Gå til innhold

5.1 surround sluttet å fungere ved oppgradering av Windows


Anbefalte innlegg

Hei

 

da jeg hadde xp virket sorund på pc men da jeg oppgraderte til win 8 og oppdtaterte til 8.1 har kun 2 kanler virket,har gått i gjeonnom instilinger for enhet for instillinger uten og bli noe klokere på det,enten er det to foran og sub og stokker man på stikk på plugger på lydkort får jeg senter og sub

Endret av Brake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under kontrollpanel og lyd, har du satt det til å være 5.1 under en av fanene der?

Kan også kjøre test, slik at maskinen sier hvilke kanal den sender lyd til, og dermed lett å kunne se om man har koblet riktig.

 

Selve utgangene skal ikke være annerledes. Siden du nevner at du har oppgradert fra XP til Win 8/8.1, så høres det nesten ut som en eldre PC? Nyere PCer har som regel lydkort som merker at du plugger i en ny komponent, og spør hva det er, slik at du i vinduet som popper opp sier hva du plugget inn.

 

 

Hva er det du plugger i? Anlegg osv? er det analog eller digital overføring?

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har sjekket den biten og testet ett annet lydkort med samme resutat,kjørt teset og alt såt funke testet ut ett annet pci kydkort med samme resultat,anlegget jeg bruker er et soround tilkoblet pc mener det det er analog ,kjørte nyistalasjon med bare win 8 pro på nytt men er ikke noe bedre,så jeg vet ikje mere jeg kan gjøre

Lenke til kommentar

Anbefaler at du kommer med litt mer spesifikasjoner på den gamle pcen.

 

Hvis hovedkortet ditt er såpass gammelt at det ikke støtter Integrert surround lyd kan problemet ligge der, i andre tilfeller ligger problemet i at man ikke har lastet ned de siste oppdaterte driverne fra produsenten av lydkortet til Windows 8.1

 

Igjen, kom med litt specs så kan vi sikkert hjelpe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...