Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale meg en god digitalklokke med de viktigste funksjonene? Er ikke mange digitalklokker som har fanget min interesse mtp utseende, og dette utsetter kjøpshandelen.

 

Så det jeg er ute etter er en robust digitalklokke som tåler alt. Den skal også være brukbar stilig/pen - (om det er mulig?)

 

(:

Hvilket prisnivå vil du ha klokka på?

 

1000-3000 kr.

 

Hmm, ein casio G-shock av eitt eller anna slag kan jo vera aktuelt.

 

Men eg tykkjer likevel du bør slenge inn litt cash og gå for en Suunto Core!

 

Suunto Core var jo utrolig stilig, men hører den har noen svakheter - som bla. dårlig lys i mørke omgivelser.

 

Jeg er åpen for forslag, og står foreløpig om:

 

* Casio Pathfinder

* Suunto Core

* Casio G-Shock

 

Klokken bør tåle mye, være vanntett, ha god lysstyrke i mørket, stoppeklokke + div. andre funksjoner en egentlig ikke trenger.

Endret av Donnie Darko
Lenke til kommentar

Mitt neste prosjekt er å få tak i ein vintage Tag Heuer 844/5. Orjannr, har du erfaring med slike?

Dessverre, ikke i det hele tatt, annet enn det jeg har lest meg til på WUS o.l - og det kan vel kjapt oppsummeres til: Tøffe vintage dykkere fra 80-tallet, vanskelig å få tak i en urørt en - men det finnes masse der ute som har aftermarket dial eller hender. Ser kjempekul ut på Nato.

Lenke til kommentar

Var innom byen og tok ett spontankjøp, fant en fin Rolex i vinduet jeg bare måtte ha :)

Skulle ønske jeg hadde råd til å gjøre det samme :(

Tja, jeg har forsåvidt råd til å spontankjøpe en Rolex, men synes det er rimelig harry og foretrekker heller klokker med høy kvalitet til langt lavere pris.

 

Derfor har jeg en Stowa og en Zeno som ikke har samme evne til å imponere med mindre du treffer på noen med peiling på klokker.

Lenke til kommentar

Mythos: Nå skal man ikke glemme at Rolex er en produesnt med egne in-house verk, og svært god kvalitet på disse. Man kan ikke akkurat sammenlikne disse med de relativt sett "kjipe" og nesten utelukkende umodifiserte (mekanisk sett) ETA-verkene i Stowaer.

 

At Rolex-merket i dag har et harry-stempel er jo mye fordi det er det "klokke-bavianene" med penger kjøper seg, men folk uten peiling på klokker har også flyttet over på Hublot, Audemars Piguet osv. En annen ting er jo at man stort sett går ut fra at en Rolex er fake (litt avhengig av hvem den sitter på) fordi det er så mange fakes.

 

Selv sikler jeg litt på en girard-perregaux, det er en til salgs på tidssonen til det jeg tror er en god pris, men 10k+ for en klokke kan jeg ikke forsvare på noen år enda, dessverre.

Lenke til kommentar

Hallo DRIT i folk som ikkje har peiling på ur, la dei tru at Rolex er harry, og at eksemplaret akkurat du har på deg er fake. Dei skjønar ikkje greia med dyre ur uansett, det er akkurat som med brunt brennevin- it's an aquired taste.

 

Det viktigaste er at ein sjølv er tilfreds med uret, og at det ligg meir bak kjøpet enn at dama di syntes den såg bra ut. For meg er historie og rennome ein viktig bit, ikkje berre uret i seg sjølv. For då kunne ein jo liksågodt går rundt med ein skikkelig gjennomført fake enn ekte saker liksom.

 

Folk som ikkje skjønar greia får heller gå rundt i Fossil, Guess, Police og anna drit om dei vil.

 

[/OT]

 

Herregud det gjekk akkurat opp for meg at Fortis har utruleg mange kule klokker, sjølv om eg har sneia innom heimesida deira fleire gonger. Jækla synd at MarineMaster'n med blå bezel/hands er discontinued :(

Lenke til kommentar

Hallo DRIT i folk som ikkje har peiling på ur, la dei tru at Rolex er harry, og at eksemplaret akkurat du har på deg er fake. Dei skjønar ikkje greia med dyre ur uansett, det er akkurat som med brunt brennevin- it's an aquired taste.

 

Det viktigaste er at ein sjølv er tilfreds med uret, og at det ligg meir bak kjøpet enn at dama di syntes den såg bra ut. For meg er historie og rennome ein viktig bit, ikkje berre uret i seg sjølv. For då kunne ein jo liksågodt går rundt med ein skikkelig gjennomført fake enn ekte saker liksom.

 

Folk som ikkje skjønar greia får heller gå rundt i Fossil, Guess, Police og anna drit om dei vil.

 

[/OT]

 

Herregud det gjekk akkurat opp for meg at Fortis har utruleg mange kule klokker, sjølv om eg har sneia innom heimesida deira fleire gonger. Jækla synd at MarineMaster'n med blå bezel/hands er discontinued :(

Vel talt. Fortis har mye kult, men mange av urene deres er veldig høye, det vil si at kassen er høy når du har den på håndleddet. Og - skal det være Marinemaster, så skal det være Seiko!

 

Ta evt en titt på lillebroren Seiko Sumo - ikke mange klokker hvor du får så sykt mye for pengene!

Lenke til kommentar

Hehe, ja eg har sikla ein del på Seiko sin MM, men har også lagt merke til kritikken retta mot lenka. 20mm lugs på ei 44mm urkasse ser ikkje heilt proporjonalt ut, og eg tenker at uret lett kan ligge ustabilt på handledde då? Hmmm...

 

Bortsett frå det så er MM'en til å eta opp. Samme gjeld forsåvidt Sumoen, men eg er ikkje heilt fan av hendene og "dottane" som markerer kvar heile time..tek litt for mykje av plassen på urskiva (er det dette som kallast "maxi dial" på Kermit-rolexen??)

 

Vurderer forresten å la den Tag Heuer'n gå.. Spørs om det er vits i å investere i ein vintage diver akkurat no, lurar på om eg heller skal spare midlane og gå for noko meir fresht om ei litastund. Du veit, plutselig går det til helvete med innmaten og andre deler, som ikkje finst stock lenger (sikkert ikkje stress å slenge inn ein ETA 2824-2, men likevel). Dessutan vil nok ikkje SAR-en min bli glad for å få ein ny storebror! :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe en ny klokke. Er opptatt av kvalitet, og har ikke tenkt å bruke mer enn en 15000 NOK på. Har snakket med folk som anbefaler meg Tag Heuer, og å ikke kjøpe den i Norge da jeg kan spare penger på å kjøpe den i utlandet.

 

Noen som kan komme med noen tips? Er ikke ute etter en fysisk stor klokka.

Lenke til kommentar

Hvilket merke er den klokka? Det første jeg la merke til er de små puslete viserne. Det andre jeg la merke til er at de ikke klarer å stave AUTOMATIC, men skriver AUTCMATIC. Dessuten har de en logo som ligner mistenkelig på den Breitling bruker. Synes klokka så ut som en billig kinaklokke som prøver å se ut som en kvalitetsklokke.

 

Sånn skal visere se ut:

b10.jpg

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...