Gå til innhold

call of duty


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke helt jeg... Stephen Penrose var OK da han var yngre, men de siste årene før han døde, ble han så pro USA at han mistet all troverdighet. Det han har gjort som er bra er f. eks. The World at War serien fra 1974 sammen med BBC.

 

Bra krigsfilmer: Das Boot og Stalingrad.

 

Den dårligste jeg har sett må være A bridge too far, med Sean Connery og Liv Ullman.

Om du likte Stalingrad så vil jeg absolutt anbefale "Talvisota" (Winter War). Det er en finsk film som handler om krigen mellom Finnland og Russland i '39.

 

http://www.imdb.com/title/tt0098437

 

Om du synes "A Bridge Too Far" er den dårligste krigs-filmen du har sett så har du pokkern meg ikke sett mange dårlige filmer. Windtalkers er vel definitivt den verste. Lenge sida jeg har ledd så fært i en krigsfilm som da jeg så de siste scenene der de blir angripi som bare rakkern. Og der han indianern byner å bruke den øksa si.. :lol:

Lenke til kommentar

Ja, etter min oppfatning så sloss "Windtalkers" og "A bridge too far" om være historiens dårligste krigsfilm. De er bare flaue begge to.

 

Skal sjekke ut den finske filmen. Men det er fra mellomkrigstiden det da, ikke WW2?

 

EDIT: PS. Jeg har både ABTF og Windtalkers. De trekker kvaliteten på DVD samlingen min betrakelig ned...

Lenke til kommentar
Ja, etter min oppfatning så sloss "Windtalkers" og "A bridge too far" om være historiens dårligste krigsfilm. De er bare flaue begge to.

 

Skal sjekke ut den finske filmen. Men det er fra mellomkrigstiden det da, ikke WW2?

 

EDIT: PS. Jeg har både ABTF og Windtalkers. De trekker kvaliteten på DVD samlingen min betrakelig ned...

heh i motsetning til populær norsk oppfatning, så startet ikke ww2 med invasjonen av Norge i 1940... :)

Lenke til kommentar
Ja, etter min oppfatning så sloss "Windtalkers" og "A bridge too far" om være historiens dårligste krigsfilm. De er bare flaue begge to.

 

Skal sjekke ut den finske filmen. Men det er fra mellomkrigstiden det da, ikke WW2?

 

EDIT: PS. Jeg har både ABTF og Windtalkers. De trekker kvaliteten på DVD samlingen min betrakelig ned...

heh i motsetning til populær norsk oppfatning, så startet ikke ww2 med invasjonen av Norge i 1940... :)

Hehe, neida, jeg vet godt at WW2 begynner med angrepet på Polen i 1939. Jeg var bare ikke klar over at Vinterkrigen foregikk i 1939-1940, jeg trodde merkelig nok den var rundt 1936 eller deromkring. I stand corrected Sir!

 

Anyway, mange historikere mener WW2 startet i 1941 (Sovjet-Unionen, USA og Japan blir med) og var over august 1945 (Japan kapitulerer).

Lenke til kommentar
vel, jeg synes ikke Windtalkers var så ille da, men  (ikke drep meg!) jeg synes Pearl Harbour var ganske kul også da...

Hehe! PH er også dårlig. Fremstiller Japanere som aper og er ellers noe av det mest Nazistiske/Überpatriotiske US/Hollywood har hostet opp. Men den er dødsfett laget, render og audio, absolutt. H3lvete, jeg har Pearl Harbour, A bridge too far og Windtalkers. Den dårligste krigsfilm samlingen i historien! :roll:

 

Hmm, så mange WW2 filmer jeg har da:

Saving Private Ryan (Helt grei)

The Thin Red Line (Den synes jeg er kjempe bra!)

Stalingrad (Bra)

Das Boot (Bra)

A bridge too far (Nope)

Windtalkers (Nei nei nei)

Return from the River Kwai (Hehe! Nei!)

The Third Reich in Color (Farge film fra 1936-1945) Kult å se den tiden i farger!

Brittain at War in Color (Farge film fra 1939 til 1945) Kule fargefilmer fra krigen.

Enemy at the Gates (Bra!)

The World at War serien (10 DVD'er med 4 episoder på hver.) Veldig bra dokumentar.

 

Ønsker meg:

BoB

Ørneredet

Kanonene på Navarone

The Dirty Dozen

Lenke til kommentar
Ja, etter min oppfatning så sloss "Windtalkers" og "A bridge too far" om være historiens dårligste krigsfilm. De er bare flaue begge to.

 

Skal sjekke ut den finske filmen. Men det er fra mellomkrigstiden det da, ikke WW2?

 

EDIT: PS. Jeg har både ABTF og Windtalkers. De trekker kvaliteten på DVD samlingen min betrakelig ned...

Høsten/Vintern '39-40 om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...