Gå til innhold

Hamas på terrorlista?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det merkes at historien skrives av seierherreene Gothminister, milorg var nok terrorister de og, men det de gjorde var ikke negativt av den grunn. Å avfeie et argument med "skam deg," er ikke veldig sunt for debatten. Ta ballen ikke mannen ;)

Etter mitt syn er det en skam og sammenligne terrorister med frigjøringskjempere fra 2 verdenskrig. Totalt uakseptabelt. Jeg vet at en del PK folk i Norge ser på Hamas som frigjørere. Men de står som terrorister. Både EU og USA har de på terroristlista.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det nødvendigvis motsetninger å være terrorist og frihetskjemper? [...]

Men for å være terrorist så må vel nesten metoden(e) dine inkludere terror? RAF Bomber Command var terrorister, menneskene i/bak V1/V2 programmet var terrorister. Mange (øst)europeiske motstandsgrupper drev terror (feks ved mer eller mindre tilfeldige likvideringer av alt med tysk uniform eller bomber på jernbanelinjer osv.) Akkurat nosrke motstandsgrupper drev i svært liten grad med terror (selv om det var noen episoder).

Lenke til kommentar

Det er der jeg og føler mange bommer grovt. Det har blitt linn "inn" å være overdrevent kritisk til Norges historie og si at vi tross alt drev med terrorisme under krigen osv. men disse menneskene glemmer at det faktisk i svært liten grad var snakk om terrorisme. Å sammenligne motstandsfolk som angriper militært eller strategisk viktige mål med andre som målrettet går etter sivile er en enorm logisk brist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så lenge vi støtter og assosierer oss med terrorstater, mens vi selv er veldig nøye i våre aksjoner, spiller det vel ingen rolle for det samlede utfallet av korstoget vårt. Gleder meg til vi får de nye langtrekkende bombeflyene våre ..

Lenke til kommentar

 

 

Er det nødvendigvis motsetninger å være terrorist og frihetskjemper? [...]

Men for å være terrorist så må vel nesten metoden(e) dine inkludere terror? RAF Bomber Command var terrorister, menneskene i/bak V1/V2 programmet var terrorister. Mange (øst)europeiske motstandsgrupper drev terror (feks ved mer eller mindre tilfeldige likvideringer av alt med tysk uniform eller bomber på jernbanelinjer osv.) Akkurat nosrke motstandsgrupper drev i svært liten grad med terror (selv om det var noen episoder).
Jeg tenkte mer på Hamas når jeg skrev det der, når det kommer til Norske Motstandskjempere kan jeg rett og slett så lite, at jeg ikke kan si mye om dem. Når det kommer til det å si at milorg var terrorister er det sånn jeg ofte har hørt dem beskrevet av andre. Endret av egen9
Lenke til kommentar

Så lenge vi støtter og assosierer oss med terrorstater, mens vi selv er veldig nøye i våre aksjoner, spiller det vel ingen rolle for det samlede utfallet av korstoget vårt. Gleder meg til vi får de nye langtrekkende bombeflyene våre ..

 

Du har ikke gitt deg med de langtrekkende bombeflyene enda? :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Så lenge vi støtter og assosierer oss med terrorstater, mens vi selv er veldig nøye i våre aksjoner, spiller det vel ingen rolle for det samlede utfallet av korstoget vårt. Gleder meg til vi får de nye langtrekkende bombeflyene våre ..

 

Du har ikke gitt deg med de langtrekkende bombeflyene enda? :p

 

 

Unnskyld ;) mente så klart; de nye fine langtrekkende flyvende og bombebærende mursteinene våre, til den nette sum av xxxxxx ant tusen millioner norske oppumpede og nedtappede og sårt ufortjente oljedalers

 

 

Norges planlagte kjøp av nye jagerfly har en historisk høy prislapp, den er anslått til over 50 milliarder kroner. Men det koster også å vente på dem.

Les også:Dyrere Joint Strike Fighter

For hver av de ca. 10.000 timene de flyr til sammen i løpet av et år er prisen 70.000 kroner, bare for vedlikehold og drivstoff. At svært mange av flyene til enhver tid står på verksted, eller bygges om og moderniseres, koster også Forsvaret store summer, skriver Aftenposten.

