Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Da blir det vanskeligere da jeg bor i Tromsø.

Det store spørsmålet er bare hvilken modell jeg skal ha.

GW-M5600 har solpanel, noe som har skremt mye ut av meg etter å ha lest manualene.

1Klikk for å lyse opp uret krever 50 minutter med lys fra lampe, eller 5 minutter med sterk sol.

GLX-5600 har ca 7 års levetid på 1 batteri. Men er en noe større klokke,også er den veldig glossy :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en klokke til kjæresten min til bursdagen hennes, og da måtte jeg jo ha meg noe nytt jeg og :p Har hørt mye bra om Christopher Ward i det siste, og jeg var litt nysgjerrig, så da bestilte jeg meg en C5 Malvern Automatic. Var rimelig skeptisk pga prisen, men jeg tok sjansen. Sammenlignet med betydelig dyrere klokker føles og ser den den faktisk overraskende bra ut. Har lekt meg litt med speilrefleksen i dag, så legger ved et par bilder :)

 

post-91352-1264817537_thumb.jpg

post-91352-1264817707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Da blir det vanskeligere da jeg bor i Tromsø.

Det store spørsmålet er bare hvilken modell jeg skal ha.

GW-M5600 har solpanel, noe som har skremt mye ut av meg etter å ha lest manualene.

1Klikk for å lyse opp uret krever 50 minutter med lys fra lampe, eller 5 minutter med sterk sol.

GLX-5600 har ca 7 års levetid på 1 batteri. Men er en noe større klokke,også er den veldig glossy :/

 

Kjøp heller DW-5600E:

 

http://www.casio-europe.com/no/watch/gshock/dw-5600e-1ver/

 

Den har normalt batteri og uten glossy overflate. Er også endel billigere enn versjonene med solceller.

Lenke til kommentar

Allright, men evige søken etter ny klokke har vist seg vanskeligere enn forventet. Jeg har ingen anelse om hva som er bra å ikke, eller hva jeg egentlig vil ha. Jeg trenger en klokke med svart reim som er veldig enkel og pen, denne skal brukes til dress. Jeg trenger også to klokker til som skal brukes til daglig, en med brun reim og en med svart reim.

 

Jeg kom over denne i dag, og syns den var ganske grei til hverdagsbruk, men aner jo som sagt ikke om den er noe bra eller ikke, og om den er verdt prisen. Står litt mer info om den her.

 

Sånn prismessig hadde jeg håpet å ikke betale mer enn 2000,- pr. klokke. Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Skal bestille meg samme modellen, fkm, men det blir nok med svart skive og lenke (skal høre om han kan slenge med en skinnreim til en grei pris og.) Da har jeg en fin dagligklokke som kan få em ved finere anledinger. Synes reim som hovedregel er mer elegant/eksklusivt enn lenke, men trives best med lenke til daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...