'en som står der idag.. Strømforbruket får være det det er :)

 

Den jeg har idag er en Green, og den trenger 2-3 sekunder for å komme igang når man ikke har spilt av noe fra den på en stund. Noen som vet om Red også er slik?

Lenke til kommentar

Raid kontrollere skal ha kontroll på disker og data integritet i et raid array.

Slike disker som WD RED eller andre " raid edition" har en nedsatt tidslimit for å gjøre egne feilrecovery prosedyrer.

På WD sine disker kalles mekanismen TLER.

Dette er for å unngå at disk ikke skal respondere til kontroller i tide men avslutte egen error kontroll raskere. Bra for en disk brukt i raid da kontrolleren tar over og ikke "failer" disken slik at man får et degradert raid array. Men ikke så bra for en normal disk da intern feilretting av diskdata kan bli avbrutt for tidlig og man får kanskje unødvendig disk error.

 

Det er bare å google wd+tler.Massevis av informasjon på nettet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Leser jo mye om NAS her, er det merkbar forskjell om jeg har en NAS eller intern hdd når den kun blir brukt til lagring og avspilling av musikk, filmer og bilder? (Ingen BD-iso)

Ingen merkbar forskjell. Ofte bare litt forskjell i firmwaren.

Da satser jeg på en liten NAS :)
Lenke til kommentar

Skal ikke brukes i Raid, kun som tillegg til den 2tb'en som står der idag.. Strømforbruket får være det det er :)

 

Den jeg har idag er en Green, og den trenger 2-3 sekunder for å komme igang når man ikke har spilt av noe fra den på en stund. Noen som vet om Red også er slik?

 

Det går ann å ordne så green diskene ikke spinner ned, sånn til informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...