Gå til innhold

Slutte å være nervøs for oppkjøring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Vet hvordan føles og jeg håper at alt gikk bra med din oppkjøring=)

Jeg skal ha oppkjøring for andre ganger på mandag og jeg er kjempe stressa.

Grunn til jeg har strøket først gang var at jeg har ikke kjørt miljø-økonomisk.

Har tatt en del ekstra timer etter det hos trafikkskolen. Læreren sa at jeg trengte kun små justering, men til slutt pga nervøsiteten virket det slik jeg har blitt verre enn før.

Jeg føler at jeg kommer til å stryke igjen =/

Endret av Paradoxal
Lenke til kommentar

Slutte å være nervøs før oppkjøring? Betyr lappen i det hele tatt noe for deg, så kommer du ikke til å slutte å være nervøs før du har begynt. Ca 5 min inn i oppkjøringa så tenker du ikke noe på det, og kjører som om det skulle vært hvilken som helst annen kjøretime. Følg med, bruk god tid og spør om du lurer på noe underveis så kan jeg garantere at du står.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er også ganske nervøs før oppkjøring ( i morgen) hadde kjøretime i dag, midt på dagen( samme tid som jeg skal kjøre opp) og det gikk veldig dårlig og derfor fikk jeg veldig dårlig selvtillit. Tror jeg styrker i morgen, men prøver å visualisere kjøreturen og tenke at jeg er flink nok. 

Lenke til kommentar

Det sies at en dårlig generalprøve gir god premiere. Nå er vel strengt tatt oppkjøringen unnagjort for din del siden det ble postet for to dager siden, så jeg håper det gikk bra

 

Det er mye mer læring i å gjøre feil enn å gjøre alt rett, og kjørelærere vil ofte legge lista høyere rett før opplæring for å fikse på så mye som mulig. Det oppleves gjerne som at du gjør det dårligere, når det motsatte er tilfellet.

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Det sies at en dårlig generalprøve gir god premiere. Nå er vel strengt tatt oppkjøringen unnagjort for din del siden det ble postet for to dager siden, så jeg håper det gikk bra

 

Det er mye mer læring i å gjøre feil enn å gjøre alt rett, og kjørelærere vil ofte legge lista høyere rett før opplæring for å fikse på så mye som mulig. Det oppleves gjerne som at du gjør det dårligere, når det motsatte er tilfellet.

Kanskje det er sant, for jeg besto :) Kjørelærer bør vel sette lista høyere med en som har oppkjøring dagen etter enn en som har oppkjøring om 3 måneder. Nervene forsvant når jeg kjørte ut fra trafikkstasjonen pga. god start

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal snart har oppkjøring, tredje gang jeg kjører opp, kjenner at jeg er nervøs. Men jeg ønsker deres beste tips på å ta lukker/komme meg igjennom rundkjøringer. Jeg tror jeg har kommet frem til en liten teori selv hvordan jeg skal klare det og det er når jeg ser de fra venstre begynner å senke farten/stopper begynner jeg å kjøre, siden de bilene de som kommer fra min venstre må vike for bruker jo litt tid på å komme gjennom rundkjøringen, slik at det blir klart for meg å kjøre? Har dere noen andre tips? Og er det noen av dere som har måttet tatt lukkepakering på oppkjøring?

Lenke til kommentar

Skal snart har oppkjøring, tredje gang jeg kjører opp, kjenner at jeg er nervøs. Men jeg ønsker deres beste tips på å ta lukker/komme meg igjennom rundkjøringer. Jeg tror jeg har kommet frem til en liten teori selv hvordan jeg skal klare det og det er når jeg ser de fra venstre begynner å senke farten/stopper begynner jeg å kjøre, siden de bilene de som kommer fra min venstre må vike for bruker jo litt tid på å komme gjennom rundkjøringen, slik at det blir klart for meg å kjøre? Har dere noen andre tips? Og er det noen av dere som har måttet tatt lukkepakering på oppkjøring?

Eg måtte parkere flere ganger under min oppkjøring, men lukeparkerte ikkje. Når det gjelder rundkjøring så er det viktig å "planlegge godt" leggje merke til plassering og tegngiving frå dei andre. Du skal altså ikkje "brase" med full fart inn mot rundkjøringa for å så stoppa heilt opp (for å få øveblikk) Du bør få eit overblikk så tidleg som mogeleg,men ikkje senk farten for tidlig heller (då senker du trafikken og det liker ikkje sensor) Holdt sjølv på å spy før oppkjøringa, men slutta å vera nervøs etter 2 minutt. Bare slapp av! Kor skal du kjøre opp? 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vet hvordan føles og jeg håper at alt gikk bra med din oppkjøring=)

Jeg skal ha oppkjøring for andre ganger på mandag og jeg er kjempe stressa.

Grunn til jeg har strøket først gang var at jeg har ikke kjørt miljø-økonomisk.

Har tatt en del ekstra timer etter det hos trafikkskolen. Læreren sa at jeg trengte kun små justering, men til slutt pga nervøsiteten virket det slik jeg har blitt verre enn før.

Jeg føler at jeg kommer til å stryke igjen =/

 

Dette hørtes veldig rart ut. Man må ha kjørt VELDIG lite økonomisk dersom det skal være grunn til å stryke. Tror det må ha vært noen andre underliggende momenter. Uansett gratulerer med lappen til slutt! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...