Gå til innhold

Amazon vil levere pakker med droner – søker tillatelse til testflyvninger


Anbefalte innlegg

 

Dette kommer til å være dyrt og snevert i starten, blir også interessant å se hvordan de tar hånd om støy.

 

AtW

 

 

Sikkert på samme måte som de gjør med budbiler...

 

 

Hmm, per i dag så er det jo sånn at når man som tiltakshaver må gjøre en støyutredning om man bygger en vei, eller flyplass, og eventuelt gjøre tiltak, virker litt vanskeligere når det er snakk om droner, tenker du at man får avinor eller tilsvarende til å lage "tuneller" der droner kan fly, og man leier plass der?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

 

 

Disse i tettbygd strøk? Det blir gøy når de faller ut av himmelen. Noen undervurderer turbulensen rundt og mellom bygninger kraftig. Dette kan kun benyttes til grisgrendte strøk og i ferdig definerte korridorer.

Ja, det er grunn til å anta at folk som designer flyvende farkoster ikke vet noe som helst om turbulens og flyforhold.

 

AtW

Google "Værøy". Fin flyplass med en interessant (for)historie. Selv om en vet om noe så er det ikke sikkert at en har baller nok til å si nei til markedskreftene.

Lenke til kommentar

 

 

Disse i tettbygd strøk? Det blir gøy når de faller ut av himmelen. Noen undervurderer turbulensen rundt og mellom bygninger kraftig. Dette kan kun benyttes til grisgrendte strøk og i ferdig definerte korridorer.

Ja, det er grunn til å anta at folk som designer flyvende farkoster ikke vet noe som helst om turbulens og flyforhold.

 

AtW

Google "Værøy". Fin flyplass med en interessant (for)historie. Selv om en vet om noe så er det ikke sikkert at en har baller nok til å si nei til markedskreftene.

 

 

Det er vesentlig forskjell på at enkeltulykker vil skje pga dårlige vurderinger, her som i all annen transport, og en systematisk mangel på evne til å ta høyde for noe så grunnleggende som økt vind rundt bygninger som du driver å insinuerer. Hvor inkompetente er det egentlig du tror folk er?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, per i dag så er det jo sånn at når man som tiltakshaver må gjøre en støyutredning om man bygger en vei, eller flyplass, og eventuelt gjøre tiltak, virker litt vanskeligere når det er snakk om droner, tenker du at man får avinor eller tilsvarende til å lage "tuneller" der droner kan fly, og man leier plass der?

 

AtW

 

 

 

 

Jeg har ikke hørt om noen budfirma som til nå ha måtte gjøre noe støyutredning fordi de vil ha en Ford Transit Connect rullende på en vei med noen pakker i uken, så ser ikke behovet for det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hmm, per i dag så er det jo sånn at når man som tiltakshaver må gjøre en støyutredning om man bygger en vei, eller flyplass, og eventuelt gjøre tiltak, virker litt vanskeligere når det er snakk om droner, tenker du at man får avinor eller tilsvarende til å lage "tuneller" der droner kan fly, og man leier plass der?

 

AtW

 

 

 

 

Jeg har ikke hørt om noen budfirma som til nå ha måtte gjøre noe støyutredning fordi de vil ha en Ford Transit Connect rullende på en vei med noen pakker i uken, så ser ikke behovet for det ;)

 

Det er fordi støyutredningen altså gjøres når veien bygges, basert på forventet trafikk. Droneflyging i stor skala blir derimot et nytt tiltak, som antagelig vil kreve egne vurderinger. I hvert fall etter norske regler - regelverket i USA for dette er ganske sikkert ikke helt likt.

Lenke til kommentar

 

Hmm, per i dag så er det jo sånn at når man som tiltakshaver må gjøre en støyutredning om man bygger en vei, eller flyplass, og eventuelt gjøre tiltak, virker litt vanskeligere når det er snakk om droner, tenker du at man får avinor eller tilsvarende til å lage "tuneller" der droner kan fly, og man leier plass der?

 

AtW

 

 

 

 

Jeg har ikke hørt om noen budfirma som til nå ha måtte gjøre noe støyutredning fordi de vil ha en Ford Transit Connect rullende på en vei med noen pakker i uken, så ser ikke behovet for det ;)

 

 

Det er jo ganske naturlig at du ikke har hørt om, iogmed at det som jeg skrev ikke er sånn det foregår når det gjøres støyutredninger,det er de som bygger infrastrukturen som har ansvaret, og en flyvende ting blir ikke stille bare man har batterier. At det er støykilder ellers er jo heller ikke noe godt argument her til lands ihvertfall, da det er totalstøyen som brukes for å vurdere folks belastning, så det er strengere krav i praksis om det er mye støy fra før.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Det er vesentlig forskjell på at enkeltulykker vil skje pga dårlige vurderinger, her som i all annen transport, og en systematisk mangel på evne til å ta høyde for noe så grunnleggende som økt vind rundt bygninger som du driver å insinuerer. Hvor inkompetente er det egentlig du tror folk er?

 

AtW

 

Inkompetente nok til å bygge en flyplass på Værøy. Ulykken var varslet før første spadestikk.

 

Hvem har turbulenskart for Manhattan? Eller Barcode? Skal vi ha windshare varsling over hele den fysiske verden?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det er vesentlig forskjell på at enkeltulykker vil skje pga dårlige vurderinger, her som i all annen transport, og en systematisk mangel på evne til å ta høyde for noe så grunnleggende som økt vind rundt bygninger som du driver å insinuerer. Hvor inkompetente er det egentlig du tror folk er?

 

AtW

 

Inkompetente nok til å bygge en flyplass på Værøy. Ulykken var varslet før første spadestikk.

 

Hvem har turbulenskart for Manhattan? Eller Barcode? Skal vi ha windshare varsling over hele den fysiske verden?

 

Ingen som har sagt de har noe turbulenskart, men du går høyt på banen og sier du undervurderer turbulensen kraftig, les, at de ikke vet noe om styrken av turbulens rundt bygninger, har du for vane å regne med at ingeniører som driver med luftfartsprodukter er totalt inkompetente innenfor sitt virke, om nei, hvorfor tror du disse er det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

 

Det er vesentlig forskjell på at enkeltulykker vil skje pga dårlige vurderinger, her som i all annen transport, og en systematisk mangel på evne til å ta høyde for noe så grunnleggende som økt vind rundt bygninger som du driver å insinuerer. Hvor inkompetente er det egentlig du tror folk er?

 

AtW

Inkompetente nok til å bygge en flyplass på Værøy. Ulykken var varslet før første spadestikk.

 

Hvem har turbulenskart for Manhattan? Eller Barcode? Skal vi ha windshare varsling over hele den fysiske verden?

 

Ingen som har sagt de har noe turbulenskart, men du går høyt på banen og sier du undervurderer turbulensen kraftig, les, at de ikke vet noe om styrken av turbulens rundt bygninger, har du for vane å regne med at ingeniører som driver med luftfartsprodukter er totalt inkompetente innenfor sitt virke, om nei, hvorfor tror du disse er det?

 

AtW

 

Jeg er ikke så redd for ingeniørene, men blårussen med sin fikse ideer. Fagfolk sa om Værøy at det var galematias å bygge flyplass der. Næringsliv og politikere tvang igjennom. Ikke bli overrasket om vi ser samme idiotien her.

 

Når det kommer til turbulens rundt bygninger så vet vi at den kan bli veldig heftig og veldig uforutsigbar. Det alene gjør dette til et pr-stunt og ikke en genial idé. Problemet oppstår når pengefolka ikke forstår dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...