Gå til innhold

fant en raritet på loppis, noen som aner hva d er?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom over en skikkelig kul greie på loppemarked i går, men aner ikke hva den egentlig er.. jeg liker å tenke st det er en NASA rekvisitt ;)

 

Noen som vet hva det er?

 

På den sorte tingen bak som jeg antar er et filter, står det helly hansen, det går også en sort og en rød ledning ut av den. I front er det noe som ligner en volumknott, med av/på funksjon. Det er også klistremerke på den som det står "agro" på noe som peker mot jordbruk?post-182444-0-34336000-1403986319_thumb.jpgpost-182444-0-55515800-1403986341_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står vanguard på fronten?

Tipper det er en hjelm til rollespill/del av kostyme.

For, vanguard er så vidt jeg ser en spill-hjelm.

 

Ser det ut som om den har noe funksjon?

Er det noe produsent-navn, nummer eller noe på den fra fabrikken?

Evt på filteret?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ja, det står faktisk vanguard på fronten der, men jeg har vanskelig for og tro at det er noe rollespill greier. På den kontakten nederst til høyre er det 4 pinner, og det ser ut som tilkobling til noe gammelt utstyr, men har ikke fjerneste anelse hva det skulle være..

 

På filteret står det gassfilter klasse 2, støvfilter klasse 2c. Filteret er et påskruingsfilter og er merket med feb 1989, og produsert av helly hansen.

 

Det går til en vifte som kan minne litt om det du ser på en støvsuger når du bytter pose.

 

På filteret står det;

 

post-182444-0-70209700-1403991567_thumb.jpgpost-182444-0-63435300-1403991592_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser ut som noe som brukes ved f.eks. sprøyting med sprøytemidler/gift etc. Hvor man bruker en drakt utenpå denne igjen for å få det tett. Tipper det også sitter en vifte og batterier eller noe under delselet i front.

 

Tenk bio hazard suit. :p

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Da er det rett og slett en slags gass-maske ja, kan nok brukes til mye rart.

F.eks ved fjerning av asbest, gasse byggninger, til lakkering, osv.

 

Litt fancy mtp. at den ikke har stoff ned til skuldrene, men metall.

Antagelig trenger du ikke ha heldekkende klær da det gjerne er overtrykk inni hjelmen, som gjør at ren luft alltid går ut, om du kobler på resten av det som skal kobles på.

 

Sånn den er nå, uten å koble til noe, er den ubrukelig. Fordi det du puster ut er det du puster inn igjen, det vil bygge seg opp masse CO2 i hjelmen og du dør etterhvert.

Du må ikke finne på å bruke den til noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den ser veldig spesiell ut og det var derfor jeg også endte opp med å handle:)

 

Kanskje jeg skulle forsøke å få den vifta til å virke? Kanskje den knappen foran er av/på og hastighet på vifta?

 

 

Stili å kle på seg hvit kjeledress med denne og bruke den til karneval:)

Lenke til kommentar

ser ut som en friskluftmaske/hjelm, brukes under typisk lokal skadelig gass og kjemikaliearbeid, sveising f.eks hvor du står i en sky av skadelig røyk men røyken forsvinner opp i et avsuk over hodet ditt. Eller maling med skadelige løsemidler. Kraftig rengjøringsarbeid, alt mulig rart. Dessverre ikke noe kulere enn det :/

Men du kan jo late som :p

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ser ut som en friskluftmaske/hjelm, brukes under typisk lokal skadelig gass og kjemikaliearbeid, sveising f.eks hvor du står i en sky av skadelig røyk men røyken forsvinner opp i et avsuk over hodet ditt. Eller maling med skadelige løsemidler. Kraftig rengjøringsarbeid, alt mulig rart. Dessverre ikke noe kulere enn det :/

Men du kan jo late som :p

 

Jeg vil også tro det er en friskluftsmaske som er snart 30 år, selve hjelmen ser ganske så vulgær ut, og det er jo artig.

 

Jeg skal se om ikke jeg finner utav hvor mange volt motoren skal ha.

 

Jeg tipper en friskluftsmaske anno 2010 ikke er på langt når like kul som denna :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...