Den norske F-16 flåten teller på papiret 57 fly. Langt over halvparten av dem befinner seg til enhver tid på verksted. På en gjennomsnittsdag er cirka 20 av de 57 tilgjengelige for oppdrag i Norge. I Bodø, der flesteparten av flyene normalt befinner seg, er 10 tilgjengelige på en god dag.

 

Det er noe som sier meg at prisen pr sprengt "lakenhue" kommer til å bli litt drøy .. men pyttsan, så lenge skuta kan gå, så lenge pumpa kan slå ... trlalala tiddeli BOM BOM BOM :green:

Lenke til kommentar

Er det nødvendigvis motsetninger å være terrorist og frihetskjemper? Jeg vil da hevde at Hamas fint kan være begge deler. Er du uenig i at Israels handlinger kan regnes som terror?

Israel sine handlinger er ikke terror. De forsvarer seg mot terror. Egentlig viser Israel humanisme. De kunne brukt langt sterkere midler. Synes de viser tålmodighet mot disse primitive terrorister.

Lenke til kommentar

 

Er det nødvendigvis motsetninger å være terrorist og frihetskjemper? Jeg vil da hevde at Hamas fint kan være begge deler. Er du uenig i at Israels handlinger kan regnes som terror?

Israel sine handlinger er ikke terror. De forsvarer seg mot terror. Egentlig viser Israel humanisme. De kunne brukt langt sterkere midler. Synes de viser tålmodighet mot disse primitive terrorister.

 

 

Jeg vil hevde at Israel har hatt mange episoder som kan defineres som terror. Slik det blir fremstilt i denne videoen finner jeg hvertfall terror som et passende begrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det nødvendigvis motsetninger å være terrorist og frihetskjemper? Jeg vil da hevde at Hamas fint kan være begge deler. Er du uenig i at Israels handlinger kan regnes som terror?

Israel sine handlinger er ikke terror. De forsvarer seg mot terror. Egentlig viser Israel humanisme. De kunne brukt langt sterkere midler. Synes de viser tålmodighet mot disse primitive terrorister.

 

 

Jeg vil hevde at Israel har hatt mange episoder som kan defineres som terror. Slik det blir fremstilt i denne videoen finner jeg hvertfall terror som et passende begrep.

 

Mange som i dag hevder mye rart for og sverte Israel. Man ser det man vil se. Det som er sikkert er at Hamas skyter mot Israel og Israel forsvarer seg.

Lenke til kommentar

 

 

Så lenge vi støtter og assosierer oss med terrorstater, mens vi selv er veldig nøye i våre aksjoner, spiller det vel ingen rolle for det samlede utfallet av korstoget vårt. Gleder meg til vi får de nye langtrekkende bombeflyene våre ..

 

Du har ikke gitt deg med de langtrekkende bombeflyene enda? :p

 

 

Unnskyld ;) mente så klart; de nye fine langtrekkende flyvende og bombebærende mursteinene våre, til den nette sum av xxxxxx ant tusen millioner norske oppumpede og nedtappede og sårt ufortjente oljedalers

 

 

Norges planlagte kjøp av nye jagerfly har en historisk høy prislapp, den er anslått til over 50 milliarder kroner. Men det koster også å vente på dem.

Les også:Dyrere Joint Strike Fighter

For hver av de ca. 10.000 timene de flyr til sammen i løpet av et år er prisen 70.000 kroner, bare for vedlikehold og drivstoff. At svært mange av flyene til enhver tid står på verksted, eller bygges om og moderniseres, koster også Forsvaret store summer, skriver Aftenposten.

Den norske F-16 flåten teller på papiret 57 fly. Langt over halvparten av dem befinner seg til enhver tid på verksted. På en gjennomsnittsdag er cirka 20 av de 57 tilgjengelige for oppdrag i Norge. I Bodø, der flesteparten av flyene normalt befinner seg, er 10 tilgjengelige på en god dag.

 

Det er noe som sier meg at prisen pr sprengt "lakenhue" kommer til å bli litt drøy .. men pyttsan, så lenge skuta kan gå, så lenge pumpa kan slå ... trlalala tiddeli BOM BOM BOM :green:

 

 

Skal ikke ødelegge ved å påpeke at de hverken er langtrekkende eller bombefly :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det nødvendigvis motsetninger å være terrorist og frihetskjemper? Jeg vil da hevde at Hamas fint kan være begge deler. Er du uenig i at Israels handlinger kan regnes som terror?

Israel sine handlinger er ikke terror. De forsvarer seg mot terror. Egentlig viser Israel humanisme. De kunne brukt langt sterkere midler. Synes de viser tålmodighet mot disse primitive terrorister.

 

 

Jeg vil hevde at Israel har hatt mange episoder som kan defineres som terror. Slik det blir fremstilt i denne videoen finner jeg hvertfall terror som et passende begrep.

 

Mange som i dag hevder mye rart for og sverte Israel. Man ser det man vil se. Det som er sikkert er at Hamas skyter mot Israel og Israel forsvarer seg.

 

Hvem som angriper og hvem som forsvarer totalt sett er i beste fall vagt.

 

Hvem som dreper og hvem som ikke makter å drepe er i alle fall klart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Er det nødvendigvis motsetninger å være terrorist og frihetskjemper? Jeg vil da hevde at Hamas fint kan være begge deler. Er du uenig i at Israels handlinger kan regnes som terror?

Israel sine handlinger er ikke terror. De forsvarer seg mot terror. Egentlig viser Israel humanisme. De kunne brukt langt sterkere midler. Synes de viser tålmodighet mot disse primitive terrorister.

Nå hevdet jeg aldri noe om Israels motiver, som kanskje kan beskrives som forsvar (jeg er uenig, men..), men definisjonen sa intet om motiv, så en kan fortsatt si at Israel driver med terrorisme selvom du mener de forsvarer seg.

 

Nå til det om at de forsvarer seg. Kan det kalles det når de okkuperer utgangspunktet? Jeg skal ikke gå "Israel burde ikke eksisterte!" her, men de er jo åpenbart utenfor sine opprinnelige grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Og sammenligne en terroristorganisasjon med Milorg og gutta på skauen. Er egentlig totalt uakseptabelt. Hamas har ansvaret for at hundrevis av små barn og sivile daglig blir drept, da de bevist ofrer sine egne. Du burde egentlig skamme deg.

En rekke sivile nordmenn ble også drept som følge handlingene til gutta på skauen. Jeg synes faktisk dette var en veldig god sammenligning som setter ting i perspektiv. Det er derimot du som burde skamme deg for å avfeie et argument på den måten.

 

Hamas er terrorister. Det var ikke gutta på skauen eller Milorg. Skam deg.

 

 

Jo, de var terrorister. "Skam deg".

 

Israel elsker jo å bruke ordet terrorist mot alle som angriper dem. Attpåtil, klarer du å si at: "Hamas ofrer hundrevis av barn og sivile mennesker". Har du peiling på hvor tettbefolket Gaza egentlig er. Uansett hvor Israelerne skyter, er de dømt til å treffe mennesker og barn.

 

Hadde Milorg og gutta på skauen eksistert idag, hadde de blitt stemplet som terrorister.

Endret av Snow_Cat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hamas er vel folkevalgte i Palestina. På hvilken måte skiller Hamas seg fra regjeringen i Israel, eller i USA for den saks skyld?

Hamas ble valgt inn i 2006. Det er 8 år siden. I Israel og USA har de hatt to valg siden da.

Fant ikke noen meningsmålinger fra i år, men disse

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4366663,00.html

http://www.jpost.com/Middle-East/Poll-Hamas-continues-to-lose-popularity-among-Palestinians-309372

http://www.timesofisrael.com/palestinian-support-for-hamas-rocket-fire-plummets-poll-finds/

http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/04/islamic-jihad-support-gaza-expense-hamas.html

vitner om at Hamas har rundt 30% av folket med seg, altså på ingen måte en majoritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Milorg og gutta på skauen eksistert idag, hadde de blitt stemplet som terrorister.

 

De hadde nok blitt stemplet som terrorister av tyskerne, men ikke av de allierte.

Forskjellen på milorg/gutta på skauen og Hamas er uansett STOR. Hamas har gått DIREKTE etter sivile mål for å spre så mye terror som mulig. Milorg gikk mot MILITÆRE mål, og gjorde det de kunne for å unngå sivile tap (selv om det dessverre også gikk tapt endel sivile). Dersom folk ikke klarer å se denne SOLEKLARE forskjellen, er det virkelig noe galt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...